Gris78 skrev 2011-04-06 10:20:16 följande:
Du som skulle på utredning hoppas att det har gått super! - pissigt nog har jag glömt vem av er som skulle dit idag. Det är så många inlägg man vill svara på sedan man väl ska svara så har man glömt vem som sa vad och vad man vill svara.
Jag tror att det var jag som skrev om att jag skulle iväg!
VAr iväg och fick se ett ägg som var 19 mm om jag förstod det rätt. Fick beskedet att det bara var att köra på varannan dag med start igår. Men i samma andetag frågar läkaren om hur många kurer pergo jag fick ut och att det nu bara är att köra på varannan månad med det. Ja, kanske fram till februari. Jag satt bara rakt upp och ner och tog emot all information utan att riktigt lyssna. Hade fastnat vi det hon sa att nu håller ni på fram till februari själva....
Var på väg att börja gråta. Såg bara det omöjliga i att få barn. Grät i telefon och ringde sambon som hade massor med frågor om vad jag fick för information. Såg bara rött och tänkte att det blir inget förrän om ett år.
Så man fungerar, helt otroligt. En timme senare var det bortblåst och jag insåg att nu är det klappat o klart för att lyckas om simmarna bara hittar rätt. Men blir ändå osäker på varannan dag?! Räcker det!?
Nog med EGO.
Välkommen Marsflickan till den bästa och trevligaste tråden här på fl!!
Jojjo- förstod jag rätt att ni ska prova ett år till helt själva utan pergo och sedan hoppa på IVF??
tycker sedan att du/ni gjorde helt rätt att förfina försökstiden utan skydd, Som någon skrev innan, vi har inte hur mycket tid som helst...