Inlägg från: Pingla35 |Visa alla inlägg
  • Pingla35

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Irmeline skrev 2011-03-17 13:24:01 följande:
    Ha ha, ja jag minns det!
    Glömde ett piller en gång och kände att jag var tvungen att berätta det.
    Mannen blev så knäckt att han ställde in vår fina restaurangmiddag vi skulle ha samma kväll.
    Totalt psykbryt. Försökte berätta att det inte var så stor risk men han lyssnade inte.
    Nu några år senare längtar han.. 

Går just nu omkring i ett ingemansland. Trots äggblåsan på 16mm för snart 2v sen verkar ingen ÄL ha kommit enligt tempen. Så vad händer? Inte mycket. Ingen aning om jag kommer få ÄL senare, eller om det kommer mens om ett tag. Frustrerande!!

Men efter nästa mens blir det pergo, och då jävlar!! {#emotions_dlg.djavulsk} 
    Hahaha, håller med på sista raden!!
    Tanten är väl på ingång så nu är det bara att invänta nästa omgång....

Ska du då också höra av dig så att du på dag 12-13 åker in för koll??
  • Pingla35

Lördag morgon och jag har chansen att sova till strax före tio. Vad händer? Jo, jag vaknar strax före åtta.
    Tecken på att man är gammal, eller?

Hade svårt att somna igår. Pissigt humör och väntar på att tanten ska komma. Testade i morse men det var ju toknegativt. SkrikandesChansen att det blivit något är ju minimal men ändå så sitter man där med stickan. 

Jag vill också hamna på gravidlistan!!  

• Pingla35
    Kattflickan skrev 2011-03-19 10:17:44 följande:
    Pingla: Hur nära bim är du? Jag har ju båda gångerna jag varit gravid fått ett lite svagt plus på bim, så det behöver inte vara plus före bim. Hoppas det är graviditetskänningar som orsakar din pigghet, men det är ju vanskligt att hoppas för mycket också.

Kekke: Jag brukar också showa lite för sambon, men på kvällstid när jag är pigg! Fast nu var det längesen, jäkla missfall, har fortfarande lite bruna flytningar! På måndag ringer jag gyn!

Är iallafall glad över den nya soffan! Den är super! Förut hade vi två soffor och vi låg i varsin när vi tittade på tv. Nu har vi en hörnsoffa och kan mysa ihop i hörnet istället! 

Millan 
    Har passerat BiM eller den var igår. Men det var inte en liten tillstymmelse av tecken på stickan. Mitt humör säger sitt tydliga språk oxå, tyvärr...
    Hoppet är ju det sista som sviker. 

härligt med myssoffa!! Står på min önskelista vid flytt!
  • Pingla35

Vadan detta?! Vart är mensen? Jag som vill ha den nu. Jag har ju gjort mig redo för pergo och koll hos barnmorska. Men då måste jag ju få mens nu så att vi hinner allt detta innan vi åker på ledigheter.

Har movärk/mensvärk till och från, ömma bröst, snustorr där nere(sex gick inte igår), så här brukar det vara precis innan mens. Men nu har det varit så sedan fredag.

Jag har verkligen ställt in mig på att denna månad inte var vår. Vi fick till det en gång under ÄL sedan har här varit torrt på mysfronten. Vi har varit ifrån varandra för mycket, känns det som. Matförgiftning och sedan en lunginflammation som helt tagit musten ur sambon. Han är några kilo lättare nu.

mycket gnäll men jag sällar mig till Jojjo och säger bryt ihop och gå vidare. 

• Pingla35
    Polarlantis skrev 2011-03-22 07:07:37 följande:

Frk Svår: stor lycka till idag, det kommer säkert gå bra!!!
    Millan 75: sexa iväg, tror också det går kanon nu!

Jojjo55: härligt att det gick så fort!!

Ceke: ligg i för allt ni är värda nu! Heja heja !!!

Tråkigt av mig att bara kopiera men jag håller med!!
    Har bråttom till jobbet nu! Lycka till allihopa !
  • Pingla35

Essalady- Hoppas att ni har haft en skön semester!!

Frk Svår- Vad skönt att ha gjort undersökningen och fått besked på att allt ser bra ut.

Fröken Ellern- Även landstinget kan chocka positivt! Det är bara att hänga på karusellen!

EGO-
    Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge.. Har ni hört den förut?
    Just nu stämmer den inte alls in i mitt liv. 
    Jag hade BIM den 18 vilket var i fredags. Nu börjar jag fundera....
    Men vill inte riktigt tro på att det är något positivt. För på stickan är det det inte. Hur länge kan det dröja med plus, OM det skulle vara något?? Verkar det in att jag äter tabletter för höjt värde på sköldkötrelen? Kan den påverka mens?
    Nu är det bokat. vi sticker den 16 april till varmare breddgrader och jagvill ju helst att vi ska hinna med en omgång med pergo innan. Så är det så att det inte finns något pyre så vill jag att tanten kommer nu!!
    Har både ömma bröst, humör och molande värk, typisk inför mens symtom..
    Tänk om jag för sambons skull kunde få mycket bättre humor inför mens istället för humörFlört!!

• Pingla35

Tanten kom i natt och knacka på!
    Då kör vi igång med pergo. Ska ringa Kvinnokliniken idag för besökstid..
    Har för mig att vi nu är tvungna att köra skyddat mys fram till det att de kollat mig. Det var länge sedan man myste med mössa påTungan ute!

BabyBIM Vi som längtar...  Baby 

Solig  Mars Äpple

21 -- Irmelie  ÄL 6-7 mars (MA på 3:e försöket, 2:a försöket efter MA)
    24 -- Lavendia (9.e försöket efter mf)
    29-- Finlandssvenskan ÄL 16 mars (5:e försöket)
    29-- Jezza80 ÄL 16 mars (2:a försöket)

Solig  April {#emotions_dlg.flower}
    2 -- Zalia ÄL ca 22 feb (sjätte försöket)
    4 -- Ceke ÄL ca 20 feb (10 försöket)
    5 -- Millan75 ÄL ca 22 feb (1:a försöket efter missfall, totalt 8 tidigare försök)
    11 -- Kia78 ÄL 28 Mars (12:e försöket)
    11 -- simtim ÄL ~27 mar (9:e försöket)
    11 -- Essalady ÄL 28 mars (försök nr 8)
    12 -- Fröken Ellen ÄL ca 28 mars. (11:e försöket)
    12 -- Frk Svår ÄL ca 1 april
    13 -- Ansi 30 ÄL... ska tempa den här månaden (10e försöket)
    14 -- Jojjo55 ÄL ca 31 mars (på det 6:e smäller det!)
    17 -- Smiley ÄL 2 april (43:e försöket)
    17 -- Kaprifolen1979 ÄL ~4 april (försök nr 4)
    21 -- Astrogirl ÄL 7 april (försök 1 efter MA)
    23-- Pingla77 ÄL 9 april (försök nr 10)
    MariaF79:  (försök nr 7), MF v 5 på försök 5

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)
    Inna: BF 19 augusti (5:e försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
    ernlia03: BF 17 sept (försök nr 1 efter ma i v 11)
    Fru KM: BF 23 sept, (fjärde försöket)
    Längtan81: BF 26 sept (försök nr 12)
    Daniela01: BF 6 oktober (2 års försök)
    Frifantasi: BF 11 oktober (4e försöket)
    Längtan1980: BF 13 okt (7:e försöket)
    Saftochbulle BF 16 okt (försök nr 8) 
    AnnJan BF 5 nov (3:e försöket)
    Marre80 BF antingen 15:e (4:e försöket)
    Polarlantis: BF 22 nov (4 försöket) 

• Pingla35
    Frk Svår skrev 2011-03-24 16:42:04 följande:
    Har ringt runt som en tok och hittade till slut nere i Billdal i Gbg! Sambon som är en riktig pärla åkte och hämtade ut två förpackningar som de lagt undan åt mig Nu hoppas vi att de hjälper också
    VAd skönt!!!
    Då kör vi på samtidigt då??  
  • Pingla35

Levandia, Stort grattis!!
    Är du svaret på vår efterlängtade plusvåg igen?! Fler decemberbarn vill vi ha!! 

• Pingla35

Saftochbulle: Stor kram till er båda!! Så tråkigt att höra att det inte gick vägen! Jag som höll alla tummar för att det skulle gå den här gången! Hjärta Kan inte säga mycket men skickar mina tankar och kramar.
    Du är värd både en eller två whiskeys i kväll!

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet