Inlägg från: L Maria |Visa alla inlägg
  • L Maria

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Någon som känner av sin ägglossning och kan beskriva känslan?
    Sitter nu, i och för sig för andra gången idag, och känner att något händer nere till höger i "livmoderregionen". Känns som att det sticker till lite och att det bränner i stickningarna liksom... Det kommer helt plötsligt och det är så att jag rycker till lite och tittar ner för att se vad som händer... Kan det vara follikeln som håller på att spricka och spotta ur sig ett ägg tro...?
    I och för sig - enligt förra månadens äl-test och tempning, kom äl två dagar efter positivt test - idag är det dagen efter positivt test... Får se vad tempen gör de kommande dagarna!

• L Maria

En till som är hemma idag - värken har inte gett med sig, så jag tar en lugn dag till. Skulle egentligen hållit i utbildning tillsammans med en annan person idag, men han får ta det själv och så ställa in ett par möten... Ska dock inte påstå att jag är jätteledsen, är lite si och så med hur jag trivs på jobbet (det är väldigt mycket, har ansvar för "allt" känns det som ibland) så det är rätt skönt att vara hemma ibland...

Millan - känner igen det där med att bli trött på det hela. Ibland känner man för att bara skita i det - men så vet man ju att om man inte anstränger sig för att pricka in rätt dagar så lär det ju aldrig ta sig - inte när man nu inte tillhör dem som blir på smällen direkt efter p-pillerstopp etc... Men jo, mensen känns ibland lite befriande, eller ja, inte första dagarna kanske, men sen - när man vet att nä, det blev inget och det är ett par veckor till det ska försökas igen. Det är nog den tiden under cykeln då jag tänker minst på det. From äl till BIM är det ju ett konstant undrande...
    Även om vi inte haft problem att prestera när det väl kommer till kritan så är det ändå pressande...kommer antagligen att ge mig på maken för tredje kvällen i rad, vilket typ inte hänt sedan vi var helt nyförälskade... I lördags var det lite jobbigt - jag hade ont och gick på massa värktabletter, var allmänt sliten och så ändå... Igår var mycket bättre - jag kom inte i lördags så jag hade väl byggt upp lite behov till igår! Och så idag också... Haha, det är ett slitgöra det här!

• L Maria

Grattis Daniela! Så himla roligt att få ett sådant besked efter två års försök!!! {#emotions_dlg.flower}

• L Maria

Essalady - åh, krya på dig, det suger verkligen med maginfluensa!

Millan - Stockholmsveckan - det var en sjuuuukt bra omskrivning! Maken kommer nog att skratta gott, han gillar den typen av humor!

Pingla - jag kan - om jag ska vara helt ärlig - känna lite så också, "lämna inte mig kvar till sist"... Även om om det är ett enormt bra stöd och härlig stämning i tråden så är ju varje plus en person mindre på listan som väntar - och det kan kännas lite pressande det också. Missförstå mig inte - jag är hellre med än utan tråden, men man vill onekligen inte vara kvar till sist... Bästa hade varit om alla i tråden hade plussat samtidigt, i samma månad... Coolt det hade varit!!

Ego - är hemma idag också, tänkte gå till jobbet, men när jag kom upp imorse var det en envis värk som bestämt sig för att inte lämna min vänstra kind... Idag såg jag också att jag är lite gul ner mot hakan - har dock inte sett något blåmärke innan, och det kan man väl vara tacksam för...
    Här är Stockholmsveckan nu slut, 10 dagar och 6 matcher på centercourten, efter en sån omgång blir det lite matchvila innan vi eventuellt kör någon träningsmatch inför BIM... (Förlåt, jag har lite taskig humor )
    En fördel kan jag ju se med att ha en relativt kort lutealfas (ca 10-11 dagar) och det är att vi inte behöver vänta så länge på att få veta.

• L Maria

Lavendia - kram, och fingret till tanten... Jag ska inte låta präktig och peppig, men vi ska inte ge upp - se på Längtan, Astrogirl och framförallt Daniela - 1-2 års försök! Det kommer för oss också, det kommer! Kram!

Essa - hoppas att du är så bra snart att du får lite käk i dig, bara det gör att man vaknar lite från det döda...

Polarantis - usch, handsprit och två toaletter kan vara räddningen så slipper du!

• L Maria
    simtim skrev 2011-01-25 16:07:40 följande:
    Men sen ändå i smyg satsa på nästa månad och lura tanten att man inte bryr sig om om hon kommer eller inte...
    Alltså, ibland när jag läser vad jag skriver här börjar jag ju tvivla på mitt förstånd...
    Haha, inte alls - tycker också att man kunde smyga sig på äl:en och fortfarande låtsas som ingenting och sen vid BIM - busteeeed! Ingen mens!
    Nä, jag behöver nog komma tillbaka till jobbet nu...
  • L Maria

Välkommen Emily!
    Som du ser (fast nu ligger listan långt bak i tråden) så är det många som försökt under lite längre perioder - och ett par stycken som lyckats! Du är i gott sällskap och den här tråden är ett bra ställe att ventilera sig på!!

• L Maria

Haha, ni två alltså!

Reflekterade lite här i min ensamhet... Den här månaden har vi varit aktiva, mycket mer än vad vi överhuvudtaget brukar (jag är en tröttis mitt i veckorna, så att gå och lägga sig för att sova prioriteras lite framför sex...) och vi har "bråkat" mycket mindre än vanligt. Nu bråkar vi inte om stora saker - jag menar mer typen av tjafs som kan komma när man har lågt blodsocker - vi här hopplösa på det båda två - och såna där småsaker. Det underlättar ju att ligga på kvällen om man hållit sig sams, men det är inte heller så att jag gått och hållt inne med något - vi har helt enkelt inte haft något att tjafsa om. En positiv bieffekt helt enkelt!

• L Maria
    Kekke skrev 2011-01-25 17:24:12 följande:
    Maria: med andra ord så vaska mer och bråka mindre.
    Fast old fashion sprut är bättre än att vaska - så håller jag med!
  • L Maria

Jojjo - blev lite konfunderad nu, stämmer era fyra försök som står i listan...? Eller hur var det, någon hos BM hade blandat ihop sakerna och nu fick ni chansen på en utredning...?

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet