Inlägg från: Irmeline |Visa alla inlägg
  • Irmeline

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Millan: apropå drömmar drömde jag en massa innan vi bestämde oss för att skaffa barn (eller försöka skaffa barn). Jag drömde att jag fick barn, att jag gick runt med det inlindat (som förr i tiden så man bara såg ansiktet) och sen kom på att det gått 2v utan mat eller blöjbyte etc. Och att den troligtvis var död.
    Väldigt orealistiskt, men ändå.
    Drömde mest om att jag inte klarade av det, lite ångest över ansvaret antar jag.. 

• Irmeline

Ceke -Hoppas ändå på dig, kanske var det för tidigt att testa?

Ernilia- Ge inte upp än!! förhoppningsvis är det en liten ofarlig blödning.
    Men jag tycker di borde kontakta gyn och göra ett VUL för din  psykiska hälsas skull om inte annat. Kram 

Polarlantis- Känner igen mig i deppigheten. Nere i en svacka just nu, allt känns liksom jobbigt. Känner mig helt ogravid, testade negativt idag också. Har också gått upp mycket sen p-pillerstopp (8kg) och fått extremt dålig hy, både i ansiktet och på bröstet/ryggen. Aldrig haft så dålig hud förut, kroppen har fått en knäpp. Håravfall fick jag också några månader efter stoppet.. Och så krympte brösten. Känner mig fet, ful och deppig.. Blä..
    Jag längtar efter mina p-piller faktiskt!! Men jag kan ju inte ta dem, för då blir det garanterat inga barn! Ytterligare en anledning till att jag vill blir gravid fort, så jag kan börja med piller igen så snart jag fött..

Apropå drömmar så drömde jag att jag testade massa i natt. Fick ett "dubbelstreck" på teststrecket och var hos en läkare som sa att det betydde tvillingar, två flickor skulle jag få.. Jag sa då, blir det enäggs då? (vill helst inte ha det) men han sa: nej, med största sannolikhet tvåäggs.. 

Härom natten drömde jag att jag träffade dig Ceke i verkligheten, vi hälsade på varandra: Cecilia sa du, och jag sa mitt namn, och sen Irmelie. Tydligen var vi lite bekanta med varandra, i samma bekatskapskrets på något sätt fast vi inte kände varann.. skumt. 

Apropå julbebis så ska vi nog hoppa över min ÄL i slutet av mars och köra på i april istället. Då slipper jag vara gravid på vår thailandsresa dessutom, och så kan vi istället tillverka bebis i thailand. :)

Nä, nu måste jag rycka upp mig och bli lite glad! Kan ju inte helt deppa ihop för ett minus..

• Irmeline
    Frk Svår skrev 2011-01-10 11:35:28 följande:
    Vi har försökt för  4 år sedan men den gången slutade det lite tråkigt och vi har haft en paus i "försökandet" och har nu börjat på nytt. Nu har vi bara hållt på sedan nyår i princip men man har ju lite taskiga minnen och erfarenheter från förra gången så allt kommer lätt tillbaka i skallen på en och man känner sig nedstämd och ledsen lite fortare än sist. Då tog det ca ett halvår innan man började noja och "tröttna" men nu känner jag att jag inte orkar och vill att det ska hända NU på stört. Sedan blir man orolig över om förhållandet håller en svacka till

Usch, jag får tårar i ögonen bara av att tänka på detta
    Att utreda låter bra, då får ni veta om allt står rätt till och kan koppla bort det. Och om något inte är rätt så får ni den hjälp ni behöver.

Men visst kan det slita på förhållandet när det inte går som man vill..
    tom min man har varit otålig denna gång mellan ÄL och BIM och frågar om det känns något.

Tyvärr inte.. :(
  • Irmeline

Puffar fram listan lite..

Finlandssvenska och Saftis, hur går det? Några tjuvtest? Känningar??

{#emotions_dlg.flower} Solig  BIM Vi som längtar...  Baby {#emotions_dlg.flower}

{#emotions_dlg.flower} Januari Skål  {#emotions_dlg.flower}
    10 -- Finlandssvenskan ÄL 28 dec ( 3:e försöket)
    11 -- Saftochbulle ÄL 28 dec (sjunde försöket)
    12-13 -- Ceke ÄL 29-30 dec (sjunde försöket & första med Provera under lutealfasen)
    14 -- simtim ÄL ~31 dec (sjätte försöket)
    15 -- Irmelie  ÄL  1 jan (MA på 3:e försöket, 1:a försöket efter MA)
    17 -- Längtan81 ÄL 3-4 jan (12:e försöket)
    17 -- Kia78 ÄL 2-4 jan (9:e försöket)
    17 -- Pingla77 ÄL 1-4 jan (8:e försöket)
    17 -- Uppsara ÄL 4/1
    17 -- AnnJan ÄL 2 jan (2:a försöket)
    19 -- Millan75 ÄL ca 4 januari (försök nr 3 )
    20 -- Jojjo55 ÄL 6 jan (försök nr 3)
    20 -- annvian ÄL 4-5 jan (försök nr 3)
    22 -- Zalia ÄL 11 jan  (3:e försöket)
    24 -- Essalady ÄL 10 jan (försök nr 6)
    24 -- Gris78 ÄL 10 jan (försök nr 5)
    26 -- Polarlantis ÄL 12 jan (andra försöket)
    27 -- SannaK    ÄL 12 jan (9:e försöket, ett MF)
    27 -- Ansi30 ÄL ÄL 12 jan (10e försöket)
    27 -- mumwannaB ÄL 11 jan (21a försöket)
    27 -- Fröken Ellen ÄL 13 jan (9:e försöket)
    29 -- Daniela01 ÄL 15 jan 
    29 -- Lavendia ÄL 15 jan (7:e försöket efter MF i v. 11)

Katt Februari {#emotions_dlg.flower}
    3-4 -- MariaF79  ÄL ~21 jan (försök nr 5)
    4 -- Längtan1980 ÄL 21 jan (7:e försöket)
    6 -- Kaprifolen1979 ÄL ca 22 jan (försök nr 2)

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)
    Inna: BF augusti (5:e försöket)
    Astrogirl: BF 4 sept 2011 (11 försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)

• Irmeline

Kring den 17:e måste det bli åtminstone ett plus!!
    Med 5  BiMMAre på samma dag.. 

• Irmeline
    Kaprifolen skrev 2011-01-10 16:11:33 följande:
    Hmmm, jag äter receptbelagda diklofenak för extrem mensvärk. För ett tag sedan frågade jag min gynekolog om jag kunde ta dem just vid mens trots att jag försökte bli gravid. Hon sa att eftersom det är några veckor mellan mensen och ÄL så ska det inte påverka. Hoppas hon har rätt blir ju lite orolig nä man läser detta.
    Det finns inget annat du kan ta då, som inte påverkar?
    För att vara på den säkra sidan så att säga..
  • Irmeline
    Minnie69 skrev 2011-01-10 16:24:55 följande:
    Låter tufft. Jag antar att du har så ont att alvedon o.dyl. är att glömma som alternativ?
    Enligt länken ovan är alvedon ok:

Ett viktigt undantag är paracetamol (verksam substans i Alvedon, Reliv, Panodil med flera) som inte är en NSAID, eftersom det inte har någon inflammationsdämpande effekt är det alltså helt ok att ta när man planerar barn.
  • Irmeline

Idag är en typisk dålig dag; irriterad, sugen på godis och svullna bröst. Betyder en sak -PMS.
    Vilket i sin tur betyder mens snart :(
    Dessutom fått 1800 i parkeringsböter också, för att vi stod två dagar på en handikapplats (missade det eftersom det var snö över rutan..).

Känner mig så pass ogravid att jag inte ens orkade testa i morse. 
    Men det kanske är bra på något sätt att rensa ut efter missfallet...

En fråga: Någon som vet om det hämmar fertiliteten med allergimedicin (antihistamin)?
    Hade ÄL på nyår och var hos några med hund, så åt det då. Nu har jag fått för mig att det sabbade ÄL..

Trist saftis med mens :( Snart joinar jag. Tråkigt för dig med finlandssvenska!

Polarlantis: Hoppas det blir tydligare imorn!! :)

Ceke och ni andra akupunkturfrälsta, vad kostar ett besök? Hur ofta måste man gå?
    Blir lite sugen efter all reklam i tråden.
    Tänkt på det, folk som säljer saker som har med graviditet att göra borde starta några nick på FL o liknande forum, hänga i några trådar och "tipsa" om sina produkter. Vilken superreklam när alla skulle tro det är på riktigt!!

Ernilia: hang in there! Vi håller tummarna för hjärna på VUL på bröllopsdagen! :)

• Irmeline
    ceke skrev 2011-01-11 21:46:58 följande:
    Hahahaha... öppet sinne Mjo, i det här har jag nog fått det Tidigare har jag nog fnyst åt det mesta som har med annat än vetenskap och västerländsk medicin att göra!

Fattas bara att svärmor får med mig på en seans också.. men om det händer så är det nog dags att nån tar mig i örat och frågar vad som har hänt! Det hade varit tecknet på den totala förvandlingen från att ha varit en urbota inskränkt vetenskaptänkande alternativmedicin-anti Ceke!
    Samma här!
    Är ju inom läkemedelsbranchen också...

Men vem vet, kan det funka är jag villig att testa!!
  • Irmeline

I natt har det gått 14 dygn sen lossningen, ska bli intressant att se vilken lutealfas man har..

Nästa månad blir det zink och folsyra för mannen!

I april/maj ska vi be om pergotime tror jag. Om inte annat så för att korta cyklerna. 

Verkar vara lite deppigt här i tråden, mens, andras graviditeter etc..
    Hoppas det vänder för oss snart!!

Kram goa tjejer! 

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet