Inlägg från: Marsflickan80 |Visa alla inlägg
  • Marsflickan80

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Frk Svår skrev 2011-05-19 15:17:02 följande:
    Just nu får jag skjuts Skäms Men i normala fall går jag Tar kanske 10 min att gå... och behöver jag handla så tar jag det på vägen hem från jobbet....och gå på lunchen kan man göra men här har du mästaren på undanflykter! Du förstår, jag har gärna opraktiska skor (funderar därför på att cykla till jobbet istället för att gå) och då måste jag ta med mig andra skor osv om jag ska motionspromenera...och det orkar jag inte packa ner. För gympaskor och klänning osv är ingen hit ihop Du hör....
    Hihihi, jag förstår precis! Kan själv var duktig på undanflykter
    Äsch, det viktigaste är väl att du mår bra med dig själv och kommer du fram till att nä, det gör jag inte så kommer du till slut att få upp ändan och göra något åt det, så tror jag iaf. Man måste ju tillräckligt mycket för att det skall bli av, samma som med att sluta röka eller liknande. Annars så kommer du att få massor med motion sen när du går ut med bebben i vagnen, för att inte nämna när h*n börjar röra på sig. Gäller att se det från den positiva sidan
    Längtar efter bebis!
  • Marsflickan80
    DubbelAA skrev 2011-05-19 15:15:18 följande:

Behöver bara skriva av mig lite för jag har en riktig skitdag:(
    Har haft migrän så jag är riktigt seg o blir alltid låg när jag haaft det. o igår blev jag lite sur på sambon som inte lyssnar på vad jag säger eller tar eget ansvar. Han skulle lämna spermaprov o då skulle han inte ha haft utlösning 2 dygn innan, men självklart hade han inte läst infon o inte lyssnat när jag läste den för honom så han hade ju varit där o pillat på sig själv:(
    Varför är det så jäkla svårt för killar att hålla fingrarna borta från snorren??
    Kändes lite som att han inte vill detta men inte vågar säga det rakt ut så jag frågade men då sa han ju att det inte var så. Jag vet inte vad jag ska tycka o tänka men idag känns det skit iaf. Hoppas att det ska kännas bättre i morgon. Om inte annat så är det ju fredag då:)

Hoppas att det är bra med er andra iaf! Kram

Här får du en styrkekram! Män är tyvärr lite såna att de lyssnar inte alltid på vad man säger till dem (är det för att vi tjejer tjatar och upprepar oss ofta?), hoppas att ni får en fin kväll iaf. Kram
    Längtar efter bebis!
  • Marsflickan80
    Frk Svår skrev 2011-05-19 16:49:00 följande:
    Ja, då har jag inte tid att äta, sägs det!

Nja, just nu är jag inte alls nöjd med att jag knappt har några byxor att ta på mig för alla passar mig om jag går ner 3-5 kilo Så det är mest av den anledningen jag vill gå ner i vikt, jag vill inte köpa nya kläder för att passa mina överviktskilon....
    Nä, jag förstår hur du menar. Men 3-5kg är ju ingenting, det blir du av med på nolltid. Upp med ändan NU!
    Längtar efter bebis!
  • Marsflickan80
    Saftmedbulle skrev 2011-05-19 17:21:46 följande:
    Ha, ha... nu kommer bitchen i mig fram ;)
    Fick reda på idag att min klumpiga kollega inte ska vara kvar. Hon är provanställd sen januari och hon "funkade inte med barnen" som min rektor uttryckte sig. Nå... kanske så värst vidare med vuxna heller? I alla fall, en utflykt tillsammans var vad vi hann med, sen blir det inget mer, så någon mage får hon inte se. Lite skadeglad är jag nog ändå... elakt va?
    Äsch, rätt åt henne Flört

Jojjo: pepp till dig
    BIM -5
  • Marsflickan80

Hej tjejer,

blir bara ego idag. Jag trodde verkligen det hade tagit sig, senast imorse sa min man till mig att han tror att jag är gravid, bara för att jag skall få det kastat i ansiktet sen (snacka om livets ironi) :( Vi gjorde allt rätt och prickade t o m ÄL, ändå så här 2 dagar före BIM dyker den ovälkomna tanten upp. Jag blev så ledsen!!! Jaja, behöver den här dagen för att deppa lite och vara ego men kommer tillbaks i veckan.

Har redan förbjudit maken att dricka alkohol fram till ÄL (med start imorgon) och så blir det ingen motorcykelåkning dagarna före ÄL

Stor kram på er tjejer, förlåt för deppet

Längtar efter bebis!
  • Marsflickan80
    Solig BIM Vi som längtar... Baby

Solig Maj {#emotions_dlg.flower}

13 Smiley (försök 44, MF sept.2009)
    15 -- Skette, äl 1 maj (försök nr 6)
    20 --Jezza80 ÄL 6 maj (försök nr 4)
    22-- Pingla77 ÄL 8 maj (försök nr 11)
    24 -- Astrogirl ÄL 10 maj (försök 2 efter MA, försök nr 13 totalt)
    24 ca-- Råttentottan ÄL 9 maj ca (9:e försöket)
    26 -- Sophy80, äl 12 maj? (försök 4 efter uppehåll, 11 pergoförsök totalt)
    27-- Finlandssvenskan ÄL 8 maj(7:e försöket)
    27 -- shelby ÄL 14 maj (hoppsan hejsan)
    30-- Saftochbulle ÄL 16 maj (10:e försöket efter två MF)
    30--Polarlantis ÄL 16 maj (5:e försöket, 1:a efter MA...)

{#emotions_dlg.flower} Juni {#emotions_dlg.flower}

1 -- Millan75 ÄL ca 17 maj (3:e försöket efter missfall, totalt 9 tidigare försök)
    2-- Kaprifolen1979 ÄL ca 19 maj (försök nr 5)
    5 -- Frk Svår ÄL ca 21-26 maj
    5 - Prodigy79 (11:e försöket)
    8 - Zalia ÄL 27 maj (försök nr 9)
    11-- DubbelA ÄL ? maj (försök nr 9)
    14 -- Irmelie ev. ÄL 30 maj (andra försöket med pergo)
    21 - Marsflickan, ÄL ca 7 juni ( 2:a försöket)
    23 -- shelby, ÄL ca 8-10 Juni (försök no 1)
    ? -- Kiyona, ÄL x juni (försök nummer 3, X 2009, MF 12/5)
    25 -- Fröken Ellen. ÄL 10:e juni. (13:e försöket, 2:a med Pergo)

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    2011

Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.)
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77: BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit: BF 11 juli (Tredje försöket)
    Acinna: BF 25 juli (Första försöket efter X)
    Inna: BF 19 augusti (5:e försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
    ernlia03: BF 17 sept (försök nr 1 efter ma i v 11)
    Fru KM: BF 23 sept, (fjärde försöket)
    Längtan81: BF 26 sept (försök nr 12)
    Daniela01: BF 6 oktober (2 års försök)
    Frifantasi: BF 11 oktober (4e försöket)
    Längtan1980: BF 13 okt (7:e försöket)
    AnnJan: BF 5 nov (3:e försöket)
    Marre80: BF antingen 15:e (4:e försöket)
    Lavendia: BF 1 dec (9.e försöket efter mf, totalt 16 försök)
    Ceke & Kekke: BF 12 dec (10 försöket)
    simtim: BF 18 dec (9:e försöket)
    Ansi30: BF 23 dec (10e försöket)
    2012
    PeLeKo BF 9 jan (6e försöket)
    MariaF79 BF 24 januari 2012 (7:e försöket, ett mf i v.5)
    Längtar efter bebis!
  • Marsflickan80

Hej alla underbara tjejer,

jag tar en tillfällig paus ifrån tråden. Blev mycket ledsnare än jag trodde nu när mensen dök upp, kan bero på allt omvälvande som nyligen har hänt i mitt liv, på nåt sätt hoppades/och trodde man på att åtminstone en ljusglimt kunde man få, men inte det. Är så fruktansvärt ledsen och har haft väldiga humörsvängningar, tror jag kanske är lite deppig eller nåt. Dessutom vaknade jag tidigt imorse av att jag mådde fruktansvärt illa, vet inte vad jag skall göra med mig själv längre... samtidigt får jag dåligt samvete, hur har jag mage att komma här och klaga efter ett misslyckat försök när ni andra har i vissa fall år av misslyckade försök!

Skall nu i alla fall koncentrera mig på att ta hand om mig själv och maken. Kommer dock vara mer aktiv i bloggen här på FL om någon är intresserad. Sen så får ni så klart maila mig om ni vill, det är bara trevligt.

Jag kommer kanske återkomma till tråden längre fram, när allt har lugnat sig lite. Ni är ett gäng underbara tjejer som alla förtjänar starka plus och friska barn. Jag önskar er alla mycket lycka och hoppas att era mammadrömmar snart blir sanna!

Stor kram!

Marsflickan Hjärta

Längtar efter bebis!
  • Marsflickan80

Hej tjejer,

hoppas att ni alla mår bra, här är det bara fint. Ny ÄL på G snart ser att några av er "har gått över tiden" och några har BIM i dagarna, håller hårt tummarna för er! Själv fortsätter jag att ta det lugnt och har egentligen FL förbud men saknar er och tänker på er. Stor kram allihop och på återseende! Hjärta

Längtar efter bebis!
  • Marsflickan80
    Bara skummar igenom snabbt
    Millan: GRATTIS! Å vad roligt!! Hjärta

Smiley: Det är jag själv som har gett mig själv det, kändes som om det tog över lite granna och jag verkligen längtade till forumen, det var det sista jag tänkte på när jag lämnade jobbet och det första jag tänkte på när jag kom hem, blev lite väl stressande men jag kollar ibland och kommer tillbaka snart, har svårt att hålla mig borta ifrån er, ni är som en drog Skrattande
    Längtar efter bebis!
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet