Inlägg från: Pingla35 |Visa alla inlägg
  • Pingla35

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Nejhej, det fungerar visst inte att trycka på citat rutan som fungerat tidigare. Rynkar på näsan

• Pingla35

Grattis Astro!!! Hoppas verkligen att du smittar av dig lite plus och att det håller hela vägen denna gång!

EGO- Jag har inte vart så aktiv här inne de senaste 6 veckorna av olika anledningar. för det första vår resa på 3 veckor i utlandet. Sedan det faktum att jag börjar misströsta och tappa gnistan ett snäpp. Det är oerhört frustrerande att aldrig få lyckas. Ser framemot mens som borde komma i morgon. Allt för att kunna börja om igen. nu dags för pergo igen. Hoppas på att det ska fungera. Vad gör vi för fel???
    Testade negativt på stickan alldeles nyss. Depp!! Är det så att vi missar ÄLså grovt att det inte blir, eller!?

Sedan verkar inte min dator vilja vara på den här sidan. den tuggar sig inte ens fram när man ska fram till dett forum. Vet inte vad det är för fel som jag gjort. Sidan ställer sig bara på stå och skärmen är vit. Adressen stämmer men det händer inget.
    Heler inget kul när det inte går att kommentera genom att använda citera tecknet.

Sedan är det som sagt en jobbpeak. Omdömen som ska skrivas och utv.samtal som ska göras. ÅP som ska avslutas och utvärderas med ännu fler möten. Men snart är det semester igen!!

Uppsvälld som en kossa ska jag nu gå och lägga mig.  Låter ju riktigt positivt  

• Pingla35

Jojjo, Millan och dubbelA- Tack för pepp! 
    jovisst är vi utredda... Jag ringde och ljög i december och sa då att vi försökt ett år. Trots att det "bara" var 8 månader som vi försökt. Vi fick komma direkt i januari. Domen: mannens simmare fick VG i betyg medan jag fick gränsen till IG. Och då pratar vi om mina sköldkörtelvärden. ingen katasrof men ändå ett litet slag i magen. Så har nu käkat dem(piller för att sänka det värdet) i snart åtta veckor. Och om nu mensen kommer i dag eller imorgon så ska andra kuren med pergo startas.  
    Mannen är/försöker vara så förstående en karl kan vara. Känns tragiskt att man ska planera sitt sexande. Romantiken och passionen den har checkat ut ibland. Satt i går innan sänggåendet och planera nästa månad och när det var "tillåtet" att vara borta från varandra. 
    Men visst ska sex varannan dag vara fullt tillräckligt??!!
    Jag vill inte noja allt för mycket. Har stora problem att ta pillrena i tid så är glad för den nya appen som larmar när det är dags att ta piller. Så att tempa har jag inte ens tänkt att prova. ÄL stickor behövs det snart fyllas på i förrådet. Men nån liten opppitmist i mig säger att jag kanske inte behöver det snart.

Nehej nu väntar en fest med bara mammor! Och blir det bara prat om blöjor, mattider och flaskor åker jag hem utan att tveka! I dag är inte den rätta dagen att få frågan när det är dags för oss och lyssna på överlyckliga föräldrar  som klagar på ditt och datt. Byter gärna med dem...

Hoppas att alla får en fortsatt trevlig helg! Har haft en underbar dag vid vår stora sjö där jag bor! 

• Pingla35

Smiley- Mitt värde låg på de tre provomgångar som togs på 2,8; 2,9 och 3,0. om jag nu förstod det rätt så ska det ligga på under 2,5. Vilket innebär att jag nu äter piller för att få ner värdet till den nivån han ville ha den på. Vet dock inte när jag nu igen ska kolla värdet.

Ändrar lite på listan(flyttar mig)Förvånad

Solig BIM Vi som längtar... Baby 

Solig Maj {#emotions_dlg.flower}

13 Smiley (försök 44, MF sept.2009)
    15 -- Skette, äl 1 maj (försök nr 6) 
    20 --Jezza80 ÄL 6 maj (försök nr 4)
    24 ca-- Råttentottan ÄL 9 maj ca (9:e försöket)
    26 -- Sophy80, äl 12 maj? (försök 4 efter uppehåll, 11 pergoförsök totalt)
    27-- Finlandssvenskan ÄL 8 maj(7:e försöket)
    27 -- shelby ÄL 14 maj (hoppsan hejsan)
    30-- Saftochbulle ÄL 16 maj (10:e försöket efter två MF)
    30--Polarlantis ÄL 16 maj (5:e försöket, 1:a efter MA...)

{#emotions_dlg.flower} Juni {#emotions_dlg.flower}

1 -- Millan75 ÄL ca 17 maj (3:e försöket efter missfall, totalt 9 tidigare försök)
    2-- Kaprifolen1979 ÄL ca 19 maj (försök nr 5)
    5 -- Frk Svår ÄL ca 21-26 maj
    5 - Prodigy79 (11:e försöket)
    8 - Zalia ÄL 27 maj (försök nr 9)
    11-- DubbelA ÄL ? maj (försök nr 9)
    14 -- Irmelie ev. ÄL 30 maj (andra försöket med pergo)
    21 - Marsflickan, ÄL ca 7 juni ( 2:a försöket)
    21-- Pingla77, ÄL 6 juni (försök nr 11, 2:a med Pergo)
    23 -- shelby, ÄL ca 8-10 Juni (försök no 1)
    ? -- Kiyona, ÄL x juni (försök nummer 3, X 2009, MF 12/5)
    25 -- Fröken Ellen. ÄL 10:e juni. (13:e försöket, 2:a med Pergo)

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    2011

Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77: BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit: BF 11 juli (Tredje försöket)
    Acinna: BF 25 juli (Första försöket efter X)
    Inna: BF 19 augusti (5:e försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
    ernlia03: BF 17 sept (försök nr 1 efter ma i v 11)
    Fru KM: BF 23 sept, (fjärde försöket)
    Längtan81: BF 26 sept (försök nr 12)
    Daniela01: BF 6 oktober (2 års försök)
    Frifantasi: BF 11 oktober (4e försöket)
    Längtan1980: BF 13 okt (7:e försöket)
    AnnJan: BF 5 nov (3:e försöket)
    Marre80: BF antingen 15:e (4:e försöket)
    Lavendia: BF 1 dec (9.e försöket efter mf, totalt 16 försök)
    Ceke & Kekke: BF 12 dec (10 försöket)
    simtim: BF 18 dec (9:e försöket) 
    Ansi30: BF 23 dec (10e försöket)
    2012
    PeLeKo BF 9 jan (6e försöket)
    MariaF79 BF 24 januari 2012 (7:e försöket, ett mf i v.5)
    Astrogirl BF 28 januari 2012 (försök 2 efter MA, försök nr 13 totalt)

• Pingla35
    Irmeline skrev 2011-05-24 10:49:58 följande:
    Förresten Pingla, sa det något om vad ett högt värde på sköldkörteln innebär?
    Sämre ägg, svårare att fästa eller lättare mf? Varför är det dåligt?
    Bra fråga jag ska dit imorgon på ett til cellprov ska passa på och fråga om jag kan kolla värdet igen och ställa din fråga oxå...
  • Pingla35
    Kattflickan skrev 2011-06-01 07:23:57 följande:
    Hejsan,

En trevlig syn mötte mig imorse! Ett positivt gravtest! Tyvärr kunde jag inte ladda in bilden för jag har inte kamerans program i den här datorn, men strecket var tydligt, fast inte lika starkt som kontrollstrecket, jag kunde se det redan en knapp minut efter jag tagit testet!

Min första tanke var "jipiii, jag är gravid!" min andra tanke var " undrar på vilket sätt det kommer gå fel den här gången".

Men jag ska försöka att inte tänka så.

Nu åker jag bort några dar, så om jag inte svarar så bli inte oroliga och jag tänker inte ta med några gravtest, för om de inte ökar i styrka så blir jag bara ledsen och jag vill inte förstöra min resa.  

Hoppas mitt plus är det första i en lång pluskavalkad de närmsta dagarna!

Millan 
    STORT Grattis Millan!!
    Vad roligt håller alla tassar jag har för att det ska gå hela vägen! 
    Ha en skön resa!
  • Pingla35
    marja78 skrev 2011-06-01 11:18:03 följande:
    Hejsan,

Jag är en tjej på 33 år och vi har bestämt oss för att försöka skaffa barn. Vi kör inte på ägglossningstest ännu utan mer ägglossningskalender. Jag går ofta in och läser här och nu tänkte jag att det var dags för mig att skaffa mig ett konto då jag inser att jag inte lyckas med att bara vara cool och låtsas som ingenting och förhoppningsvis bli gravid ändå.

Vi är inne på andra försöket och min BIM är den 12 juni, Så jag har redan haft ägglossning den här månaden. Jag hoppas att det finns något därinne men sannolikheten talar emot oss.

Jag har inga barn sedan tidigare och jag är nervös för att vi inte ska kunna bli gravida. Har kompisar som genomgått IVF och liknande så jag vet hur jobbigt det är.

Hoppas att det är ok att jag hoppa in och hänger i den här tråden.
    Välkomen hit!! Den enda tråden jag egentligen hänger i! Den är sååååå trevlig! 
  • Pingla35
    ceke skrev 2011-06-01 13:39:38 följande:
    millan: va fantastiskt!!! stort GRATTIS! ego: tusen tack för alla lyckoönskningar! det gick toppen! vi har en liten akrobat som tränar på upphopp och armviftningar där inne! fick risken 1:20000 på KUBen så det gick också bra . känns sagolikt!!! nu börjar det nog smälta in att det ser ut att bli en liten bebis till lucia!!! ett mirakel
    VAd roligt att läsa!! GRATTIS TILL ER BÅDA!!!!
    Vad skönt det måste ha varit och få se den lil* vifta runt där inne!
    Precis som Millan skriver, bara att ställa in sig på bebbe! 
  • Pingla35

GRATTIS SAFTiS!!!
    Nu hoppas vi på tredje gången gillt!  

EGO-  Jag är inte här inne lika ofta vilket kanske har märkts. Men jag vill försöka att inte fokusera för mycket på verkstaden heller. Det är en jäkla balansgång det där. När nästan ens hela liv just har fokus på det. Men måste ju in och kika här på tråden, hur det går för alla.

Här är sthlms veckan i full gång. Uppe tidigt idag för att få till det innan sambon åker på res med grabbarna till skåneland. Sedan påt igen när han kommer hem på lördag. Varannan dag kör vi stenhårt med nu!
    Vilket innebär lite rubbade planer då jag egentligen hade tänkt åka med syrran till stugan men får väl åka när han kommer hem direkt istället. Men vad gör man inte för få en bebis!
    Sade det till syrran att vi INTE kan åka innan han kommer hem. 
    -Men varför inte det då? sa hon.
    - För att det inte går, vi måste träffas....
    -Ok, jag tror jag förstår och nu vill jag inte veta mer.
    Rätt skönt att hon vet att vi försöker..

Var  till kk igår för att ta ett nytt test på sköldkörteln och se om värdet har gått ner till acceptabelt.
    väntar mig ett svar i nästa vecka. Det borde det gjort tycker man då jag knaprar i mig 50 mg per dag.

Råttantottan- Spolningen var inte skön för mig heller. jag hade så ont att jag knappt kunde kolla på skärmen. Det är så olika hur man upplever smärta.

Hoppas verkligen inte att pluskontot för den här månaden inte har tagit slut!Solig

• Pingla35

Hejsan!!

Nu var det jätte länge sedan och jag har måånga sidor att läsa igenom. Men snart så är jag tillbaka på besök och skriver av mig och kommenterar, Har inte hängt med alls på ett tag.
    Hade skolavslutning idag, sååååååå skönt! HAr vart riktigt mycket att göra innan. Snart smester och kan spendera lite tid här. Har inte orkat tidigare. 

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet