Inlägg från: L Maria |Visa alla inlägg
  • L Maria

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Ändrar i listan eftersom jag inte fick positivt på äl-stickan idag - undrar när det är dags för äl... Obestämd Vet inte heller om jag har exakt 14 dagar till BIM, så vi får se vad det blir av den här gångne...

{#emotions_dlg.flower}Spöke{#emotions_dlg.flower}Död{#emotions_dlg.flower}Drömmer{#emotions_dlg.flower}Kräks{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Baby{#emotions_dlg.flower}

BIM

Oktober

28 -- Daniela01  Äl 13 okt (oändligt massa försök)
    29 -- MD77  ÄL 17 okt (tredje försöket, första barnet)
    30 -- Rosavit  ÄL 14 okt (tredje försöket)

November
    ~5 -- Pingla77  ÄL ~21-23 okt (6:e försöket, första barnet)
    ~6 -- Gris78  ÄL ~23 okt (2:e försöket, första barnet)
    ~8 -- MariaF79  ÄL ~ 25 okt (2:a försöket, första barnet)
    -- emmafemma  ÄL ~ 24-26 okt (första försöket, första barnet)
    9 -- essalady  ÄL 27 okt (3:e försöket, första barnet)
    10 -- Ansi30 ÄL 27 okt (oj vad blir det nu, försök 7. Första barnet) 
    10 - 14 -- Sanna77  (2:a försöket, första barnet)
    12 -- Astrogirl  ÄL 29-30 okt (försök nr 10, första barnet)
    12 -- The blonde one  ÄL 15 okt (6e försöket..)
    12 -- Inna  ÄL 2 nov (4:e försöker, första barnet)
    12 - Fröken Ellen ÄL 29 okt
    16 -- simtim ÄL ~2 nov (4:e försöket, första barnet)
    16 -- Lillamillan  ÄL 2 nov  (försök nr 14, första barnet)

GRAVIDA
    Mallanis: BF 3 juni 2011. Tredje graviditeten hoppas nu på första barnet.
    Irmelie: BF 8 juni 2011. Första barnet.
    Saftochbulle: BF juni 2011. Första barnet
    ernlia03: BF 20 juni 2011. Första barnet

• L Maria

Ingen glad gubbe imorse heller - men har lite mensvärk för tredje dagen i rad, så det mååååste väl vara på gång snart?! Har haft sex varannan dag den senaste tiden, vi kör på det tills det visar något, då ökar vi! Skulle det bli imorgon är det enligt 28-dagarscykel, så det var kanske bara förra som var 26 dagar.

{#emotions_dlg.flower}Spöke{#emotions_dlg.flower}Död{#emotions_dlg.flower}Drömmer{#emotions_dlg.flower}Kräks{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Baby{#emotions_dlg.flower}

BIM

Oktober

November
    7 -- essalady  ÄL 24 okt (3:e försöket, första barnet)
    ~9 -- MariaF79  ÄL ~ 26 okt (2:a försöket, första barnet)
    12 - Fröken Ellen ÄL 29 okt

GRAVIDA
    Mallanis: BF 3 juni 2011. Tredje graviditeten hoppas nu på första barnet.
    Irmelie: BF 8 juni 2011. Första barnet.
    Saftochbulle: BF juni 2011. Första barnet
    ernlia03: BF 20 juni 2011. Första barnet

• L Maria
    Inna skrev 2010-10-25 22:23:15 följande:
    Trist med mensen! Fick min också den här månaden och det ÄR rätt knäckande första dagarna... Men på något sätt har jag faktiskt tagit det lättare de sista två gångerna, kanske har insett att det kommer ta lite längre tid för oss än jag naivt trott från början.

Men i november gäller det! Skrattande
    Åh, jag hoppas att jag kommer till den punkten också - sitter och plågar mig själv med magbilder och längtar tills man kan börja ta såna... Obestämd Och så är man bara på tredje försöket... Tiden går så långsamt tycker jag!
    Får kanske tvinga mig att ta paus härifrån jag också...
  • L Maria

Essalady - tack för hoppet, man ska väl inte förvänta sig en kropp som går som en klocka två-tre månader efter p-piller-stopp... Ska fortsätta tills den %&¤/& gubben dyker upp!

Har ni förresten lagt märke till hur BIM-listan ser ut - vi ligger allihop med BIM inom lite drygt en tvåveckorsperiod och 11 stycken har inom en vecka! Lustigt - vi skulle ju lika gärna kunna vara helt utspridda över månaden!

Håller förresten med Ansi30 - även om jag inte kommenterar individer så mycket så läser jag och suger till mig om era upplevelser och det känns som att det finns en trygghet här - alla är mer eller mindre i samma båt och kan förstå det man går igenom + att vi på något vis samlar erfarenheter; Millan, mallanis etc.

• L Maria

Gris78 - det är väl så att det generellt "alltid" är 14 dagar från äl till BIM, men att antalet dagar mellan BIM och äl kan variera. Kommer äl tidigare så kommer mensen också tidigare... Problemet är väl om man inte riktigt vet hur det ser ut - jag vet tex inte när jag hade äl förra månaden och en cykel på 26 dagar - om jag hade äl på dag 12 (+14=26) eller om den inföll någon annan dag (=annat antal dagar mellan äl och BIM). Nu har jag fortfarande inte fått äl på dag 14, så jag antar att BIM också flyttas - men jag vet inte...

• L Maria

Gris78 - OM det stämmer på dig att det alltid är 14 dagar från äl till BIM så ja... Men jag vet inte hur säkert det verkligen är - när man läser här verkar det skifta lika mycket som antalet dagar mellan BIM och äl...? Vet inte var det var jag läste det, att det "alltid" är 14 dagar äl till BIM, ska se om jag kan googla fram något...

• L Maria

Ok, nu har jag googlat lite... Vad jag kan få fram så är det normalt med mellan 10 och 16 dagars lutealfas; genomsnitt är 14 dagar. Lutealfasen är oftast lika lång från cykel till cykel, men dagarna mellan BIM och äl kan variera - därav olika längd på cykeln. Men det kan visst variera på lutealfasen också... Vet inte om man blev klokare av det här, det känns som sådant vännerna får höra hos BM "det är heeeelt normalt!"...
    Det som man kan vara observant på är om lutealfasen är för kort - då kan det bli besvär för ett befruktat ägg att hinna fästa innan det är dags för mens.
    Är nästan förvånad att någon lyckas bli gravid överhuvudtaget!

• L Maria

Uppdaterar listan - fortfarande ingen äl för min del... (Lade till dig Drömmen om Elin, hoppas att det är ok)

Jag har bestämt mig för att inte tro på att stress påverkar; bara den tanken gör ju en stressad och jag har ett jobb som är krävande, både vad gäller tidspress och saker som blir mentalt påfrestande då och då.
    Tänker att om kvinnor i krigsdrabbade områden, kvinnor som lever med misshandlande män osv kan bli gravida så ska stress inte påverka mig i alla fall... Tungan ute

Pingla77 - du är inte ett dugg konstig, kan inte låta bli att bli avundsjuk på vänner som är gravida/nyligen fått barn. Kanske har vi båda en månad utan äl, det infaller ju ibland - man har visst bara ca 10 äl om året... Obestämd

BIM

Oktober
    ??--  Gris78 ÄL 19 okt (andra försöket)

November
    7 -- essalady  ÄL 24 okt (3:e försöket, första barnet)
    ~11 -- MariaF79  ÄL ~ 28 okt (2:a försöket, första barnet)
    12 - Fröken Ellen ÄL 29 okt

GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET
    Mallanis
    : BF 5 juni 2011.
    Irmelie: BF 8 juni 2011.
    Saftochbulle: BF juni 2011.
    Ernlia03: BF 20 juni 2011.
    Drömmen om Elin: BF 2011

• L Maria

MD77 - grattis!!

Jojjo - have faith, du är inte ensam!

Själv så börjar jag nästan tro att det är en äl på gång här nu, även om det inte visade sig nån gubbe imorse. Har haft lite (ursäkta detaljerna) flytningar nu - genomskinliga, glatta och lite sega, har nog inte sett sådana innan faktiskt. Och från att ha haft fullkomlig öken sen mens så kan jag inte annat än att tro att det är älflytningar, kommer att köra på ikväll i alla fall och så får vi se vad ältestet säger imorgon.

Jag har också läst en massa i andra delar av forumet, men den här tråden är i princip den enda jag skriver i (har skrivit något enstaka inlägg i två andra bara).
    Håller med Mallanis att det är lite svårt att komma in i efterhand i någon tråd, så den här blev bra, där vi på något vis hittade hit samtidigt allihop! Håller också med Ernlia om att det märks skillnad på 20-nånting och 30-nånting... Inte för att man vill gå in med pekpinne överallt, men ibland så undrar jag om folk har tänkt igenom det här med barn ordentligt... Vi, å andra sidan, har kanske tänkt för mycket!

Kikade lite på några av era presentationer och såg att det var ett par som nämnt utbildning och karriär som skäl till att det dröjt lite med familj. Vad har ni andra pluggat till...?
    (Känner att jag får klämma in lite annat prat än bara om BIM och äl, för annars blir jag tokig även här! )

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet