Inlägg från: L Maria |Visa alla inlägg
  • L Maria

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Vi ska testa med ÄL-stickor den här gången - börjar testa på onsdag morgon. Vi har pratat lite fram och tillbaka om det - tyckte, som andra här, att det kändes desperat och för planerat att göra det innan vi hade försökt någon längre tid, men efter att ha pratat med kompisar (som inte vet att vi planerar nu) och en av dem sa "tja, jag får väl vara ärlig, vi har ju inte sex varje dag så vi körde med test efter två-tre månaders försök - visade sig att jag hade fel på fem-sex dagar enligt mina egna beräkningar och när vi väl hade bestämt oss för att vi ville ha barn så vill man ju inte går där och vänta!" Ungefär samma sak sa en annan kompis; stickor månad tre och då tog det sig direkt.
    När man tänker på det faktum att det bara är 25% chans att bli gravid varje gång, och man har typ två dagar varje månad som är möjliga, så känns det nästan oöverstigligt att inte köra med stickor ju! Skrattande
    När vi pratade om det innan jag slutade med p-pillerna så kom vi överens om att vi skulle testa efter att vi kommit hem från USA - alltså efter två månader utan p-piller, varav vi egentligen inte försökte pricka beräknad ÄL första gången (var lite sådär om man skulle vara typen som kräks jättemycket och då befinna sig på smekmånad...) och månad nr två blev det också halvhjärtat - fullkomligt jetlagade vid beräknad ÄL.

Skulle det ta sig nu är det ju hyfsat långt gånget till jul så vi kanske berättar för våra familjer till jul i så fall, vi får se! Då slipper man i alla fall nej-kan-inte-dricka-pga-jättedålig-ursäkt-på-julafton...

Irmelie - ta inte ut så mycket oro i förskott - inget har hänt än och det hinner säkert växa på sig till nästa gång, det håller i alla fall jag tummarna för!

• L Maria

Åh, läste här en massa igår, i andra trådar och sådär - huvudet var helt fullt av ägglossning, test, plus och magar - uppenbarligen så mycket att jag sen drömde - först att jag gjorde en massa äl-tester av de där från billigatester, de som visar svagare eller starkare streck och jag kunde inte tyda dem för de ändrade sig hela tiden. Sen var det plötsligt ett graviditetstest och jag plussade - trots att vi inte ens haft sex sedan mensen Förvånad och till slut drömde jag att jag hade mage också och att jag stötte i den överallt, i bordskanter och dörrposter och sådär... Maken skrattade när jag berättade det - "det är så det kommer att bli, den där stackars magen kommer att vara helt blåslagen"! Jag har nämligen en tendens att - på riktigt - gå in i saker för att jag genar, stöter i bordskanter och köksbänken jämt och ständigt...
    Nåväl, imorgon är det dags för första äl-testet... F-n alltså, så mycket man kan tänka på det här och det är bara försök 2! Kommer att bli koko...

Jag försöker dock också att inte prata för mycket, skulle tjata hål i huvudet på maken om det här - det här är en bra ventil - men jag tror inte att han skulle få problem med att prestera...han är för ung och på för det...

• L Maria

Förresten - liten undersökning: när ska ni testa för plus; före, på eller efter BIM?
    Förutom eventuell den här gången, eftersom jag har BIM 7 november och vi ska på fest 5 november, så ska jag inte testa förrän efter BIM (eller mööööjligen på), men jag tar hellre att mensen kommer än att se ett minus...

• L Maria

Gris78 - kör på ikväll också - om inte annat så lever ju ägget i typ 24 timmar och du vet inte exakt när det lossade...

Jag tycker inte det är fusk med äl-stickor - vill man så vill man och då är det väl lika bra att ta till alla medel!

Mallanis - urk, så det blir värre...?

Jag har lite för mig också att jag inte kommer att kunna - börjar undra om jag öht haft ägglossning tex förra månaden och vet inte om den kommer denna månaden heller. Jag har nämligen inte haft tillstymmelse till flytningar (ursäkta för detaljerna..) - och jag har ju läst om hur de ska se ut efter mens, vid ägglossning och sedan fram till nästa mens... Det får mig att tro att jag inte har haft någon ägglossning alls - jag är ju bara i "torrperioden"... Det har inte sett ut så när jag gick på p-piller, så jag vet inte vad det beror på... Nu får jag ju se om det dyker upp någon äl eftersom jag började testa i morse, dag 9 i cykeln!

• L Maria
    Gris78 skrev 2010-10-20 20:26:09 följande:
    Essalady - hahahahahahahahahahah tur att det kräver planering så är det fokus på ÄL-dax och BIM mm.

Det finns inget att se på tv ikväll!! - frustration på obehaglig nivå 
    Eh - nya avsnitt av Greys ju!! Cool
  • L Maria
    Pingla35 skrev 2010-10-20 21:22:13 följande:
    Maria-Jag är oxå i en "torrperiod" och har nu testat två dagar i rad. En helt ny erfarenhet. Men inga utslag på stickan...
    Men vi kör på.  
    Då är vi typ dagarna efter varandra - började ju idag, ska bli spännande att se hur det slutar för oss båda den här månaden!
  • L Maria
    emmafemma skrev 2010-10-21 08:22:59 följande:
    Vad absurt det är egentligen, det här med att pricka in ÄL o.s.v.

Vi skrattade åt oss själva igår när vi stod och pratade om vilka dagar vi hade haft sex och att "jo, men de kan ju leva i några dagar" och "ja, men då får vi ha sex på torsdag, fredag och kanske lördag". Sedan brast vi ut i ett gapflabb. Jag inser att vi inte alltid kommer att ta så lättsamt på det hela om försöken drar ut på tiden, men njuter så länge det varar.

Just nu är vi bara så fascinerade av att ha sex utan skydd att det nästan överspeglar att vi faktiskt försöker skapa ett barn. Men bara nästan ...

Haha, nästan ordagrant konversationerna vi har haft här i dagarna! Här har det i princip varit "ok, förste efter mensen är 'för skojs skull' och sedan siktar vi på äl!"

Äl-test dag två - inget utslag.
  • L Maria

Det är tur att ingen hör en prata här hemma - när maken kom från jobbet (jag har arbetat hemifrån idag) så öppnar han dörren, rotar runt efter sina saker (ska iväg på träning), småpratar lite och vänder sig om innan han går ut igen "glad gubbe idag?" Skrattande

• L Maria

Imorse funkade inte stickan, så jag fick hålla mig i eftermiddags och kolla när jag kom hem, snacka om att jag var snabb till toaletten efter att ha hållt mig sen lunch typ!! Inget utslag dock, men vi kommer att mysa ikväll ändå - maken är borta från lördag morgon till söndag eftermiddag, så vi får gardera oss lite - tror att det är äl i helgen i alla fall.

Saftochbulle - att du kunde hålla dig, jag hade nog flinat mig till en fråga från kollegorna i ett sånt läge!

• L Maria

Nu, för första gången den här månaden, känns det som att det faktiskt kan vara äl på g imorgon, lite mensvärk just nu... Har, som tidigare nämnt, inte haft några flytningar alls - så jag har gått och tänkt att det inte kommer att bli nån äl den här månaden... Spännande att se vad testet säger imorgon...

Är det förresten någon annan som testar med Clearblues digitala tester...? När man plockar ut stickan så syns det ju streck, som på andra tester. Det står i instruktionerna att man inte ska bry sig om ev streck, att det inte går att läsa av med blotta ögat, men borde det inte vara samma princip som andra test...? Har dumt nog inte kollat på de andra, men såg i alla fall att det var ett streck imorse - om det är starkare än det har varit tidigare vet jag dock inte...

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet