• simtim

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Irmeline skrev 2010-10-18 15:34:41 följande:
    Någon som ens vet om det är möjligt att plussa för drygt 2 1/2 vecka sen och att fostret är så litet?
    Finns det hopp?
    Jag hittade det här på planetdad.se

" Gravid vecka 6

Om barnet: När embryot är 25 dagar gammalt, i mitten av denna vecka, så börjar det lilla hjärtat att slå och pumpa runt vätska i kroppen. Embryot är ca 2 mm långt."

Och jag läste lite olika trådar, där står det att det kan variera mycket från person till person hur stort embryot är. Håller tummarna att allt är ok! Kram.

• simtim

Här kom mensen idag, jag anade att den nog skulle komma som vanligt. Trist förstås, och så är det uselt väder, och ingen mat hemma, och ont i magen.....blääärgh
    Men.
    Skam den som ger sig, för det första. Och sen måste jag också säga att det känns bra att lära känna sin kropp bättre för varje månad, precis som andra tidigare skrivit i tråden. Aldrig har jag väl haft sån koll på när mensen ska dyka upp förut... Och även om jag inte känner av när jag har ägglossning så tror jag att jag har bättre koll nu på ungefär när det ska bli.
    Så, det får bli ett nytt försök om ett par veckor! Med ÄL-stickor även denna gång.

Ni som har ÄL i dagarna - lycka till med sexandet!

• simtim
    {#emotions_dlg.flower}Spöke{#emotions_dlg.flower}Död{#emotions_dlg.flower}Drömmer{#emotions_dlg.flower}Kräks{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Baby{#emotions_dlg.flower}

BIM

Oktober

15 -- Lillamillan  ÄL 1 okt  (försök nr 13, första barnet)
    28 -- Daniela01  Äl 13 okt (oändligt massa försök)
    29 -- MD77  ÄL 17 okt (tredje försöket, första barnet)
    30 -- Rosavit  ÄL 14 okt (tredje försöket)

November
    ~5 -- Pingla77  ÄL ~21-23 okt (6:e försöket, första barnet)
    ~6 -- Gris78  ÄL ~23 okt (2:e försöket, första barnet)
    ~7 -- MariaF79  ÄL ~ 24 okt (2:a försöket, första barnet)
    -- emmafemma  ÄL ~ 24-26 okt (första försöket, första barnet)
    9 -- essalady  ÄL 27 okt (3:e försöket, första barnet)
    10 -- Ansi22 ÄL 27 okt (oj vad blir det nu, försök 7. Första barnet) 
    10 - 14 -- Sanna77  (2:a försöket, första barnet)
    12 -- Astrogirl  ÄL 29-30 okt (försök nr 10, första barnet)
    12 -- The blonde one  ÄL 15 okt (6e försöket..)
    12 -- Inna  ÄL 2 nov (4:e försöker, första barnet)
    16 -- simtim ÄL ~2 nov (4:e försöket, första barnet)

GRAVIDA
    Mallanis: BF 3 juni 2011. Tredje graviditeten hoppas nu på första barnet.
    Irmelie: BF 8 juni 2011. Första barnet.
    Saftochbulle: BF juni 2011. Första barnet
    ernlia03: BF 20 juni 2011. Första barnet
  • simtim
    Gris78 skrev 2010-10-21 17:31:49 följande:
    Ansel30 - Ja väntan är igång....Det är lustigt men de flesta verkar tycka att det är värsta att vänta på ÄL men jag tycker nog att vänta på BIM är värre. Vad tycker ni? Känns mer positivt på nåt sätt att vänta på ÄL än BIM....

Hmm är jag kocko eller håller ni med? 

Ansel30  - vart e du i listan?? Vill du inte vara med kanske???  DAg 7 låter som en bra dag att börja testa på...
    Jag har fuskstickor från testlagret...Vad är det som gör att CB:s är bättre?? Bortsett från att det är enklare att läsa av digitalt.

Är lönt att mysa som ikväll dvs tror ni det kan ha någon betydelse?? ÄL startade den 19:e
    Ska nog testa och kolla om äl är slut....borde vara det om 24-48h stämmer.

Saftis och Mellanis - hur går och hur känns det??

Essalady - det är så tyst hos dig! - sluta viska jag hör inte...:) Hur är det och hur går det?? Status... 
    Jag håller absolut med om att väntan på BIM är värre. Väntan på ÄL känns ju inte helt utan möjligheter, eller vad man ska säga...man kan påverka resultatet och försöka sexa så mycket man vill och kan. Sen efter ÄL kan man ju bara passivt hoppas att det blivit nåt. Och sen när man misstänker att det inte blev nåt så kommer mensen som ett brev på posten...men det betyder iallafall att man kan börja försöka jobba på't snart igen...
  • simtim
    Kattflickan skrev 2010-10-24 11:17:32 följande:
    Irmelie: Jag håller också tummarna! Förstår att väntan är jättejobbig. Jag väntade i 4 dagar på provsvar om vårt barn och bara det gjorde att jag blev galen. 

Idag sexade vi för första gången sen aborten, men vi använde kondom, kändes jättemärkligt då vi inte gjort det sen typ i februari. Men jag vill inte bli gravid innan de gjort en utredning på oss om vi har ärftliga anlag för downs syndrom. Läkaren sa att vi kan ge blodprov för det redan nu, så vi ska nog dit i veckan. Det känns skönt att kroppen börjar fungera som den ska. 

Millan 
    Millan, förstår att du vill vänta till efter blodprov. Men vad kul att det känns som om kroppen börjar bli sig själv igen. Hoppas du får bra svar på provsvar snart.

Irmelie: håller tummarna för dig, jag tror och hoppas att pyret växer därinne!

Essalady: tur att du  kör med ÄL-test och har koll på läget. Bara att köra på

För min egen del...så är mensen slut nu, och jag har bestämt mig för att testa clearblues digitala ÄL-test den här månaden. Inte för att jag tror att dom billiga testen inte funkar, men jag skulle bara vilja slippa tolka streck den här månaden. Jag vill se en glad gubbe! Tror att jag och mannen kommer vara bortresta under ÄL men det ska nog gå att få till det ändå.
    Min svägerska kanske är på gång med nummer två nu, hon har inte testat ännu men känner sig gravid. Och hon tycker att nu är det dags för mig oxå, så att vi kan dela lite barnvagnspromenader sen.. Hoppas det blir så!!

Som vanligt, lycka till alla!!!!
  • simtim
    Saftmedbulle skrev 2010-10-25 17:14:48 följande:
    essalady: jodå, det haar kommit lite blod för mig vid ägglossning (någon enstaka gång) och som mallanis mycket riktigt påpekar är det bättre att vara lite för ÄL än efter med sexandet.

MD77: Spännande! Vi hoppas det tar sig den här gången!

Jojjo55: Det är klurigt det där med mensen. Min spelade mig en del spratt också.

Ernlia03: Vad skönt att du inte mår illa. Mitt illmående har lugnat sig lite... Ska på inskrivning nästa vecka (längtar!).

mallanis: Tack för tipset!

Gris78: Hur går det? Fick ni till något i sänghalmen?

simtim: Ja, testa CB.s... Man blir så himla glad själv när man ser den där glada gubben (även om jag bara sett en enda i mitt liv, men kul var det)
    Har köpt CBs digitala äl-test idag....  
  • simtim
    Ansi30 skrev 2010-10-26 13:27:31 följande:
    Hej på er alla!

Jag älskar öppenheten och rättframheten i den här tråden! Man känner sig verkligen hemma!

Idag fick jag glad gubbe på ÄL testet. Vi rumlade i halmen igår och jag ska nog se till att förföra sambon när han kommer hem :-b Kanske bäst att sexa även i morgon... 

ansi30 det låter ju hur bra som helst. Hoppas det tar sig för er!

Jojjo55, det verkar väl lite misstänkt och spännande, eller? Jag har ingen koll på nidblödningar och sånt, men om det inte blir mer mens så är det väl snart läge att testa iaf. Håller tummarna.

Inna. Ja, det var trist med mensen, för mig har det faktiskt varit lite tvärtom - att jag tagit det bättre tidigare försök men den här gången blev jag klart besviken. Fast det varade inte så länge..kände mig som mig själv igen rätt snart ändå. Och nu är jag laddad för den här månaden, ska börja äl-testa om några dagar.

Tycker att det är dags för fler plus i tråden nu! Kan inte se nån aktuell BIM-lista just nu men jag håller verkligen tummarna för er som har BIM härnäst.
  • simtim

Jag har varit borta i solen en vecka, utan internet, och nu äntligen fått läsa ikapp favvotråden här. Grattis till plussare och styrkekramar till dem som behöver!
    Nu får vi se om romantiska solnedgångar kan bättra på chanserna, för jag fick ÄL under veckan. Första gången med CB's äl-test, och jag minns inte vem som skrev det - men det är sant att man blir skitglad av att se den glada gubben
    Så nedräkning till BIM nu.

P-piller körde jag med ett tag, prövade några olika, men som tidigare skrivits i tråden av nån så blv det alldeles för effektivt för mig...ville inte ha sex eller nåt annat heller. Enda gången jag saknat dom har väl varit när man ska på badsemester eller nån annan gång när det absolut inte passar med mens, det är ju rätt smidigt att kunna skjuta upp den om man vill. Jag minns en härlig segling med några kompisar på en liten båt utan toalett...upp i skogen och hålla på och fiffla med bindor...

• simtim

Flyttar fram listan lite, hoppas det är den senaste.. och undrar oxå hur det gick igår Mallanis?

{#emotions_dlg.flower}Spöke{#emotions_dlg.flower}Död{#emotions_dlg.flower}Drömmer{#emotions_dlg.flower}Kräks{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Baby{#emotions_dlg.flower}

BIM- Vi som längtar efter första barnet 

November
    ~5 -- Pingla77  ÄL ~21-23 okt (6:e försöket)
    7 -- essalady  ÄL 24 okt (3:e försöket)
    8 -- emmafemma  ÄL ~ 24-26 okt (första försöket)
    9 -- Sanna77  (2:a försöket)
    10 -- Ansi30 ÄL 27 okt (oj vad blir det nu, försök 7.)

~12 -- MariaF79  ÄL 29 okt (2:a försöket)
    12 -- Astrogirl  ÄL 29-30 okt (försök nr 10)
    12 -- The blonde one  ÄL 15 okt (6e försöket..)
    12 - Fröken Ellen ÄL 29 okt

~15 -- Inna  ÄL 2 nov (4:e försöket)
    16 -- simtim ÄL ~2 nov (4:e försöket)
    16 -- Lillamillan  ÄL 2 nov  (försök nr 14)
    16--Fru KM  ÄL ~2 nov (försök nr 2, första barnet)
    ??--Finlandssvenska ÄL 6 nov ( första försöket)
    25-- Jojjo55 ÄL 11 nov (första försöket)
    27- Gris78¨ÄL 13-14 nov (försök nr 2? ) 
    30 - Daniela01 ÄL ~ 14 nov (massa försök)

GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET

Mallanis:
     BF 5 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Saftochbulle: BF juni 2011.
    Ernlia03: BF 20 juni 2011. (Tog sig på 6:e försöket)
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet