Vi över 30 som längtar efter första barnet
Har du testat Jojjo? Ni kanske prickade ÄL? Eller hade ni problem med simmarna? De tkan gå ändå vet du, tyckte det lät lovande med illamåend eoch ingen mens.
Har du testat Jojjo? Ni kanske prickade ÄL? Eller hade ni problem med simmarna? De tkan gå ändå vet du, tyckte det lät lovande med illamåend eoch ingen mens.
MIn spolning var hemsk, tog en ipren och en alvedon innan tror jag. De fick dessutom göra 2 ggr pga vätskan pressades ut när jag spände mig. Det var som om de tryckte rakt på livmodertappen.
Som tur var var det över på 5-10 min. Jag kunde jobba efteråt och blödde litet rosa 2-3 dagar efteråt. Fri passage var det i alla fall.
Saftis:
NEJ, NEJ, NEJ!!!!
Hoppas, hoppas, hoppas att det är falskt larm och kroppen som skickar in en extra mens, eller något annat knäppt men ofarligt som en känslig moderkaka som bläder litet. Jag som precis hade tänkt gratta dig till 12 avklarade veckor, har haft litet ont sedna olyckan och inte hunnit.
Håller alla tummar för dig och er nu!
/R
Saftis:
Å vad skönt att det var falskt larm. Lycka till på VUL!
Angående kaffe så minskade jag succesivt från 1kopp/dag till 2-3 koppar i veckan nu efter sommaren och framför allt de 2 mån jag lyckades bli gravid (insem första, på egne hand 2:a). Skar ner första gången så att jag var på den nivån till ÄL. Nu dricker jag ca 2 koppar i veckan och svart och grönt te annars.
Gällande alkohol så
Har problem med textprogrammet kontra Linux på hemmadatorn och det hänger sig då och då.
Kan inte röra mig i texten och ändra stavfel etc, eller kopiera och börja om. Kunde inte ändra till successivt t.ex.
Gällande alkohol så drack jag rödvin ÄL+4 denna gång, visste at det inte fäster förrän ÄL+5 el 6. Annars hade jag uppehåll mellan ÄL och BIM förutom de allra första dagaran efter ÄL ibland.
Jag friade också till min man för 4 år sedan och nu har vi varit gifta 2 år i vår. Hade jag väntat på hans frieri hade jag fått vänta alldeles för länge och hunnit bli väldigt beviken under tiden på att det inte hände. Hade inte ens en ring, det kom bara spontant och var inte på skottdagen heller.
Jojjo: J-la skit Jojjo! Jag som hoppades att du ruvade nu. Känns så orättvist. Bryt ihop och kom igen antar jag men unna dig att vara riktigt ledsen, det kan vara skönt att få ut det. Stora kramar till dig och sambon/mannen, jag tänker på er! 
Kattflickan: Håller tummarna för att det går ändå. Tråkigt med kramp.
Grattis tedax! Äntligen!
Angående ÄL-tester och som van tempare (mäter alltså basal kroppstemp och för in i en kurva som tydligt visar en höjning efter ÄL) så kan man har + 2-3 dagar i rad. Jag kan ha plus 1-2 dagar där ÄL sker sista dagen med plus eller på första med -, så fortsätt testa tills du får minus och räkna ÄL som sista dagen med + el. första med -. Det står tom i vissa instruktioner på ÄL-test att om du får utslag en dag sker ÄL inom 24-48 h från + och 2 dagar inom 24 h från sista +.
Har du stegring en dag har du ägglossning inom 12-24 timmar senare, har du stegring två dagar så har du ägglossning inom 24-48 timmar efter första positiva stickan.
Hämtat från eminenta länken nedan.
http://teskedinfo.blogspot.com/2010/03/agglossningstester.html
Millan: Vilka toppennyheter! Maximalt utfall (2 ägg utan DS). Sannolikheten för att bägge skulle ha trisomi 13 eller 18 måste väl ändå vara pytteliten. Tror på 2 helt friska ägg! T.o.m. ett till frysen kanske då.
Kaprifolen: Det kan ju ändå vara bra att fortsätta testa till - en gång så att du vet om du är en sån som har utslag en eller två dar i rad. Har du två dar så är ju ÄL på dag två el dagen efter. Testar du bara första dagen och slutar är ju risken att ni slutar sexa för tidigt och missar ÄL på dag två el tre... Eller ni kanske täcker in det så bra med sex dagen före, på dag enmed + på ÄL-stickan samt dagen efter ÄL +, så att ni täcker in spannet ändå. (Varannan dag runt ÄL funkar också).