Sophy80 skrev 2011-05-18 13:41:23 följande:
Infektion? Nästan-gröna låter inte så sunt. Vad jag förstår är flytningarna oftast vita, krämiga vid graviditet. Vanligt att man förr eller senare får rikligt av det. Men man kan visst ha väldigt sparsamt med flytningar under en period också för att livmodern bygger upp en skyddande slempropp.
Nja, alltså gröna är fel uttryck egentligen, det är snarare att den gulaktiga nyansen skiftar åt grönt men det är inte så att man tittar och tänker oj, här var det grönt utan det är snarare när man sitter och granskar riktigt riktigt noga. Fast börjar fundera nu... har tyckt att det luktar något annorlunda mot tidigare men trodde att det berodde på att vi inte längre kör med kådis. Man kanske har åkt på svamp eller annan skit? Vad är det för symptom då? Verkar inte som om det ligger nån där inne alltså

Polarlantis skrev 2011-05-18 13:48:54 följande:
nja...lite åt det håller har jag haft ngn gång vet jag men inte i samband med grav...testa lite luftigare kläder ngn dag och se om det blir blite bättre, mindre gröna alltså, haha!
Sophy80 skrev 2011-05-18 13:41:23 följande:
Infektion? Nästan-gröna låter inte så sunt. Vad jag förstår är flytningarna oftast vita, krämiga vid graviditet. Vanligt att man förr eller senare får rikligt av det. Men man kan visst ha väldigt sparsamt med flytningar under en period också för att livmodern bygger upp en skyddande slempropp.
Stämde på mig, för hos mig avtog flytningarna ett tag för att sedan komma tillbaka med förnyad kraft, haha!
Det var synd

skall testa ditt tips och ha lite lösare kläder, har oftast på mig jeans annars
Jezzi80 skrev 2011-05-18 14:12:44 följande:
Håller tummen! Känns låååångt denna tiden!
Ja, verkligen! Om man bara visste