• NICU

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Saftmedbulle skrev 2012-06-02 13:16:48 följande:
    Fastesocker? Vad är det?
    Det är sånt blodsocker som man tar när man inte ätit på lång tid Tar man vanligt blodsocker på morgonen efter frukost så är det inget fastesocker Har tagit mina på morgonen efter att jag inte ätit något på 12-13 timmar.
    Saftmedbulle skrev 2012-06-02 13:18:01 följande:
    Har jag oxå tänkt på...
    Det känns ju lite magiskt på något sätt :) Men ACK vad det helt plötsligt känns långt bort med alla försök när det väl går vägen. Jag önskar det åt ALLA här inne - att få känna den känslan!
  • NICU
    Aruba och Pingla - härligt och stort GRATTIS.
    Visst är det en underbar omtumlande känsla!!
  • NICU

Vad skoj Kattflickan! Hoppas att ni får en fantastisk dag tillsammans med härligt väder! :)  Glöm inte att ta lite foton - det är en viktig del

• NICU
    Pingla, hoppas att det lugnar ner sig!
    Idag har jag fått vara med om samma nojja. Är i vecka 26 nu och blödde imorse när jag skulle hem från jobbet. Fick knata ner till kollegorna på förlossningen istället och vara där hela dagen, ska tillbaka imorgon. Har inte blött en enda droppe sen jag blev gravid så det är klart att man blir supernojig och uppskrämd =/
  • NICU
    ernlia03 skrev 2012-06-22 07:25:15 följande:
    Grattis Pingla!

Tänkte bara nämna nåt som jag fick höra när jag var gravid. Att akta mig för att åka liten båt när det blåste och skumpade för mycket eftersom moderkakan i värsta fall kunde lossa. Men det där beror ju som vanligt på sunt förnuft. Det är kanske ingen Buster ni ska ut med utan någon med sköna vadderade säten. :) Och det är ju som sagt något som kan hända i värsta fall och som gravid försöker man ju minimera riskerna så jag tror inte du skulle sätta dig i fören och studsa som en tok, men ville bara nämna det för det var iaf inget jag hade tänkt på...
    På grund av det åkte jag ingen speedboat över huvud taget i Thailand i år (bara longtailboat) - de varnade för att gravida inte ska åka motorbåt - som du säger - skumpar mycket och "hoppar" med fören upp och ner och liksom "slår"
    Men är det vindstilla och ni åker sakta så skulle jag ge mig ut!
  • NICU
    Kattflickan skrev 2012-06-25 12:19:34 följande:
    Tack allihopa! Det gick bättre än jag trodde, 8 ägg fick de ut!!!!

Nu hoppas jag att de befruktas och att åtminstone ett är friskt. Men nu känns det som om vi åtminstone har en chans!

Så fortsätt hålla tummarna!
    Vad roligt!! Nu håller vi tummen! Vilken dag är insättning? :)
  • NICU

Mum vad härligt!!!! Visst är det en förvirrande, underbar, härlig känsla?!

• NICU
    Längesen listan ändrades. Aruba, ändrade dig
    Mum - du får väl också hoppa ner?

Jojjo och Anwen, hur mår ni? Håller min tumme hårt för att det är er tur snart!
    Det börjar bli tomt på "BIM-listan" i gruppen... får se om några nya hittar in snart?

{#emotions_dlg.flower} BIM - Vi över 30 som längtar {#emotions_dlg.flower} 

BIM - BERÄKNAD ICKEMENS
    Här var det tomt?!

IVF 
    Mumwannabe79
    , (försökt sedan juli -10) Två misslyckade IVF-försök under 2012, ett färskförsök och ett FET. Två blastocyster kvar i frysen. 
    Jojjo7      - USÖ Örebro. ICSI nr 1, november 2011, plus men MF dec 2011. ICSI   nr    2, sprutstart 24/2 2012. Sprutor: Puregon, Orgalutran och   Ovitrelle.    (Försökt sen nov -10) 9/3 inga befruktade ägg, beh   avbryts. Paus    tillsvidare. 
    Anwen - försökt sen juli 2010, inga fel hittas, inväntar IVF till hösten

Gravid GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid 

2012
    Råttentottan: BF 30 juli (försök nr 15, 1 MF tidigare) 
    Marsflickan BF 1 sep (försök nr 5, 1 MF tidigare) 
    Saftmedbulle BF 3 sep (försök nr 15, 3 MF tidigare) 
    NICU BF 24 sep (försök nr 15, 2 MF tidigare) 
    Tedax BF 16 nov (försök 12, två MF tidigare)
    DubbelAA: BF ca 28 nov (försök ca 19) 
    Finlandssvenskan  BF 3 dec ( försök ca 19)
    Smiley BF 17 dec (försökt sedan aug 2007, MF 2009, misslyckat IVF  dec 2011, 2:a IVF lyckades)
    SmoochiePoo (Kiyona) 19 dec (försökt sen jan 2011, 3 MF tidigare)
    Kaprifolen BF 29 dec (försök 13, femte med Pergo)

2013
    L Maria: BF 12 jan (försök 19, 4 MF tidigare)
    Aruba: BF 9 februari (försök 10)
  • NICU
    Mumwannabe79 skrev 2012-06-29 06:40:27 följande:
    Tack alla! {#emotions_dlg.flower}
    Tog ett digitalt test nyss och det kom fram Gravid 2-3 Skrattande Känns helt underbart att äntligen få plussa.
    GRATTIS Mum!!! Surrealistiskt va?!
    Aruba skrev 2012-06-29 10:53:58 följande:
    Vi var på VUL idag och vi fick se ett litet hjärta som slog :) Hjärta Allt ser ut som det ska. BF 9 februari

Känns jättekonstigt och surrealistiskt.
    Grattis Aruba!! Vad härligt med ett litet hjärta! Hjärta
  • NICU

Millan, jag håller min tumme stenhårt för er!! Måtte det vara er tur nu!

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet