Inlägg från: L Maria |Visa alla inlägg
  • L Maria

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Åh, saftochbulle, vad jag lider med dig!! Det var inte så här det skulle gå för våra gravidisar ju (tänker på dig också Irmelie)...
    Verkar vara en sådär månad för oss 30+:are...

Fick min mens idag - besviken som fan verkligen, blev lite tårögd när jag upptäckte det, men samtidigt får jag mig en tankeställare efter att ha läst ovan; jag var ju inte ens gravid nånsin...

Varmaste kramarna till alla minus och MA den här månaden! Hjärta

• L Maria
    {#emotions_dlg.flower}Spöke{#emotions_dlg.flower}Död{#emotions_dlg.flower}Drömmer{#emotions_dlg.flower}Kräks{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Baby{#emotions_dlg.flower}

BIM - Vi som längtar efter första barnet 

NOVEMBER
    ~5 -- Pingla77  ÄL ~21-23 okt (6:e försöket)

10 -- Ansi30 ÄL 27 okt (oj vad blir det nu, försök 7.)

12 -- Astrogirl  ÄL 29-30 okt (försök nr 10)
    12 -- The blonde one  ÄL 15 okt (6e försöket..)
    12 - Fröken Ellen ÄL 29 okt

~15 -- Inna  ÄL 2 nov (4:e försöket)
    16 -- simtim ÄL ~2 nov (4:e försöket)
    16 -- Lillamillan  ÄL 2 nov  (försök nr 14)
    16 -- Fru KM  ÄL ~2 nov (försök nr 2)
    20-- Finlandssvenska ÄL 6 nov ( första försöket)
    25 -- Jojjo55 ÄL 11 nov (första försöket)
    27 -- Gris78 ÄL 13-14 nov (försök nr 3) 
    30 -- Daniela01 ÄL ~ 14 nov (massa försök)

DECEMBER  Tomte
    3 -- essalady  ÄL 19 nov (4:e försöket)
    4 -- emmafemma  ÄL ~ 19-21 nov (andra försöket)
    7 -- Sanna77  ÄL 25 nov (försök nr 3)
    ~8 -- MariaF79  ÄL ~24-25 nov (försök nr 3)

GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET
    Mallanis:
     BF 5 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Saftochbulle: BF juni 2011. (tog sig på sjätte försöket)
    Ernlia03: BF 20 juni 2011. (Tog sig på 6:e försöket)
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)

• L Maria

Haha, även jag läste igenom nästan hela tråden igår!

Jag tror att jag behöver lägga ner läsandet lite - jag är för fokuserad på det här och det känns inge bra att jag blev så oerhört besviken efter första (med ägglossningstest och allt) riktigt allvarliga försöket - hur kommer det att kännas månad två och tre och fyra och...?

Kommer att tjuvkika är lite då och då och hoppas att det dykt upp flera plus och många goda nyheter när jag läser nästa gång!
    Kram alla!

• L Maria

Har förståss inte kunnat lämna helt utan tjuvläst lite då och då... Och besvikelsen har släppt - ni har säkert helt rätt i att man vänjer sig lite och att den "första" gången är värst (säger första eftersom det var första vi visste att vi prickat in äl med tester etc)

Tycker det är ganska ont om plus nu tjejer - håller verkligen tummarna för att december blir en bra månad för oss!

ÄL-känningar - förra månaden fick jag seg-flytning på torsdagen och på fredagen tror jag att det blev utslag - cb-testet valde ju att inte funka ordentligt, men strecken på själva stickan var definitivt lika starka, till skillnad från tidigare dagar. På fredag eftermiddag kände jag värk i höger sida, där jag inbillar mig att äggstocken sitter - alltså att ägget släppte. Jag tror alltså att flytningen visade att den var på väg, så att ev soldater skulle hinna simma lätt och placera sig rätt för att sikta in sig när det var äggsläpp!

Naturmediciner - håller med er som sagt att ni tänkt vänta - jag känner samma sak; vet inte om något inte är som det ska än och då får man hoppas på att det bara är att se tiden an som gäller.

Förlorad frihet - vi hade kompisar här i helgen som har en fyra-månders tjej och ärligt talat - när de åkt hem pratade jag med maken. Vill man verkligen ha det där...? Det kändes inte som att de pratade med varandra som man och kvinna alls, utan bara mamma och pappa, det var besvär med logistiken, allt anpassas efter barnet (alltså, jag fattar ju att det blir så, men...) och tja...de verkade inte jättelyckliga faktiskt...
    Vi pratade efteråt och jag är rädd att vi slutar vara "vi", Maria och A, och blir "föräldrar". Jag ser nämligen andra kompisar som har blivit just så - vääääldigt mycket föräldrar. Tex har vi några som ska gifta sig nästa sommar och de har inte gjort så mycket planering än "fokus är ju på [sonen] alltid" - visst, men herregud, han sover väl också, har man verkligen aaaldrig tid att prata med varandra om sitt eget förhållande och om det stundande bröllopet? Vill man ha det så?
    Samtidigt är jag livrädd att jag kommer att slå över till att bli just en sån hopplös förälder som aldrig kan prata om något annat än barnet/barnen...

• L Maria

Nä minsann tjejer, nu får det ta och dyka upp lite plus här - rent statistiskt borde det väl ske snart...? Vi har ju i nuläget ingen som har bf i slutet av juli eller början av augusti...

Själv har jag väl slappnat av lite mer den här månaden (precis som ni sa, som har försökt lite längre!) - så till den grad att jag glömde kissa på sticka imorse... Nu gör det väl ingenting, räknar inte med att det dyker upp något förrän i slutet av veckan. Vi började i alla fall varannandagssexandet igår...
    Vi ska på semester igen i april och istället för att tänka "eftersom jag är gravid då" = förra månadens inställning, har jag gått till att tänka "om jag är gravid då" = den här månadens inställning. Har gått och skaffat mig lite självbevarelsedrift helt enkelt!

Lycka till MD77!
    Andra som varit på ul, har ni lagt upp några bilder, Mallanis tex, du var väl för inte så länge sedan, fick ni något med er som går att tyda?

• L Maria

Jäklar vad ni skriver tjejer, håller med alla här - man hinner ju igenom flera sidor med "det ska jag svara på...och det ska jag svara på...och det..."

Essalady - min svärmor fyller jämnt i vår och bjuder oss (vi + svåger och hans tjej, sin syster + man) på segling i Västindien - den ser jag fram emot! Vart ska du i vår...?

Mallanis - jag spanade in fisken, blev nästan lite rörd här, det är häftigt att det är en bebis där inne ju!

Ceke - vad gött att du slapp operationen, hur det än är så är det ju bättre än att ha varit sövd och hela grejen!

Ernlia - helt ok att fortfarande hålla till här och prata av sig lite, har en "bekant" (annat forum) som  mådde kass under hela graviditeten, mycket tankar och sådär, men hon mådde mycket bättre när hennes lilla tjej väl var ute. Första steget är väl att klara första trimestern, mår du fortfarande dåligt sen är det kanske idé att ta din BM på orden om hjälp.

Jojjo - hahaha; galen skendräktig besatt gravid wanna be - det är väl så vi alla känner oss här då och då!

Ego - väntar på äl nu, tror att den dyker upp på fredag... Jag hoppas att jag inte ska bli fullt så nojig som förra månaden - får väl också ställa mig in på att alla tendenser är fejk...
    En helt annan sak, fortfarande ego, är att maken riskerar bli av med jobbet... Han jobbar på ett litet företag och det verkar vara på väg omkull nu... Vi klarar oss på min inkomst och lite a-kassa, men det är ju definitivt inte optimalt.

En annan tanke - vet ni något om det här med orgasm och befruktning...? Underlättar det? Spelar ingen roll? Före eller efter att mannen kommit...?

• L Maria

BIM - Vi som längtar efter första barnet 

NOVEMBER

12 -- The blonde one  ÄL 15 okt (6e försöket..)
    16 -- Fru KM  ÄL ~2 nov (försök nr 2)
    25 -- Jojjo55 ÄL 11 nov (första försöket)

25-- Kaprifolen1979 ÄL 11 nov (första försöket)
    27 -- Gris78 ÄL 13-14 nov (försök nr 3) 
    27 -- Millan75 ÄL ca 11 nov (försök nr 1 )

DECEMBER  Tomte
    X-- Saftochbulle (sjunde försöket)
    1 -- essalady  ÄL 16 nov (4:e försöket)
    2 -- emmafemma  ÄL ~ 16-18 nov (andra försöket)
    4 - SannaK - ÄL 20 nov (flera försök & 1 mf)
    6 - Ansi30 ÄL 21-23 nov (8e försöket)
    ~8 -- Irmelie Ev ÄL 21-24 nov (MA på 3:e försöket, 1:a försöket efter MA)
    ~9 -- MariaF79  ÄL ~25-26 nov (försök nr 3)
    10 -- Inna ÄL 28 nov (5:e försöket)
    12 -- Pingla77 ÄL 28 nov (7:e försöket)
    16 -- Finlandssvenska ÄL 2 dec ( andra försöket)
    16-- simtim ÄL ~2 dec (femte försöket)
    16-- Ceke ÄL ~2 dec (sjätte månaden sedan p-ringstopp, ev 5 försöket)
    17-18 Lillamilla Äl 3 dec (15:e försöket )
    27 -- Astrogirl  ÄL 13 dec (försök nr 11)

GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis:
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)

• L Maria

Ernlia - nej, vad ledsen jag blir för din skull!! Hoppas att ni kan ta Londonresan som en stärkande resa - ta hand om varandra och hämta er efter detta tråkiga besked... Varmaste kramarna!!

• L Maria
    {#emotions_dlg.flower} BIM - Vi som längtar efter första barnet {#emotions_dlg.flower} Baby

NOVEMBER
    27 -- Gris78 ÄL 13-14 nov (försök nr 3) 
    27 -- Millan75 ÄL ca 11 nov (försök nr 1 )

Tomte DECEMBER  TomteX-- Saftochbulle (sjunde försöket)
    1 -- essalady  ÄL 16 nov (4:e försöket)
    2 -- emmafemma  ÄL ~ 16-18 nov (andra försöket)
    6 - Ansi30 ÄL 21-23 nov (8e försöket)
    6 - änglabitch ÄL 21 nov (2:a försöket)
    ~8 -- Irmelie Ev ÄL 21-24 nov (MA på 3:e försöket, 1:a försöket efter MA)
    ~10 -- MariaF79  ÄL 26 nov (försök nr 3)
    10 -- Inna ÄL 28 nov (5:e försöket)
    12 -- Pingla77 ÄL 28 nov (7:e försöket)
    16 -- Finlandssvenska ÄL 2 dec ( andra försöket)
    16-- simtim ÄL ~2 dec (femte försöket)
    16-- Ceke ÄL ~2 dec (sjätte månaden sedan p-ringstopp, ev 5 försöket)
    17-18 Lillamilla Äl 3 dec (15:e försöket )
    23 Jojjo55 ÄL-- 9 dec (2:a försöket)
    27 -- Astrogirl  ÄL 13 dec (försök nr 11)
    30 -- Kaprifolen1979 ÄL 15 dec (försök nr 2)

GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis:
  • L Maria

Flytningar is the shit när man ska hålla koll - jag är i princip torr hela månaden fram till igår när jag fick de sega genomskinliga, idag var det glad gubbe på cb äl-test och fortsatta sådana flytningar - imorgon kommer det säkert att vara torrt igen...

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet