Inlägg från: L Maria |Visa alla inlägg
  • L Maria

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Ändrar tillbaka igen till äl enligt ff.

BIM

Tomte DECEMBER  Tomte
    12 -- Pingla77 ÄL 28 nov (7:e försöket)
    16 -- FruKM ÄL ~2 dec (tredje försöket)
    21 -- Fröken Ellen ÄL 7 dec (8:e försöket)
    25 -- Gris78 ÄL 11 dec (försök nr 4)
    27 -- emmafemma  ÄL ~ 11-12 nov (försök nr 3)
    27-28 - ernlia03 ÄL 15-16 dec? (första "försöket" efter MA i v 11)
    29 -- Essalady ÄL 16 dec (försök nr 5)
    29 -- Daniela01 ÄL ~ 14 nov (massa försök)
    30 -- Kaprifolen1979 ÄL 15 dec (försök nr 2)
    31 -- Bäbis201008  ÄL 14-15 dec (försök nr 5)

{#emotions_dlg.flower} Januari Skål  {#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}
    1 -- SannaK    ÄL 18 dec (flera försök)
    1 -- Zalia ÄL 20 dec (2:a försöket)
    2 -- Sanna77  ÄL 22 dec (försök nr 4)
    2 -- Ansi30 ÄL 19-20 (9e försöket)
    2 -- änglabitch ÄL 19-20 dec (3:e försöket)
    3 -- MariaF79  ÄL 23 dec (försök nr 4)
    8 -- AnnJan ÄL 25 dec (2:a försöket)
    10-- Finlandssvenskan ÄL 28 dec ( 3:e försöket)
    11 -- Saftochbulle ÄL 28 dec (sjunde försöket)
    12-13 -- Ceke ÄL 29-30 dec (sjunde försöket)
    Uppsara (sjätte försöket)
    14 -- simtim ÄL ~31 dec (sjätte försöket)
    17 -- Längtan81 ÄL 3-4 jan (12:e försöket)
    17 -- Kia78 ÄL 2-4 jan (9:e försöket)
    18 -- Irmelie  ÄL  2-4 jan (MA på 3:e försöket, 1:a försöket efter MA)
    19 -- Millan75 ÄL ca 4 januari (försök nr 3 )
    20-- Jojjo55 ÄL 6 jan (försök nr 3)
    26--Polarlantis ÄL 12 jan (andra försöket)
    29 -- Lavendia ÄL 15 jan (7:e försöket efter MF i v. 11)

PlusGRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 5 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)
    Inna: BF augusti (5:e försöket)
    Astrogirl: BF 4 sept 2011 (11 försöket)

• L Maria

Grattis Änglabitch!! Vilken härlig start på det nya året!

Ernlia - åh, vad nervwrecking för dig, jag hoppas att du får tag på en bm imorgon som kan hjälpa dig reda ut vad som är på gång! (Håller så klart tummarna för att det ska vara en ny graviditet som håller sig!)

Ego - här är det fullkomligt symptomfritt och jag tror att den 3 jan är lite tidigt för BIM egentligen, har med det bara 26 dagars cykel, men å andra sidan kom äl tidigare än det gjort i föregående cykler som de senaste gångerna varit 29 dagar... Vet alltså inte riktigt, men tja - jag testade negativit imorse (skulle egentligen till kompisar på fest, och det var frågan om jag eller maken skulle köra, men nu har han blivit krasslig, så vi stannade hemma) och kommer nog inte att börja fundera förrän vi kommit till 6-7 jan och ingen mens kommit...
    Är dock öm på ett ställe i vänster bröst, som om man har ett blåmärke...weird...

• L Maria

Och förståss - ett riktigt gott nytt år till er alla goa tjejer, vi hoppas på massor av plus 2011!! (Jäklar vad jag fick läsa ikapp, trots att jag bara varit borta i fyra dagar! )

• L Maria

Millan - som tidigare nämnt här i tråden - ältesterna kan vara missvisande för oss som är äldre och faktiskt inte visa förrän äl har varit - lite mer på kroppen tycker jag! Var det inte någon som dessutom blivit gravid vid det tillfälle då det kom spottings i samband med äl...? Kör på!!

Ang om man verkligen vill - vi är bara FÖR synkade här i tråden, senast natten till igår låg jag och tänkte på att jag kanske är för fokuserad på det här, VILL jag verkligen ha ett barn (tänkte i jag-form, eftersom maken sov ). Ibland känns det som att det är den här ständiga jakten på plus som är i fokus och inte vad som kommer sen - ett nytt liv, en bebis... Samtidigt - idag var vi på Ikea och jag gick och svor över alla gravidmagar och små söta barn. När ska VI får VÅRT?!

Ego - enligt ff bör jag inte ha BIM förrän den 5 och innan idag kände jag aningens mensvärk, hoppas att den inte är på g... Men tja...jag känner ingenting annat och har gjort två negativa test (i och för sig väldigt tidigt, äl +7 och äl +11) - ska inte gå och inbilla mig något, men kommer ändå att bli besviken när mensen kommer!
    Vi har pratat lite här och för vår mentala hälsas skull har vi sagt att om det inte tagit sig i april-maj så ska vi ta kontakt med en IVF-klinik här i närheten - de erbjuder en utredning (skulle tro att det är en liknande som Astrogirl gjort), bara för att få ett ok på att allt är som det ska. Och skulle det nu visa sig att det inte är det så är det ju bra att ha kommit på det då! Då har vi försökt i 9-10 månader...

• L Maria

En till som i alla fall har reseprojektet på listan också - Västindien i april, så visst vore ett grepp om träning och kost också stå med... Brukar gå ner lite i vikt när jag jobbar eftersom det är stressigt, + att jag kommer igång med tennisen då också, så det löser sig nog...

Hur mycket "övervikt" har ni som har detta på listan...? För egen del handlar det egentligen bara om ett par kilo, har ett BMI på 23 och skulle väl egentligen mest behöva omfördela...

• L Maria

Välkomna alla nya, kul att vår tråd är poppis!
    Jag blir 32 i februari och är på försök 4 nu; BIM imorgon.

Essalady - gråtmild absolut, fast jag blir det nog av andra orsaker - bläddrade igenom H&M-katalogen idag och grät lite när jag bläddrade förbi mammakläderna...

Mallanis och ni andra gravida - tycker inte att ni ska lämna här (eller så får vi väl börja spamma gravidtråden också!)

Ceke - hade jag varit dig hade jag satsat på privat trots allt... Kommer att göra det när det gäller första koll/utredning, om det inte tagit sig i april-maj. Ger inte mycket för att behöva vänta sig till en plats inom det offentliga (nu är akupunktur kanske ändå inte ett alternativ inom det offentliga, men för andra saker...)

• L Maria

Essa och Pingla - jag testade idag och fick minus, känner ingenting i kroppen mer än en öm fläck i vänster bröst och aningar av mensvärk... Problemet är väl nu att vi ska till svärisarna imorgon, tillsammans med mina föräldrar och det blir vin och grejer... Har jag inte fått mensen imorgon så borde jag ju testa, men eftersom jag fick ett toknegativt idag (på kvällen dessutolm) så känns det inte som att det skulle hinna bli något (hcg-ökning) till imorgon i vilket fall som helst... Obestämd

• L Maria

Urk ja, fler som har dåliga dagar... Som jag nämnde innan grät jag när jag bläddrade förbi mammakläderna i H&M-katalogen "eftersom jag aldrig kommer att få beställa därifrån" och när jag fick minus kunde jag inte hålla tillbaka heller - maken och jag stod länge i badrummet och kramades... Stackarn, han är mycket lugnare med det här än jag. Sa att "vi fortsätter att göra det vi gjort" och jag menar att det är det som är så frustrerande - för även om man gör "allt rätt" så är det inget vi kan styra över... Kläckte också ur mig att "jag hatar alla jävlar som lyckas på första och andra försöket"...Skäms
    Läste i en omröstningstråd som Essa gjorde för ett tag sedan och jag blir lite nedslagen av den statistik som syns där... Det verkar som att man antingen blir gravid under de första tre månaderna - eller så har man svårt och det tar mer än ett år... Eftersom man nu är förbi de där tre första magiska månaderna så känns det som att då får man helt enkelt vänta...länge...
    Huh, jag sitter här och deppar och då har jag ändå inte fått mensen än... Skäms
    Sorry för att jag är neg!

• L Maria

Ceke - kram på dig också! Vi slår till med middag med svärföräldrar, föräldrar, svåger och svägerska + hennes föräldrar. Hoppas att det inte ska hintas något om att det förväntas barnbarn eller så, då kommer jag att explodera (inåt i alla fall!)...
    Irmelie - åh vad jag lider med dig, vet inte hur jag kommer att reagera när nästa vän dyker upp med ett sådant besked...
    Essa - vad bra att du kom med fler besked, kände mig verkligen deppad av den där... Har du någon länk till den andra undersökningen? Känns riktigt bra att det är mer spritt i vår ålder - vi är ju många som är på någon form av "mellantal" nu, från 3-7,8 försök nånting...

Nu är det läggdags, sov gott tjejer!

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet