Inlägg från: Pingla35 |Visa alla inlägg
  • Pingla35

Vi över 30 som längtar efter första barnet

ceke skrev 2011-03-31 06:30:23 följande:

Håll i hatten!!!! BIM på måndag eller tisdag... men åhh va underbart. Hoppas det inte är ett felaktigt test och att detta stannar kvar! Strecket kom upp på typ en gång... Kan inte fatta det! Trodde aldrig vi skulle få se den synen!
    STORT GRATTIS TILL ER BÅDA!!!!! Hjärta  VAD ROLIGT!!!! 
    Ännu ett bevis på att enträgen vinner. Må så vara att man ibland måste bryta ihop och gå vidare.
    Rysningar och glädjeskutt!

• Pingla35
    Saftmedbulle skrev 2011-03-31 17:42:07 följande:
    Första dagen på jobbet efter missfallet...
    "Har du några barn? Vill du inte ha barn?" frågar en tjej i årskurs nio. Hade bara lust att skrika: "Jag fick missfall i förrgår för helvete!", men professionell som jag var gjorde jag inte det utan tog den vanliga, syrliga kommentaren om att jag tänkte köpa ungar på Blocket... Kändes som en rejäl snyting faktiskt: Välkommen till jobbet lixom. Förklarade att alla faktiskt inte KAN få barn... Nå! Om inte ens vuxna fattar vad som är ok frågor, hur ska en femtonåring veta...? Nog gnällt här, men känner mig ledsen och sårad... :(
    Ja, vad ska man säga!!
    Ibland blir man bara så trött och undrar varför man inte säger det man tänker.
    Pedagog som man är man väl luttrad precis som du beskriver och tappar inte fattningen. 
    De små är väl ändå ursäktade, lite mer, kanskeObestämd!!

EGO-Här spänner det i tjejmagen och känner mig rejält uppspänd i magen. Är inne på tredje.fjärde dagen av pergo och det är väl det som spökar. på tisdag väntar VUL och cellprov. Ska göra min koll på det också. 
    Det är mycket på jobbet just nu och sitter långt in på kvällarna med jobb så jag har varit här mycket mindre några dagar. Ska försöka hänga med er!!

Ni gravid måste besöka oss här ibland och smitta av er!!Solig
  • Pingla35
    ceke skrev 2011-04-02 13:54:10 följande:
    Jezza: en oro är aldrig löjlig, oavsett om man inte försökt mer än 2 månader eller längre. Det är själva oron som är jobbig och alla tankar som den sätter igång. Och för min del så var jag ju supernojjig i höstas utifrån cystan jag hade, alla spottings som spökat hela tiden, smärtor etc. Jag mådde piss helt enkelt. Och då var vi inne på 4-7 försöket eller nåt sånt och fick mest höra att vi måste försöka i ett år innan hjälp. För mig var det så jobbigt att jag valde att prata med en kurator. Det var skönt. Just det här att få nånstans att "pysa" hos och bli lyssnad på och tagen på allvar. Det handlade ju ingenting om hur länge vi försökt, utan just min oro och känsla att vi aldrig skulle lyckas. Någonstans där, i samband med kuratorssamtalen, att det började bli ljusare ute, att jag träffade en suverän läkare och att jag och min kära Kekke faktiskt började prata mer med varandra "på riktigt" och tankar och känslor kring ev barnlöshet etc, så lättade det för mig och jag började må bra igen och bli den "vanliga", stabila och glada Ceke.

Och faktiskt.. jag har er tjejer i den här tråden att tacka också. Det var helt super när Kekke började läsa här och se att det inte bara är jag som "nojjade" mig och va orolig, mådde piss vissa delar av menscykeln, räknade dagar, pysslade med ÄL-tester etc! Så tack för det
    Jag får lite tårar i ögonen när jag läser det här, Ceke..
    Jag förstår vad du talar om, vad gäller nojjandet och att man behöver "pysa" ibland. Oro eller känslor, båda tillsammans är skitjobbigt. Får man inte prata ut ordentligt någonstans kan det göra en tokig. Det var klokt att gå iväg! Har hitintills klarat mig från att gå ner mig helt igen (kan bero på nu att all fokus ligger på jobbet och kommande resa). Men jag har varit och "pyst" (handlade om andra saker) länge innan de var dags för denna pärs. Det kanske lärde mig att styra tankarObestämd.

Kul att Kekke sett hur vi håller på! Sambon har faktiskt ändrat lite attityd till min tillflykt här inne! Han lyssnar faktiskt ordentligt på vad som händer här inne.

Så glad för er skull och håller alla tummar jag har!!
  • Pingla35
    Saftmedbulle skrev 2011-04-02 18:31:40 följande:
    EGO: Har fått en resa till Barcelona i 40-årspresent av maken (för att muntra upp mig) så nu har jag något annat att se fram emot i påsk (vi skulle ha åkt till mina föräldrar egentligen och outat att vi väntade smått...).
    Tack för allt pepp, alla goa tjejer i tråden! Och trevlig helg!
    Grattis Skål!! Vilken trevlig present!! 
  • Pingla35

Gris- kul och se din logga igen! Den e så gullig! Någon som inte verkar gullig någonstans är chefen din! Kan man göra så där?!

Frk Svår- Svår nöt att knäcka, Aruba eller bebisTungan ute !  VAd roligt att det går bra med företaget! Kul att resa men Aruba finns väl kvar senare om det skulle bli bebis?! Eller är utbildningen bara just då?

Saftis: Skönt att ha berättat för någon! Känns lite lättare om det är någon som vet hur det är.... 

Millan-Lycka till i morgon!

Ansi- Har tiden gått så fort.. Har vi hängt här så längeDrömmer .. Häftigt!!

EGO- I morgon får vi domen om vi får köra utan mössa.... Spännande! 

• Pingla35
    Gris78 skrev 2011-04-06 10:20:16 följande:
    Du som skulle på utredning hoppas att det har gått super! - pissigt nog har jag glömt vem av er som skulle dit idag. Det är så många inlägg man vill svara på sedan man väl ska svara så har man glömt vem som sa vad och vad man vill svara.
    Jag tror att det var jag som skrev om att jag skulle iväg! 
    VAr iväg och fick se ett ägg som var 19 mm om jag förstod det rätt. Fick beskedet att det bara var att köra på varannan dag med start igår. Men i samma andetag frågar läkaren om hur många kurer pergo jag fick ut och att det nu bara är att köra på varannan månad med det. Ja, kanske fram till februari. Jag satt bara rakt upp och ner och tog emot all information utan att riktigt lyssna. Hade fastnat vi det hon sa att nu håller ni på fram till februari själva....
    Var på väg att börja gråta. Såg bara det omöjliga i att få barn. Grät i telefon och ringde sambon som hade massor med frågor om vad jag fick för information. Såg bara rött och tänkte att det blir inget förrän om ett år.

Så man fungerar, helt otroligt. En timme senare var det bortblåst och jag insåg att nu är det klappat o klart för att lyckas om simmarna bara hittar rätt. Men blir ändå osäker på varannan dag?! Räcker det!?

Nog med EGO.

Välkommen Marsflickan till den bästa och trevligaste tråden här på fl!! 

Jojjo- förstod jag rätt att ni ska prova ett år till helt själva utan pergo och sedan hoppa på IVF??
    tycker sedan att du/ni gjorde helt rätt att förfina försökstiden utan skydd, Som någon skrev innan, vi har inte hur mycket tid som helst... 
  • Pingla35

Jojjo- Ser svaren nu. Satt i telefon när ni skrev inläggen ovan.
    Oron du skriver om är viktig att kolla om den är befogad eller inte. Hade liknande magkänsla innan vi kom iväg och hade lite rätt tycker jag nu i efterhand. Jag har förhöjt värde på sköldkörteln och den påverkar tydligen.Så den kvinnliga intutionen eller vad vi nu ska kalla det hade lite rätt i alla fall. 

• Pingla35

jojjo- Jag gjorde ju en spolning för några veckor sedan och jag måste nog säga att det gjorde lite ont.
    MEN jag har väldigt låg smärttröskel och har knappt känningar av mens. Så för mig gjorde det ont men men bara under den korta stund från att "ballongen" blåstes upp och till att livmodern vande sig(1-2min topp)vid den. Sedan kände jag ingenting och gick som vanligt till jobbet efteråt. No problem!! lycka till!!

Dags att ta sig ut och springa i blåsten! 

• Pingla35
    Irmeline skrev 2011-04-07 21:50:26 följande:
    Pergolossning på g? :)
    Jajamensan!!!Tungan ute Och jag känner den rätt rejält denna gång! Vi är ömma båda två nu trots enkla in ut och sprut in! hehe.. 
    i morse var det så där halv romantiskt och stressigt då sambon är borta ikväll och vi ville gardera oss att vi gjort det vi kan. Men vi har riktigt skoj kring allt det här ändå. Inte alls den stress och depp jag kunde känna förut. Jag är i harmoni med mig själv.
    Jäklar, vad sambon har blivit taggad!
    kan det ha att göra med att sambons bror nu berättade att de väntar sin andra. Och de har försökt ett tag med andra. hmm..  
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet