• simtim

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Roligt att det gick bra Mallanis! Alla tummar hålls för att det fortsätter som det ska till i juni.

Vad gäller alkohol så känner jag att jag blir lite småirriterad på alla som tittar och funderar över vad man dricker eller inte, och riktigt irriterad på dom som inte kan acceptera om man inte ville ha ett glas vin. Jag har dragit ner lite på alkohol, drack inte mycket förut heller men nu tycker jag det känns som att jag inte vill ha. Både för att eventuellt öka chansen att det ska bli nåt och för att det väl är bra för kroppen i allmänhet. Men det känns som om det finns rätt mycket press att man SKA dricka alkohol bara för att alla andra gör det/det är fredag/det är fest...eller vad det nu är. Äh, jag vet inte, nu låter jag väl som en suris, men jag tycker att alla ska få ha rätt att göra som dom vill utan att det ska leda till gravidspekulationer eller "men det är väl klart att du ska ha ett glas vin!"

Hoppas att alla har en bra helg!

• simtim
    Kattflickan skrev 2010-11-07 01:14:42 följande:
    Grattis Mellanis! Jätteskönt att det såg bra ut!

Pingla77: Visst har det bara gått nån dag efter BIM? Har du en regelbunden cykel? Annars kan det vara svårt att säga när BIM är, så har inte mensen kommit så kan du ju vara gravid.

Jag tycker också att det är lite jobbigt att man inte kan få vara nykter utan att behöva ett skäl. Insåg när jag läste emmafemmas inlägg att nu känner ju alla i omgivningen till att vår förra graviditet inte gick bra och då borde de begripa att vi kommer försöka igen och då borde jag inte behöva hymla nåt med alkohol.

Millan 
    Precis - inte ska du behöva hymla. Jag tänker pröva ett tag att vara helt alkoholfri på middagar med vänner o sånt, så får dom undra bäst dom vill... Sen om det blir ett plus så småningom så har man vanan inne
  • simtim

En snabb genomläsning av vad jag missat i tråden, på väg att sova nu. Men innan dess - Saftochbulle, massor med styrkekramar och pepp.
    Godnatt

• simtim

Millan - vad bra att ni fått ta blodprov. Hoppas hoppas verkligen att ni får tillbaka "negativt"! Tycker att det verkar helt naturligt att du behöver gråta lite, det är klart att du måste få vara ledsen över det som inte blev. Jag brukar inte heller gråta värst ofta inför andra, men jag tror att det ibland kan vara väldigt bra att få ur sig lite sorg och tårar.

Ceke - oj vad mycket du varit med om på sistone! Jag tror att vi är rätt många som tänker som du angående det där med att ha försökt  skydda sig så ordentligt tidigare. Rätt klurigt att sen när man vill ha barn så har man ingen aning om att man kanske kommer få vänta ett år eller så...hoppas det tar kortare tid!

Välkommen till de nya i tråden!

Här är läget att det är väldigt mycket jobb just nu, och idag började jag förutom  jobbstressen också känna den vanliga smygande känslan av att tant röd är på väg...men nåja, det är fortfarande några dagar kvar, så jag ger inte upp hoppet än.

Som vanligt lycka till till alla medtrådare!

• simtim

Hann in en sväng på apoteket vid lunch, skulle köpa lite hudlotion och sånt. Fastnade framför grav.testen en stund..och bestämde mig sen för att köpa tamponger istället...får väl se om det går att använda omvänd psykologi på sitt inre och lura kroppen att bli gravid genom att planera för det motsatta...

• simtim
    nuärviredo skrev 2010-11-13 07:23:29 följande:
    Hej på er!

Jag fyllde 35 i somras och har nyligen känt/hört den berömda klockan. Fick ångest över min ålder, och hoppades att det inre skulle ta en evighet att bli gravid.
    Vi gjorde vårt första försök och igår testade jag mig och är gravid!!!
    Jag är jättelycklig, och nu hoppas jag att det håller 9 månader ut!

Kram på er!
    Grattis!
  • simtim

Jag hade BIM igår, men ännu ingen mens. Fast jag känner mig tyvärr rätt säker på att det bara är några dagars försening för att jag har haft supermycket att göra. Vi får se. Om det går flera dagar till utan att nåt händer så ska jag testa, men tillsvidare försöker jag ta det lugnt.

Mallanis, förstår att du oroar dig. Jag tyckte att Ansi30s råd verkade bra - ring och prata med bm. Hoppas allt går precis som det ska och att det växer på därinne!

Kaprifolen1979, klart det finns plats. Jag har kört med äl-stickor ett par månader men jag märker inte så mycket av varken äggvita eller smetkänsla, så jag kan tyvärr inte svara. Hoppas nån annan har mer info att komma med. Men av vad jag läst så tror jag att du är rätt ute, dvs. äggvitedagar=ägglossning nån gång då.

• simtim

FruKM, vad trist det är när man intalar sig själv att "det är inget och mensen kommer snart" och sen när mensen kommer blir man ändå knäckt. Hoppas det känns bättre snart. Det finns ju några positiva saker med mens oxå - det innebär ju iaf att man ganska snart kan försöka igen, istället för att bara gå och vänta på tanten...

Astrogirl - låter ju superbra att ni blev så fint bemötta av läkaren!

essalady - sådär bra koll på min kropp vill jag också ha...jag blir lite avis!

ceke - hoppas du mår lite bättre snart...sån där dunderförkylning är botten. Krya på dig!

Här är det BIM+2, inget nytt. Waiting for the fat lady to sing....

• simtim

Som väntat dök mensen upp nu...   Men det känns ganska ok ändå. Nu blir det decembermys som gäller!

• simtim

Detta är den bästa tråden, tack för alla fina uppmuntrande inlägg
    Lägger till mig i december. Det lär ju vara mörkt ute och inte mycket annat att göra än att mysa under täcket. Min önskelista till jul är redan klar...

BIM - Vi som längtar efter första barnet 

NOVEMBER

12 -- Astrogirl  ÄL 29-30 okt (försök nr 10)
    12 -- The blonde one  ÄL 15 okt (6e försöket..)
    16 -- Lillamillan  ÄL 2 nov  (försök nr 14)
    16 -- Fru KM  ÄL ~2 nov (försök nr 2)
    25 -- Jojjo55 ÄL 11 nov (första försöket)
    27 -- Gris78 ÄL 13-14 nov (försök nr 3) 
    30 -- Daniela01 ÄL ~ 14 nov (massa försök)

DECEMBER  Tomte
    X-- Saftochbulle (sjunde försöket)
    1 -- essalady  ÄL 16 nov (4:e försöket)
    2 -- emmafemma  ÄL ~ 16-18 nov (andra försöket)
    6 - Ansi30 ÄL 21-23 nov (8e försöket)
    7 -- Sanna77  ÄL 25 nov (försök nr 3)
    ~8 -- MariaF79  ÄL ~24-25 nov (försök nr 3)
    ~8 -- Irmelie Ev ÄL 21-24 nov (MA på 3:e försöket, 1:a försöket efter MA)
    10 -- Inna ÄL 28 nov (5:e försöket)
    12 -- Pingla77 ÄL 28 nov (7:e försöket)
    16 -- Finlandssvenska ÄL 2 dec ( andra försöket)
    16-- simtim ÄL ~2 dec (femte försöket)

GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis:
     BF 5 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Ernlia03: BF 20 juni 2011. (Tog sig på 6:e försöket)
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet