• simtim

Vi över 30 som längtar efter första barnet

"Men hade varit så fint med lite riktiga symtom som inte går att misstolka.. Värk i mage, rygg, bröst, huvud och illamående, trötthet mm - give it to me, jag vill må dååååligt!! :)"

Hahaha på pricken essalady...exakt så misstänker jag att jag kommer gå omkring och tänka om några dagar. Det är fortfarande runt äl här, så när mannen kommer hem sent ikväll efter jobb får jag nog lov att försöka hindra honom från att somna alltför fort.

Rosavit, ser att du flyttat ner dig.Tråkigt. Hoppas det blir nästa månad istället!

• simtim

essalady, jag har inga barn och är inte den som ska svara på det här egentligen, men är det inte rätt många som faktiskt inte känner några symtom i början? och sen blir det första riktiga symtomet att det inte kommer nån mens. tror inte att du ska ge upp hoppet. håller tummarna för plus.

• simtim

Ja..så var nog ÄL över för den här gången. Det känns som en märklig ny sport man ägnar sig åt, att tajma in exakt när det där lilla ägget dyker upp och så få till det så att dom små simmarna kommer fram dit i lagom tid. Ständigt kissande på stickor och kontroll av flytningar. Nu blir det den lugna tiden....när man istället får gå omkring och vänta på bim.....
    Hoppas att allt fixande och trixande gör att det blir lite större chans att få det där positiva gravtestet iallafall!

Märkligt vad det pendlar upp och ner. För en vecka sen var jag supertaggad, helt säker på att vi skulle få till det den här månaden. Och nu känns det inte alls så. Ibland önskar jag att jag vore lite mer jämn i funderingarna och inte fullt så mycket upp som en sol, ner som en pannkaka.

Astrogirl: låter det inte som molvärk? Som gravidsymtom då alltså?.. Håller tummarna.

Saftochbulle: jag brukar inte dricka så mycket kaffe men jag har gått över till koffeinfritt när jag kan. Och därmed gjort slut på det koffeinfria kaffet på stamfiket... Så lite mer kaffe än jag vill erkänna blir det kanske. Iallafall, jag tror det är smart att göra som du och dra ner lite. Men te på morgonen är inte förhandlingsbart, det bara måste jag få.

lycka till allihop med alla funderingar. hoppas alla vi 30-plussare får våra plus snart!

• simtim
    Saftmedbulle skrev 2010-10-09 10:48:03 följande:
    Hurra! Har plussat! Håller tummarna för er andra!
    Kramar Saftochbulle

{#emotions_dlg.flower}Spöke{#emotions_dlg.flower}Död{#emotions_dlg.flower}Drömmer{#emotions_dlg.flower}Kräks{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Baby{#emotions_dlg.flower}

BIM

Oktober
    8 -- Astrogirl ÄL 24-25 sept (försök nr 9, första barnet)
    9 -- Fröken Ellen ÄL ~28 sept
    ~10 -- ernlia03 -- ÄL 25-27 sept (försök nr 6, första barnet)
    12 -- essalady ÄL 28 sep (andra försöket, första barnet)
    ~14-15 -- MariaF79 ÄL ~29-30 sept (första riktiga försöket)
    15 -- Lillamillan ÄL 1 okt  (försök nr 13, första barnet)
    15 -- Ansi30 ÄL: 1-3 okt (Försök nr 6)
    17 -- Drömmen om Elin (1:a försöket)
    17 -- Sanna77 (1:a försöket, första barnet)
    20 -- simtim ÄL: ~5 okt (tredje försöket)
    28 -- Daniela01 Äl 17 okt (oändligt massa försök)
    30-- Rosavit ÄL 14 okt (tredje försöket)
    31 -- MD77 ÄL 21 okt (tredje försöket, första barnet)

November
    8 -- emmafemma ÄL ~ 24-26 okt (första försöket, första barnet)

GRAVIDA
    Mallanis: BF 3 juni 2011. Tredje graviditeten hoppas nu på första barnet.
    Irmelie: BF 8 juni 2011. Första barnet.
    Saftochbulle: BF juni 2011. Första barnet.
    Hurraaaaaaa vad kul! Grattis tusen gånger om!
  • simtim

ernlia grattis grattis!!!! Det ser väl plussigt ut det där
    Jag har inte hunnit titta på allt som hänt i tråden, ska försöka läsa ikapp senare idag.
    God morgon!

• simtim

Jag hinner inte med här i tråden...hahaha. Det är ju superkul att det skrivs mycket. Nu har jag iallafall ögnat igenom lite...
    mallanis: det är bara roligt att höra om hur det går för er plussare. Tråden är ju världens skönaste tråd ju..prata på bara så smittar det säkert av sig på oss andra så vi också plussar. Hoppas jag

inna: hur går det för dig? Känner du nåt? Jag känner ingenting...men jag är rätt lugn ändå. Tror liksom att om det inte blir den här gången så blir det väl så småningom. Fast än är ju inte hoppet ute för det här gången. Väntar tålmodigt till BIM och sen får vi se!

essalady: tack för perspektivet. Alltid bra att titta på tillvaron med lite andra ögon

Ja, nu kom han hem, min favoritman som jag är så glad i..så nu ska jag sluta.
    Lycka till allihop!

• simtim

Tar fram listan igen, den var lite långt bort i tråden tyckte jag. Hoppas det är den senaste, annars får ni ändra hej vilt...
    lillamillan - det låter som om du har det jobbigt. Skriv av dig du bara, hoppas det känns lite bättre snart!

När blir det nästa vecka egentligen?...Bim-bim-bim gaaah.

{#emotions_dlg.flower}Spöke{#emotions_dlg.flower}Död{#emotions_dlg.flower}Drömmer{#emotions_dlg.flower}Kräks{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Baby{#emotions_dlg.flower}

BIM

Oktober

15 -- Lillamillan  ÄL 1 okt  (försök nr 13, första barnet)
    15 -- Ansi30  ÄL: 1-3 okt (Försök nr 6)
    17 -- Drömmen om Elin  (1:a försöket)
    17 -- Sanna77  (1:a försöket, första barnet)
    18 -- Inna  ÄL 6 okt (3:e försöker, första barnet)
    20 -- simtim  ÄL: ~5 okt (tredje försöket)
    28 -- Daniela01  Äl 13 okt (oändligt massa försök)
    30 -- Rosavit  ÄL 14 okt (tredje försöket)
    31 -- MD77  ÄL 21 okt (tredje försöket, första barnet)

November
    ~5 -- Pingla77  ÄL ~21-23 okt (6:e försöket, första barnet)
    ~7 -- MariaF79  ÄL ~ 24 okt (2:a försöket, första barnet)
    -- emmafemma  ÄL ~ 24-26 okt (första försöket, första barnet)
    9 -- essalady  ÄL 27 okt (3:e försöket, första barnet)
    12 -- Astrogirl  ÄL 29-30 okt (försök nr 10, första barnet)
    12- The blonde one  ÄL 15 okt (6e försöket..)

GRAVIDA
    Mallanis: BF 3 juni 2011. Tredje graviditeten hoppas nu på första barnet.
    Irmelie: BF 8 juni 2011. Första barnet.
    Saftochbulle: BF juni 2011. Första barnet
    ernlia03: BF 20 juni 2011. Första barnet

• simtim

Jag har bara berättat för en väninna att vi försöker. Och om det blir nåt tror jag att jag kommer hålla tyst de första tre månaderna, om jag inte mår jätteilla eller nåt.. Det känns som om det skulle kunna ta ett tag att vänja sig vid att vänta barn, och jag skulle vilja att vi fick vänja oss först innan andra får veta. Och sen det där med att det är lite stabilare efter tolfte veckan.
    Sen vill jag nog gärna ha en mysig hemlighet att småle åt utan att nån vet varför ett tag...

• simtim

Fru KM: hoppas det är ett litet gryn som gör att mensen inte kommer...

BIM i veckan som kommer, jag känner mig precis som vanligt, inte ett dugg av symtom. Men en dag i taget. Hur går det för er som har/hade BIM ungefär nu? Lillamillan, du har förmodligen BIM senare än du trodde, eller hur var det? Sanna77? Inna? Håller tummarna.

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet