Inlägg från: Pingla35 |Visa alla inlägg
  • Pingla35

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Harmonisk men stressar vidare till middag borta. Jag får läsa ikapp i morgon eller i natt när jag kommer hem. 
    Saftis- Stort Grattis och ha så kul på partyt! 

• Pingla35

Välkommen alla nya!!
    Just nu känner jag precis som smiley skrev. Har inte orken att skriva. Det är tok mycket på jobbet inför vår resa. som är alldeles strax.
    Hade ÄL enligt min kalender oh tester för cirka en vecka sedan och nu har jag fått flytningar. Jag har inte fört bok på hur det ser ut i vanliga fall. Men nu tror jag att det är mer.
    Molande värk hade jag under ÄL mer ön vad jag känt någon gång tidigare och nu kommer och går det.
    Nåja, mest fokus på avresan nu på lördag skönt att ha fokus på annat!!

Grattis till plus alla lyckliga! Ni ger mig hopp om att det faktiskt händer!
    Det är så många som plussar och går vidare men är glad över att nya kommer in i tråden så att man inte blir lämnad själv kvar här!

Min dator har dessutom fått spel varje gång den går in på FL. -Nu saknar jag alla roliga smileys tex. och varje gång jag går in här måste jag uppdatera för att kunna gå vidare. Men den ger väl med sig snart. 
    Får se om jag hinner lämna ett meddelande innan jag åker..

• Pingla35
    Irmeline skrev 2011-04-13 12:44:28 följande:
    Smiley: Kan det inte vara pergon som spökar? Står att man kan få depression, viktökning etc som biverkning. Förväntar mig att få nässelutslagen som stod, har ju en problemhy.

Essa: Spännande med mensen!! ;)

Gris: Svårt att sova borta och få till det, jag vet! Försök få en stud för er själva på dan. Har ni bil? Åk iväg isf och gör det i bilen :)

Ego: Första tabletten pergo idag. Verkligen pergoTIME ;) Eller pregotime som mannen säger..
    Hoppas han har rätt! 
    Irmelie - du skriver så bra kommentarer till alla. Kan kanske föra in ett fb uttryck:gilla.

Lycka till med pergon!!! 
  • Pingla35
    Frk Svår skrev 2011-04-13 15:13:31 följande:
    Något helt annat och totalt OT:
    Jag har haft mitt livs första egna förhandling idag! OJ vad nervös jag var! Men det gick bra, tog en kvart och jag fick säga tre meningar ungefär. Om "nej" räknas som en mening.
    Heja du!! Syrran var sjukt nervös inför sin första.... Vad kul!
  • Pingla35

Härligt Ansi, Grattis!!

Essa- synd på tanten!!

EGO- Idag är en skit dag fast det bara borde vara toppen. Resväskan står packad och lördag kl 9.35 lyfter vi mot landet down under!!
    Ändå sitter jag nu och gråter... Fan, fan!!
    Har blivit bombarderad med brev frå kk. Ett där de säger att cellprovet var normalt, so far so good, MEN jag måste iallafall göra om det för att de har missat och ta några jävla celler i någon kanal. Dit igen och sära på benen...

Sedan var jag tvungen att höra av mig om mit blodvärde, sköldkörteln, tog blodprov i tisdags. Fick resultat via telefon. Nehej, inget bra värde ligger fortfarande för högt 2,9 ska vara högst 2,0. Bara sticka till apoteket och gjorde en fuling på stan bara för det. Var på bibblan med elever på morgonen och hade då halvtimmen innan fått besked om att ännu mer piller måste ätas(jag som har problem att få i mig dem jag redan tar). på vägen till bussen hem ligger ett apotek och jag kilar in och köper ännu en pillerburk. Tog max 2 min. Men där utanför står hela min klass. Ska tillägga att de är 12 år, snart 13. Fick ändå dåligt samvete för det. Men jag hinner för fasiken inte med ett privat liv just nu. Mycket jobb!!
    När jag kom hem kl. 17.30 (en fredag!) låg det där blodbeskedet på golvet under brevinskastet. Omprov v.22.

Så nu sitter jag och tycker synd om mig själv för att jag nu ser chanserna att vara gravid lika med noll bara för detta blodvärde. Dessutom kom svägerskan över och hjälpte sambon med deklarationen(revisor) och klagar på att hon mår illa. (hon berättade i förra veckan att de är gravida med nr. 2) Jag är glad för deras skull men just idag hade jag bara lust att säga:
    - Jag skulle byta med dig vilken dag som!!!!Demon

Nu ska jag bara försöka fokusera på att ha kul, slappna av och må bra i några veckor!

Jag kommer att kika in och se hur det går för er men osäker på om tillfälle ges för att kommentera. 
    (Tar med mig grav.test i fall att, hoppet är väl det sista som överger en.)

Tack för att ni finns. HjärtaJAg är så glad att jag hittade den här tråden. Tårarna har slutat att spruta bara för att jag skrivit av mig.. Ni är min lilla familj när det gäller den här "försöka-bli-gravid-persen".

Lycka till nu alla, vill se en längre gravPluslista när jag kommer hem!

• Pingla35

Hej Tjejer!

Det var verkligen jätte länge sedan jag var här inne och pratade.
    Landet down under var väldigt trevligt att besöka. Har gjort och sett otroligt mycket.
    Men här har det också hänt massor ser jag. Vet inte ens om jag kommer orka att läsa en månads inlägg.
    Får säga så här: Grattis alla ni som fått plus!! Oerhört ledsen för er som fått missfall eller fått besök av tanten.

Själv har jag fått tanten och hunnit med att nästan få ÄL igen därborta. Så jag ska flytta på mig i BIM-listan.
    fick ju besked om min sköldkörtelsvärde innan avfärd så jag förstod väl nästan att chansen var minimal. Men nu har vi kört varannan dag så gått det går med tidsskillnader och långa flygturer, sedan dag 12. Men är mellan två pergoturer så vi får väl se hur det tar sig.

Har saknat er lite. Speciellt i början då man har lite datorabstinens, men ju längre tiden gick desto bättre. Men ser fram emot att komma tillbaka och följa er igen!

Kul att se så många nya namn!! 

• Pingla35
    Lägger in en ändring på mig. Dags igen att börja sätta den mentala spärren under kontrol igen. Dvs inte fundera för mycket utan bara vara. Inte lätt heller!

Solig BIM Vi som längtar...
     Baby 

April {#emotions_dlg.flower}
    30 -- fridanilsson ÄL 16 April (Första försöket efter missfall)

Solig Maj {#emotions_dlg.flower}

12 -- Essalady ÄL 28 april (försök nr 9)
    13 Smiley (försök 44, MF sept.2009)
    15 -- Skette, äl 1 maj (försök nr 6) 
    16 - Zalia, ÄL 4 maj (försök nr 8)
    19 -- Fröken Ellen. ÄL 5:e maj. (12:e försöket, 1:a med Pergo)
    20 --Jezza80 ÄL 6 maj (försök nr 4)
    22-- Pingla77 ÄL 8 maj (försök nr 11)
    24 -- Astrogirl ÄL 10 maj (försök 2 efter MA, försök nr 13 totalt)
    24 -- Marsflickan ÄL 10 maj ( försök nr 1, någonsin)
    24 ca-- Råttentottan ÄL 9 maj ca (9:e försöket)
    26 -- Sophy80, äl 12 maj? (försök 4 efter uppehåll, 11 pergoförsök totalt)
    27-- Finlandssvenskan ÄL 8 maj(7:e försöket)
    27 -- shelby ÄL 14 maj (hoppsan hejsan)
    30-- Saftochbulle ÄL 16 maj (10:e försöket efter två MF)

{#emotions_dlg.flower} Juni {#emotions_dlg.flower}

1 -- Millan75 ÄL ca 17 maj (3:e försöket efter missfall, totalt 9 tidigare försök)
    2-- Kaprifolen1979 ÄL ca 19 maj (försök nr 5)
    5 -- Frk Svår ÄL ca 21-26 maj
    5 - Prodigy79 (11:e försöket)
    14 -- Irmelie ev. ÄL 30 maj (andra försöket med pergo)
    23 -- shelby, ÄL ca 8-10 Juni (försök no 1)
    ? -- Kiyona, ÄL x juni (försök nummer 3, X 2009, MF 12/5)
    DubbelA

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    2011

Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77: BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit: BF 11 juli (Tredje försöket)
    Acinna: BF 25 juli (Första försöket efter X)
    Inna: BF 19 augusti (5:e försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
    ernlia03: BF 17 sept (försök nr 1 efter ma i v 11)
    Fru KM: BF 23 sept, (fjärde försöket)
    Längtan81: BF 26 sept (försök nr 12)
    Daniela01: BF 6 oktober (2 års försök)
    Frifantasi: BF 11 oktober (4e försöket)
    Längtan1980: BF 13 okt (7:e försöket)
    AnnJan: BF 5 nov (3:e försöket)
    Marre80: BF antingen 15:e (4:e försöket)
    Lavendia: BF 1 dec (9.e försöket efter mf, totalt 16 försök)
    Ceke & Kekke: BF 12 dec (10 försöket)
    simtim: BF 18 dec (9:e försöket) 
    Ansi30: BF 23 dec (10e försöket)
    2012
    PeLeKo BF 9 jan (6e försöket)
    MariaF79 BF 24 januari 2012 (7:e försöket, ett mf i v.5)
  • Pingla35

Är helt säker på att min dator börja ge med sig nu kan jag inte kommentera. Vad nu då?? Gör ett nytt försök...

• Pingla35
    Ett alldeles ypperligt bra förslag! Skulle kännas mkt lättare att kunna skylla på tredje part när inte leverans riktigt uppfyller kraven.Flört
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet