Inlägg från: Pingla35 |Visa alla inlägg
  • Pingla35

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Välkomna podigy och Marre!!

Saftis: Trevligt med fest! Hur många och vilken sorts fest hade du tänkt? sittande middag?

EGO- Sitter här med lite smått mensvärk. Ganska glad att sambon är borta på poker..
    Det var INTE skönt idag! Jag fick visserligen glada besked. Men aj, vad det smärtade till när läkaren förde in denna lilla ouppblåsta ballong som sekunder senare blåstes upp i livmodern. Blev alldeles kallsvettig!! Och illamående... 
    Tog några sekunder innan man kom till sans igen! Sedan fick vi se allt på tvapparaten. Läkaren hittade en äggblåsa som var 13mm eller var det 1,3 mm..Obestämd Hmm, nåja det fanns där iallafall och allt såg bra ut. Häftigt! (Någonstans så hann tanken fara genom huvudet att nu när jag ser det så ska väl någon liten simmare se till att träffa den där lilla. Några dagar kvar innan ägget lossnar dock. Till helgen låser vi in oss.)Sedan förde han in 20 ml saltlösning och grattis, mina äggledare är ok.Skål

Det betyder att vi är ok båda två. Det vill bara inte fungera för oss. Så vi fick då Pregotime utskrivet. Massa regler kring det. Det som återstår är svar på ÄNNU ett blodprov jag gjorde idag. Tredje gången som jag tar för samma test. De två förra visar en något förhöjt värde på sköldkörteln något och de vill vara säkre med ännu ett test innan de skriver ut piller för det.

• Pingla35

Grattis till födelsedagsbarnen!

Millan: Jag håller tummarna för dig!!

HAde hoppas på sol idag! En promenad till centrum är på agendan idag. Kan faktiskt säga att det går att gå normalt igen efter stukningen. Hämta nytt pass och kolla in födelsdagspresent och broddar för nu vill jag ut och springa. 

• Pingla35

Millan- Du har all rätt att vara sjuk och vara hemma. USCH, vad tråkigt! Gråt och tillåt dig själv att vara ledsen! Har ju inte själv varit med om något liknande men vet att när jag mår dåligt (annat än detta) Så är det skönt att få ut ledsamheterna genom tårar. Styrkekramar till dig och din man!! Ta hand om er!

• Pingla35

Ska ÄL testa idag. Läkaren trodde inte att det skulle bli ÄL förrän nu till helgen. Får hoppas på att det stämmer för nu har vi inte myst på några dagar. Sambon har inte mått så bra. Men idag och helgen finns inga ursäkter!! Ska till apoteket och plocka ut lite Pergotime inför nästa cykel. Om det nu inte tar sig efter spolningen. Borde ju bli lättare för simmarna att ta sig fram....Tungan ute

• Pingla35
    ceke skrev 2011-03-04 12:56:40 följande:
    Tjohooo, nu har läkaren ringt! Nästa fredag ska jag dit igen och de ska spruta in koksaltlösning i livmodern för att se om jag har någon polyp som ställer till det för mig. Hon trodde inte det då jag sist hade en väldigt tunn slemhinna och då brukar det inte va nå polyp, men hon ville undersöka det. Nästa steg är en titthålsoperation för att diagnostisera/utesluta endometrios och det ville hon i s f prata vidare om nästa fredag. Känns bra det här Och hihi.. hon hade sett dagens ros i tidningen och tackade för den.

Var det du, pingla, som precis tjeckade livmodern på nåt sätt? Var det med koksaltlösning? Min fundering är om de på samma gång ser hur äggledarna funkar i o m koksaltlösningen? Det vore ju en bonus.. hehe

En spännande sak.. Hon frågade om jag var beredd att ge proveran en ny chans. men nejnejnej.. och då frågade jag om det verkligen behövdes då mina tempar är höga och fina även utan under lutealfasen, men att jag blöder ändå. Då sa hon att hon inte hade så bra koll på det där med BBT.. Underligt! Fast det verkar inte va nåt som läkarna har jättebra koll på. Hmmmm
    Visst,var det det. Koksalt eller saltlösning, vet inte vilket. låter som att de kommer göra lite lika som jag gjorde. täpper för livmodern med en liten ballong och in med lösningen och de såg ledarna. Vätskan går sedan ut i kroppen på något vis. Så det ska nog inte vara problem för dig att se dina ledare.
  • Pingla35

Irmelie: Jag ringde runt i stan till dessa olika apotek och fick tag på pergo på Cura, ICAs apotek. Men de sade att de bara hade ett fåtal. Jag "boka" dem (två omgångar) och hämta på en gång. Min läkare sa precis om det du hört att det är brist i hela europa och maskinen som gör dem är trasig.Rynkar på näsan

Jojjo: skönt att få ett svar och att det var bra!

• Pingla35
    Irmeline skrev 2011-03-05 20:57:01 följande:
    Farmor var gravid typ 10ggr, minst. Fick mf och dödfödda barn, samt något som dog som spädbarn. Hade problem med förlossningar pga smalt bäcken, mim pappa var yngst och föddes med kejsarsnitt. Hon var iallafall väldigt fertil farmor. Hon är lik syrran, som blir gravdi direkt hon med.

Jag har ärvt mammas problem med hormonerna, pco. Hon fick hormoner för att bli gravid med brorsan, kämpade över tio år efter det med syrran, och fick mig av en slump vid 40 :)

Inga mf för syrran eller morsan, men det verkar ju inte vara ärftligt direkt, snarare otur. 

Essa, var i karibien ska du? Var där för nåt år sen o åkte runt. Super!!

Stolt ägare till 2 paket pergo har ni här!! ICA-Apoteket gjorde susen, tack Pingla :)
    Mannen drog idag och det känns som om ÄL är på g..
    Eftersom han skulle till flyget redan vid sju i morse så tog vi det säkra före det osäkra o hade sex igår när vi la oss, och det var bra. Imorse var det inte direkt läge..
    Så vi får se när ägget kommer och om någon gynnare är kvar då. 
    Bra att kunna hjälpa!!
    Då sätter ni igång med det nästa månad då?? Vi med!! Här är det ÄL på G, big time!
    Lite mys i morse och förhoppningsvis i morgon. Vi verkar var mer pigga på förmiddagarna under helgerna.
    Hoppas att de hittar fram de små rackarna!!
  • Pingla35

Har ingen aning hur det ser ut i släktbanden och deras resultat i jakten på att bli gravid. Den enda jag har pratat med är min mor som fick vänta ett år på ett positivt resultat. Men det hade nog en stor påverkan att min far var bortrest ganska mycket så jag lägger inte så mycket vikt på den tiden mamma tycker att det tog.

Här kan vi nog se denna månad som förlorad. Vi som skulle ha en myspys helg. Vi började bra med mys och sedan en sväng i spåret. ( Det var oerhört skönt att äntligen kunna springa.Det gör dock lite ont i foten idag.) Får vila idag och springa imorgon bitti istället.)
    Har känt av ÄL och hade hoppats på lite mys idag men i natt pratade sambon med Ulrik och nu ligger han helt utslagen i sängen. JAg får ta en tur till affären istället och köpa snäll mat, banan, vitt bröd, blåbärssoppa och annat.
    Hoppas att vårt mys igår räcker och att simmarna gör ditt jobb.

Hur länge överlever de och kan utföra sitt jobb++ 

• Pingla35
    Pingla35 skrev 2011-03-06 09:45:28 följande:
    Har känt av ÄL och hade hoppats på lite mys idag men i natt pratade sambon med Ulrik och nu ligger han helt utslagen i sängen. JAg får ta en tur till affären istället och köpa snäll mat, banan, vitt bröd, blåbärssoppa och annat.
    Hoppas att vårt mys igår räcker och att simmarna gör ditt jobb.

Hur länge överlever de och kan utföra sitt jobb??
    Måste puffa på min fråga som inte blev en fråga sist! VAd tror ni? Finns det chans om vi hade sex igår och jag har ÄL nu i helgen? Sambon är allt annat än sugen. Han går just nu på resorb...
    Kanske ska hoppas på nästa månad istället då vi får lite hjälp på traven och förhoppningsvis tabletter mot förhöjt värde på sköldkörteln.
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet