Vi över 30 som längtar efter första barnet
Vi ska testa med ÄL-stickor den här gången - börjar testa på onsdag morgon. Vi har pratat lite fram och tillbaka om det - tyckte, som andra här, att det kändes desperat och för planerat att göra det innan vi hade försökt någon längre tid, men efter att ha pratat med kompisar (som inte vet att vi planerar nu) och en av dem sa "tja, jag får väl vara ärlig, vi har ju inte sex varje dag så vi körde med test efter två-tre månaders försök - visade sig att jag hade fel på fem-sex dagar enligt mina egna beräkningar och när vi väl hade bestämt oss för att vi ville ha barn så vill man ju inte går där och vänta!" Ungefär samma sak sa en annan kompis; stickor månad tre och då tog det sig direkt.
När man tänker på det faktum att det bara är 25% chans att bli gravid varje gång, och man har typ två dagar varje månad som är möjliga, så känns det nästan oöverstigligt att inte köra med stickor ju! 
När vi pratade om det innan jag slutade med p-pillerna så kom vi överens om att vi skulle testa efter att vi kommit hem från USA - alltså efter två månader utan p-piller, varav vi egentligen inte försökte pricka beräknad ÄL första gången (var lite sådär om man skulle vara typen som kräks jättemycket och då befinna sig på smekmånad...) och månad nr två blev det också halvhjärtat - fullkomligt jetlagade vid beräknad ÄL.
Skulle det ta sig nu är det ju hyfsat långt gånget till jul så vi kanske berättar för våra familjer till jul i så fall, vi får se! Då slipper man i alla fall nej-kan-inte-dricka-pga-jättedålig-ursäkt-på-julafton...
Irmelie - ta inte ut så mycket oro i förskott - inget har hänt än och det hinner säkert växa på sig till nästa gång, det håller i alla fall jag tummarna för!
och till slut drömde jag att jag hade mage också och att jag stötte i den överallt, i bordskanter och dörrposter och sådär... Maken skrattade när jag berättade det - "det är så det kommer att bli, den där stackars magen kommer att vara helt blåslagen"! Jag har nämligen en tendens att - på riktigt - gå in i saker för att jag genar, stöter i bordskanter och köksbänken jämt och ständigt...