• Ansi30

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Crap! Som väntat har nu mensen börjat komma igång  här
    Känns riktigt tungt den här gången, kanske mest för att jag på allvar börjar känna att det kanske är ngt knas.
    Men jag har ju blivit gravid en gång för dryga ett år sedan så det borde väl fungera igen. Den gången tog det sig på 4 försöket.

Nu blir det mensvärk och lite tröstätande, sen gynbesök nästa vecka (dock kommer jag nog "tyvärr" enbart att träffa sköterskan eftersom tiden gäller ett cellprov). Men jag ska boka in mig hos min gyn efter nyår för en koll.
    Om jag har räknat rätt så blir nästa BIM på nyårsafton för mig.

Nu håller jag tummen för änglabitch som ju delade mitt bim datum idag!
    Och för Irmeli som absolut inte ska ge upp hoppet innan mensen kommer.

• Ansi30
    Solig {#emotions_dlg.flower} BIM-lista, vi som längtar.. {#emotions_dlg.flower} Baby

Tomte DECEMBER  Tomte
    X -- Saftochbulle (sjunde försöket)
    6 -- änglabitch ÄL 21 nov (2:a försöket)
    7 -- AnnJan ev ÄL 23 nov (1:a föesöket)
    ~8 -- Irmelie Ev ÄL 21-24 nov (MA på 3:e försöket, 1:a försöket efter MA)
    ~10 -- MariaF79  ÄL 26 nov (försök nr 3)
    10 -- Inna ÄL 28 nov (5:e försöket)
    12 -- Pingla77 ÄL 28 nov (7:e försöket)
    13 -- Uppsara (5:e försöket)
    16 -- FruKM ÄL ~2 dec (tredje försöket)
    16 -- Finlandssvenska ÄL 2 dec ( andra försöket)
    16 -- simtim ÄL ~2 dec (femte försöket)
    16 -- Ceke ÄL ~2 dec (sjätte månaden sedan p-ringstopp, ev 5 försöket)
    17-18 -- Lillamilla Äl 3 dec (15:e försöket )
    21 -- Fröken Ellen ÄL 7 dec
    22 -- Längtan81 ÄL 9-10 dec (11 försöket)
    23 -- Jojjo55 ÄL 9 dec (2:a försöket)
    24 -- Millan75 ÄL ca 7 dec (försök nr 2 )
    25 -- Gris78 ÄL 11 dec (försök nr 4)
    26 -- Essalady ÄL 12 dec (försök nr 5)
    26 -- Polarlantis ÄL 13 dec (första försöket)
    27 -- Astrogirl  ÄL 13 dec (försök nr 11) 
    27 -- emmafemma  ÄL ~ 11-12 nov (försök nr 3)
    30 -- Kaprifolen1979 ÄL 15 dec (försök nr 2)
    29 -- Daniela01 ÄL ~ 14 nov (massa försök)
    31 -- Bäbis201008  ÄL 14-15 dec (försök nr 5)

{#emotions_dlg.flower} Januari Skål  
    1 -- SannaK    ÄL 18 dec (flera försök)
    2 -- Sanna77  ÄL 22 dec (försök nr 4)
    2 -- Ansi30 ÄL 19-20 (9e försöket)

PlusGRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 5 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)
  • Ansi30

Sanna77 och Änglabitch min med-BIMare: NU KÖR VI!!!

• Ansi30

GRATTIS Inna och Uppsara. RÄTTA TAKTER!

Uppsara: Det kan säkert bero på hur mkt du har druckit och vad du druckit senaste dygnet... hur hög koncentrationen av hcg blir... typ
    Så försök att ta det lugnt och njuta av plusset!  

• Ansi30

Ceke: Nu har väl du gjort ditt inom att vara sjuk/vara på sjukhus fronten för ett bra tag fram över? Stackars dig! Håller tummen för att du snart är piggelin igen!

EGO: Var hos min underbara gyn (som nu ska sluta i mars, crap!) och tog cellprov. Bad henne ta ett prov för Bakteriell vaginos men hon kunde direkt säga att det inte var ngt för allt såg så bra ut så. OCH hon såg en stor fin äggblåsa på högersidan så hon sa att nu är det bara att hem och jobba Hon var snäll och kikade lite extra under VUL och konstaterade att allt då såg primaballerina ut. Så nu i helgen åker jag och sambon till landstället för lite extra mys då jag tror ÄL blir på söndag.

• Ansi30

Uppsara: Det låter ju tyvärr som ett tidigt missfall men ge inte upp riktigt än. Vilket test använde du? Om du inte får ngn blödning och inget mer plus bör du nog ringa din gyn och kolla läget inom ngn dag. Håller tummen för att allt går bra oavsett vad som gäller.
    KRAM! 

• Ansi30

En helg åker jag bort och hem kommer man till en tråd fylld med nya inlägg

Jag fick glad gubbe på ÄL testet i fredags och vi sexade i fredags och igår... har sträckt mig i ryggen så i kväll får det nog vilas. men jag hoppas att fre och lör räcker för att ha en god chans iaf.

• Ansi30

ETT STOOOOORT GRATTIS TILL ASTROGIRL! Vad härligt! Klockrent plus var det ju också!

Här börjar jag misströsta... fram till igår trodde jag att det var lite annorlunda från annars innan mens men sen igår började jag känna den där väldigt typiska känslan i magen jag alltid får 5-6 dagar innan. Brösten ömmar, enda skillnaden med dom än är att bröstvårtorna inte gör ont...vilket dom brukar göra. Jag ger ju inte upp hoppet men drog ner lite på mängden.

MIna med-bimare den 2a jan hur går det för er? änglabitch och Sanna? 

• Ansi30
    Fråga: Jag var ju hos gyn (för cellprov) och hon såg en fin äggblåsa och sa" då får du ägglossning till helgen". Men eftersom jag nu är mer eller mindre övertygad om att min mens kommer att komma som en klocka den 2 jan så undrar jag om man alltid får ägglossning när man har sett att det finns en stor fin ägglbåsa på g?

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet