Inlägg från: Marsflickan80 |Visa alla inlägg
  • Marsflickan80

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Jojjo77 skrev 2011-04-05 21:30:14 följande:
    Marsflickan - Hur kommer det sig att ni ska vänta till maj med att börja bebisverkstaden?

• Marsflickan80
    Jojjo77 skrev 2011-04-05 21:30:14 följande:
    Marsflickan - Hur kommer det sig att ni ska vänta till maj med att börja bebisverkstaden?
    Min förklaring låter kanske dum, men vad vet jag - vi är ju nybörjare Flört
    Det finns flera anledningar:
    1. Pengar. Jag var tjänsteledig för studier 2010 och förlorar väldigt mycket pengar på om vi skulle få barn i år
    2. Vi vill helst att vårt barn föds i början av året så h*n inte är sist med allting
    3. Från första början tänkte vi vänta ännu längre så att barnet föddes någon gång i maj/juni, anledningen till detta är att jag tänkte påbörja en halvfartsutbildning (distans) och föddes h*n i maj/juni så skulle jag ha klarat av första året. MEN: min man säger att det kan bli för stressigt för mig att både jobba heltid och plugga 50% samtidigt som jag är gravid. Även fast jag tidigare har klarat av 100% studier och 100% jobb så tror jag att han har en poäng där. Det är ju inte bra för babyn att stressa under graviditeten. Därför kommer jag att vänta med studierna (om nu allt går som vi vill och vi blir gravida) tills vår älskling har kommit till världen.
    4. Vi skulle kunna börja nu i april och då skulle babyn beräknas till januari, men jag är rädd för att h*n kommer för tidigt och föds istället i december. Min systers första barn var beräknat till slutet av januari men föddes istället i  slutet på december. 

Missförstå mig rätt nu, kan vi inte bli gravida direkt utan håller på och det visar sig att barnet kommer i december så blir vi lika glada för det. Vi vill bara inte utgå ifrån detta det första vi gör

(långt inlägg det här)

• Marsflickan80
    Lavendia skrev 2011-04-05 21:43:48 följande:
    Härligt!!!! Skrattande Lite ovanligt och kul att "träffa" en till som älskar bergsgorillor Hjärta
    Jag älskar alla djur (utom fästingar, mördarsniglar och sådant ;))!
    Apor är ändå vår närmaste släkting och jag tycker man kan se många likheter med oss människor. Jag är faktiskt bergsgorillornas fadder :)

För övrigt så tycker jag att vi människor ger djuren alldeles för lite kred. för deras intelligens. Iakttar man en katt, hund, fågel, hamster eller vad man nu vill så kan man tydligt se hur smarta de är för sina egna förutsättningar och försöker fixa och greja för att exempelvis komma åt en bit mat, alt. få oss människan att ge dem en godbit.

Själv så har jag en katt som ligger just nu i nackstödet bakom mig, hon är så underbar och älskvärd Hjärta
  • Marsflickan80
    ceke skrev 2011-04-05 21:51:09 följande:
    Välkommen Marsflickan till en av FL:s goaste trådar! Det har du nog redan märkt på alla välkomnanden Skrattande Va skönt att inte behöva oroa sig för hur p-piller ställer till det med kroppen, utan va helt naturell innan bebisverkstan startar. Lycka till! Hihi.. snart kommer du lära dig allt om att undersöka flytningar, ägglossningstester etc om du inte redan har koll på det

Jojjo: Spolning verkar va "the shit".. har för mig att Astrogirl också blev gravid direkt efter, jag blev det och en annan tjej i en annan tråd som gjorde det en vecka innan mig blev också gravid direkt Inte tyckte jag att det gjorde nå ont heller, vilket ju alltid är ett plus...
    Ojdå! Njae, jag är helt grön, hahaha. Har lovat mig själv (om min man) att vi inte skall bli helt galna och sexa så snart ägglossningen kommer utan fortsätta så som vi gör nu. Yeah, right! Har redan beställt 3 ÄL test och skrivit in på FL så att jag får sms varje gång det händer. Usch, vill inte bli en galning!!! Skrattande samtidigt så längtar jag så redan och man får ju bara några chanser i månaden och de vill man ju inte sumpa!

Ööööh, spolning.... Vad är det? Kanske nåt för mig det med? ;)

Ang. tråden så har jag märkt redan att det är väldigt goa tjejer här Hjärta jag kände mig välkommen direkt. Härligt!
  • Marsflickan80
    Lavendia skrev 2011-04-05 21:53:42 följande:
    Unberbart!! Jag är också gorillafadder! Skrattande Besökte dem i Uganda för två år sen och det var magiskt. Nästan en religös upplevelse (fast jag inte är troende Skrattande) Hjärta
    Kan tänka mig det! Fick ni komma nära dem också, alltså så att säga skaka hand - eller kanske inte skaka hand (hahaha) men klappa, mata och så? Underbara djur. Annars så är elefanter något av en favorit också. Har aldrig träffat en elefant (utom stackars inlåsta cirkuselefanter när man var liten) men har ändå alltid älskat dessa djur
  • Marsflickan80
    L Maria skrev 2011-04-05 22:00:03 följande:
    Millan - äl försköts med två dagar, du har räknat med det till BIM? Jag blev också så jäkla besviken över att det inte tog sig direkt efter mf, man har ju hört att det skulle vara lättare...
    Skulle förresten inte ha skrivit något om att jag alltid haft äl på lördag och söndag - den här gången kom den på måndagen, fick inte temphöjning förrän idag (tror att äl:en kom tidigt måndag morgon, när jag stod i duschen typ)...

Lycka till imorgon Jojjo!

Välkommen Marsflickan! Vi har gjort sex försök nu, blev gravida på försök fem, men fick ett tidigt missfall i vecka 5, så vi satsar på maj nu!
    Tråkigt att höra med missfallet, alltid tråkigt så klart. Vad kul att ha fått en maj kompis
    Som jag skrev tidigare så är jag helt grön på det här men... temphöjning? Är det ett tecken på ägglossning eller varför kollar ni tempen?
  • Marsflickan80
    ifyouweremine skrev 2011-04-05 22:02:19 följande:
    Marsflickan - Kul med nya i tråden, det är ju rätt många nu som övergett vår bim-lista till förmån för gravidlistan så vi behöver rekrytera lite nytt folk. :) Härligt med positiv anda och det tycker jag du gör rätt i. Trots allt tar det sig ju på 1:a till 3:e försöket för ganska många, särskilt om man inte haft hormonella preventivmedel. Vi är på åttonde försöket nu (bim-6 idag) men jag har haft hormonspiral i 5 år och dessförinnan p-piller, så det kan ju ha med det att göra. Vi får väl se hur lång tid det tar, om det alls lyckas. :)

Mysigt med katt förresten.. har haft katt hela min uppväxt men inte sen jag flyttade hemifrån. Vill gärna skaffa en, men min make vill vänta tills efter att vi fått bebis.. ytterligare en anledning till att det gärna får ta sig snart! :)

ceke - Härligt att höra att graviditeten verkar flyta på än så länge. Hoppas den stannar kvar!
    Ja, vi får ju alla stötta varandra. Är ju i samma sits. Ja, det är jättemysigt med en katt! Och min katt är världens gosigaste, hon sover på min kudde eller lägger sig på min arm bara för att vara nära mig eller min man. Jag tycker din man är klok i att vänta med en katt tills ni fått bebis. Jag har en liten oro inom mig hur det skall bli med katten när vi får bebis. Hon är som sagt väldigt gosig och social och jag är rädd att hon får för lite uppmärksamhet när det kommer en till familjemedlem, en som behöver ständig tillsyn. Vi får helt enkelt tänka till lite extra så att hon även i fortsättningen får mycket kärlek. En annan sak som oroar mig är att hon är väldigt rädd för barn och när kompisarnas barn är på besök gömmer hon sig under soffan, fast det kanske blir annorlunda när man bor med ett barn. Och så slutligen är jag orolig att hon råkar lägga sig i babyns säng så att h*n inte kan andas, t ex på natten när vi sover och inte märker detta. 
  • Marsflickan80
    L Maria skrev 2011-04-05 22:10:48 följande:
    Tack, man har börjat acceptera det nu, även om jag tror att det kommer att kännas jobbigt fram till dess att man har en fullgången graviditet bakom sig.
    Vänta i tre månader innan du blir galen sen testar du Fertility Friend, Ceke och jag är nog de mest ivriga temparna i tråden (eller...det är några mer...men vi är nog dem som brukar prata mest om det...).
    Temphöjning är egentligen den enda säkra indikatorn på att du faktiskt HAR haft ägglossning - att kolla flytningar och göra äl-test ger en indikation på att du är på väg att få det, men ingen garanti för att ett ägg faktiskt släpper.
    Jag har inte bekymrat mig så mycket om andra saker än tempen - på FF kan man registrera en massa andra saker också, tex. bland annat livmodertappens (? Ceke, du får rätta mig!) position, flytningar och hur man mår etc. Flytningar har jag registrerat när jag sett dem, annars har jag inte kollat extra noga. Som sagt - tempen är det som faktiskt säger något om huruvida du har haft ägglossning alls.
    Å jisses, jag har ju verkligen NOLL koll! Flört
  • Marsflickan80
    ceke skrev 2011-04-05 22:03:29 följande:
    Hihihi.. så där sa jag också de tre första månaderna.. sen började jag köra stenhårt på ÄL-test.. efter 5-6 månader började jag tempa och tja.. en fullständig galning blev jag ... haha Men.. det har i a f slutat med ett positivt gravtest i torsdags Fast hade egentligen BIM idag... och den har jag klarat mig igenom!

Spolning av äggledarna verkar de vägra att göra innan man har försökt i ett år och startar en fertilitetsutredning, så du får nog vänta lite på det Men det verkar hjälpa många på traven! Jag gjorde i o f sig inte en regelrätt spolning för att se hur äggledarna funkade, utan för att se om jag hade några polyper i livmodern, men det funkade tydlige likadant för de kära äggledarna, till min stora lycka! OOOOOM det nu var det som gjorde det!
    Glad BIM??? Glad

Ja, vi får se, jag kanske blir värst av er allihop här (obs! sagt med kärlek inte elakhet)
  • Marsflickan80
    L Maria skrev 2011-04-05 22:15:55 följande:
    Lugn - den här tråden är den bästa skolan du kan gå i!
    Jag förstår det, har redan lärt mig massor. Kör ni läxförhör emellanåt? Om ett halvår kan man ju bli doktorand i ämnet Flört

På "tal" om nåt annat (fast ändå inte annat). Har ni börjat kolla på barnprylar så som vagn mm?
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet