Inlägg från: L Maria |Visa alla inlägg
  • L Maria

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Har läst igenom en massa och hinner inte svara på allt nu, men ledsen för er skull som fått mens...

Ceke - fundera lite på om du ska testa med alla b-vitaminerna och inte bara b6 - läs lite här - där står bland annat att upptaget av b-vitamin funkar bättre om man tar dem i kombination!

• L Maria

Polarantis - jag vill absolut inte vara neg nu, men ändå säga en sak, bara för att balansera lite... CB är kända för att ge spökstreck och då är det just trådsmala streck... För några månader sedan gjorde jag två sådana - två dagars mellanrum och på båda dök det upp trådsmala streck - snacka om att hjärtat slog i 180! Maken såg dem också, men trodde inte att det var på riktigt eftersom det inte var rejäla streck. Mycket riktigt så kom ju mensen. Klart - jag kan ha varit gravid och fått ett ubertidigt missfall (mensen kom på rätt dag), men efter att ha googlat det där med spökstreck och cb så är jag mycket tveksam. Jag kommer aldrig mer att testa med cb:s vanliga...
    Jag håller såklart tummarna för att det inte ska vara något spöke, utan ett stort fett Plus!!

Saftochbulle - kram och "ett finger" till tanten...

Lavendia - ni har samma bröllopsdag som vi har förlovningsdag (och tack för påminnelsen! )

Millan75 - fick samma när jag beställde från testlagret, besked om att graviditetstesten höll på att ta slut så jag fick bara två av de fem jag beställde (också ett paket), och de lovade att kompenser - vilket de gjorde med sex stycken till, så jag fick tre extra. Jag var lite slösig i väntan på förra BIM...

Kaffe - är det så att för mycket kan påverka fertiliteten...? Jag dricker ca 3-6 koppar om dagen beroende på hur det ser ut med möten och sånt (sällan man klara sig igenom ett möte utan kaffe...), men minst tre i alla fall... Urk, kommer att ha huvudvärk när jag ska dra ner på det...

Sexstrategi - har jag ingen - det "konstiga" är att jag alltid blir sugen när vi väl satt igång, det är vägen dit som jag tycker är det svåra så att säga... Vi bestämmer oss helt enkelt för att vi ska och då blir det bra också!

• L Maria

Äh, Kekke, det är ingen som tar dig på allvar ändå! Ceke har sålt in dig hos oss redan...

• L Maria

Ceke, vad bra att höra! Fick du med dig några goda råd eller förklaringar som du inte hört om tidigare till spottings och barnverkstad i allmänhet...?

• L Maria

Satt just och skulle skriva ett inlägg här om riklig eller måttlig mens och så kommer maken hem, efter att ha träffat en av sina bästa kompisar. Han och hans sambo ska få barn i juli...
    De har just flyttat till en tvåa som de renoverat, det var inte planerat och när hon kommit underfund med att hon var gravid hade de satt sig ner och diskuterat hur de vill göra, behålla eller ej. De hade bara sett fördelarna och valde alltså att behålla.
    Kan bara säga att det var en jäkla tur att jag inte var med när de berättade - maken sa det, jag sa "aha, vad kul" och sen kom tårarna... Jag vet att det är själviskt och helt orealistiskt att tänka så - men det är så jäkla orättvist!!!! Här har vi gift oss, köpt hus, slutat med p-piller och gjort ett aktivt val - vi vill ha barn. Vi tempar, använder äl-test och prickar in äl och ändå har det ännu inte tagit sig. Dom blir av misstag (även om nu barnet kommer att vara välkommet) och diskuterar behålla eller ej innan de bestämmer sig...
    Vet inte hur jag ska känna när jag träffar dom nästa gång... Fan. Det blev en crappy dag idag...

• L Maria

Millan - du har rätt i det om att det sticker i ögonen och i och för sig ska jag inte säga något om det liksom, de vet ju inte att vi försöker... Men jag är eeeevigt tacksam för att jag inte var med, shit vad jobbigt att försöka verka glad och hålla tårarna borta!

Pingla - ja hur var det, din styvsyster...systerdotter? Bara råkar... Man vill strypa människorna ju! Samtidigt som maken har helt rätt - att de blev med barn påverkar ju inte oss, det är inte så att det finns 20 barn att dela ut och de nu "råkat" ta ett vilket innebär ett mindre för oss att slåss om. Men han sa också att hans första tanke var "orättvist!" även om han ju absolut inte hade samma problem att hålla god min.

• L Maria

Bara ego idag... Tack för pepp - ni om några vet preciiiis vad jag menar, vilka känslor det är som hugger tag i en...
    Ceke - förbaskade kollegor (i första läget), men schysst ändå att de bad om ursäkt, då vet de hädanefter... Fan på tanten också...
    Är lite i valet och kvalet - jag skulle vilja berätta för det här paret att vi försöker och att jag därför kommer att vara ur form ibland och kanske inte lyckas visa mig glad för deras skull, vilket jag ju såklart ändå är... Men maken vill inte att vi berättar, så jag får försöka hålla god min och låtsas som ingenting när vi ses.
    Såklart känns det ännu viktigare att det blir något den här gången - det hade ju varit skitkul att vara föräldralediga samtidigt som dem, de är de enda av våra kompisar som bor på samma ort som vi. Men det betyder också ännu mer press och ångest innan det tagit sig... Sa till maken igår - tänk om det inte har tagit sig för oss innan de får barn...fy fan... (Hon är i v 12 nu)...

• L Maria

Jojjo - jag tror att vi var många som behövde din sportkommentatorpepp! Du fick i alla fall mig att dra på smilbanden och det behövde jag. Tack!

• L Maria

Millan - på ff får man statistik på hur många som testar positivt ett visst antal dagar efter äl; på dag 11 efter äl är det fortfarande mindre än 50% som testar positivt även om det visar sig att de är gravida när väl gått 14 dagar! Så håll emot!

• L Maria

Hmm, hur fick hon ihop det där...?
    För övrigt känns det som att man skulle sluta prata BIM - x dagar och istället prata äl + x dagar - mycket mer "rättvisande" eftersom folk har olika långa lutealfaser. BIM -5 för mig är tex äl +6 - tveksamt om testa-tidigt-stickor skulle funka för mig på BIM -5 liksom (som ju visa tillverkare hävdar, visserligen med större osäkerhet, men dock)...

Kekke - håller med! Jag är evigt tacksam för er allihop i tråden!

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet