Inlägg från: Marsflickan80 |Visa alla inlägg
  • Marsflickan80

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Mumwannabe79 skrev 2011-10-22 20:56:52 följande:
    Jag hjälpte min man med oralsex när han skulle runka i burk och det var inga fel på hans spermier Skrattande Det svåraste var att pricka burken tycker vi, den borde ha en bredare öppning..  
    Hahahahahaha! Ni klagade hoppas jag  
    Inte bra med babyolja heller? Men va f...! ställde faktiskt frågan till BM här på FL nu så får vi se vad hon svarar. Fick till en extra gång igår iaf, utan några tillbehör så vi får väl hoppas att dessa rena spermier räckte till
    L Maria skrev 2011-10-22 23:21:52 följande:
    Saftis - något positivt den här månaden....? Håller tummarna!
    Precis! Saftis, kom igen nu!! Håller tummarna!!! Även för NICU

Polaris:
    Jag förstår att det känns läskigt, men du skall se att det kommer att gå så bra! Nu jäklar skall det gå hela vägen! Det känns så Oj vad spännande! Vad har du sökt? Ja, visst är vänner långt bort GULD! Har en som jag har umgåtts med sen högstadiet. Vi träffas ytterst sällan men när vi väl gör det tar vi bara vid där vi slutade. Helt underbart!

Millan: tänk om, tänk om... Tänk om det går precis så som ni har tänkt er, eller ännu bättre! Positiva tankar nu!!! Kommer tänka på er imorgon, hoppas - tror - det kommer att gå bra

TeaTime: Pepp till dig! Hoppas det känns bättre efter träningen och att du snart blir glad igen Hjärta ni kanske skulle ta en paus den här månaden? Jag vet att det låter hårt och svårt men det kanske är vad ni behöver? Att bara mysa och kramas lite extra och ha sex bara om/när ni vill?

Jojjo: låter bra. Vad skönt att du har vänner som har gått igenom det du nu skall gå igenom. Underbart med bollplank

EGO: Enligt min app (ja, jag vet - nörd!) så hade jag ÄL igår. Vi fick till det två gånger. När jag idag berättade för maken att nu kan vi köra bara för skojs skull blev han helt förvånad. Va? För skojs skull???
    Som jag uttryckte mig någon annanstans: denna plötsliga valmöjlighet gjorde att man kände sig som någon som precis blivit utsläppt efter flera års isolering på katolsk flickskola Tungan ute
  • Marsflickan80
    Millan: där ser du! Vad skönt, nu kan ni äntligen slappna av lite. Jippie!!!

DansElle: positivt tänkande, det behöver vi! Hoppas det hjälper oss med plussen. Håller med om ålderspaniken, blir själv 32 i mars och det känns som om klockan bara tickar iväg. Mina planer har hittills raserats så nu har jag fått skapa nya, vill inte att även de skall förstöras. Nu jäv..r skall det bli en bebis här Skall verkligen försöka vara positiv, men det är ju lätt sagt nu när BIM är långt bort. Men, som sagt, försöka iaf

Polaris: ja, jag vet! Lite slösaktigt av oss Neeeeeej, det får bara inte hända! Ring gynakuten med en gång, de måste kolla dig NU! Även om hjärtat kanske inte syns ännu så kan de iaf se så det inte är blod. Du gör ju så klart som du vill men jag hade inte klarat av att vänta ytterligare en vecka. Jag håller tummarna hårt just nu, både för din bebbe och din pappa! Jobbig start på veckan din stackare 
  • Marsflickan80
    Jojjo: tack, vad gullig du är! Hjärta jag gör så gott jag kan och jag får ju så mycket tillbaka av er mina systrar

Saftis: näää, vad tråkigt!!!  

ceke: nyfiken som jag är var jag också tvungen att titta: vad fin du är! En sån perfekt liten mage du har vill se fler magbilder från er andra nu också (fast det kanske finns i tråden? Har inte gått tillbaka så långt)

Millan: wow! 200 miljoner spermier!!! Det är ju fantastiskt många att välja på sen skönt att blödningarna har upphört också, i slutet på veckan är du nog helt fri från allt. Underbart! 

Polaris: Vilken lättnad! Vad skönt att din pappa mår bra, phu! En sak avbockad från listan. Nu håller vi tummarna för bebben, men med så många som håller tummarna här måste det ju bara gå bra - det måste vi tro!

Kaprifolen:
    vad skönt att ni inte blir försenade pga lite virus och bakterier utan kan köra på som vanligt

EGO: Har mått väldigt illa idag, tror det är förkylningen för visst är det för snabbt att känna några symptom? Å vad jag kommer vara jobbig nu ett tag framöver   
  • Marsflickan80

Maria: Men det är ju jättebra att du får komma på koll! Bra jobbat! Håller med ang. tjejen i drömmen om ett barn. Tårarna bara sprutade ut på mig, så jobbigt!

Ceke: tack gulliga du

Kaprifolen: Då hoppas jag att simmarna är fina och hurtiga

Essalady: Vad kul att se dig igen, synd att det blev just den här tråden. Vad glad jag blir för er skull för att ni har tagit hand om varandra och ert förhållande, det är ju ändå det viktigaste i slutändan även om man hoppas på bebis också

Polaris: Men fy! Du åker på allt just nu, stackars liten! Bra att din pappa är under uppsikt, hoppas de kan hjälpa honom mer långsiktigt så han slipper åka in och ut på akuten och oroa er. Var det på tisdag ni skulle göra VUL?

Jojjo: när man önskar att den höll sig borta så kommer tantjäveln, när man väntar på henne så är hon hur långsam som helst. Kärring!

NICU: Men testa imorgon bitti så får vi hoppas att du plussar då

• Marsflickan80
    EGO: Jag har höllt mig borta någon dag. Maken förbjöd mig att gå in på FL i några dagar eftersom jag blir så himla ledsen. Fick nu svar från BM att glidmedel påverkar simmarna negativt (om man inte satsar på det där pre-seed eller vad det hette). Jag har varit sååååå ledsen och sa rakt ut till min man att vi har sexat i onödan (hur okänslig får man vara egentligen som säger en sån sak till sin man??? ). Mitt illamående har hållt i sig, liksom min förkylning. Blääää! Ont i tuttarna har jag också men inget märkvärdigt. Äsch, så tröttsamt! Behöver pepp
  • Marsflickan80

Tack alla gulliga ni för pepp! Förlåt för att jag inte svarar förrän nu men jag sög bara åt mig era fina ord och det kändes genast bättre, fast inte tillräckligt för att svara. Ni är verkligen GULD värda!!! Jag är så glad som hittade denna tråden Hjärta

Jezza: Ledsen för tanten Tycker du kan kontakta BM redan och säg att ni har försökt i över ett år, det har ni nu nästan. Lycka till och kram!

Millan: Visst är det som du skriver. Maken påstår dessutom att han har supersnabba simmare upp till bevis om några dagar. Vad underbart att du har ÄL! Då fungerar kroppen som den skall, fantastiska nyheter!!!

TeaTime + Misstessan: Ja, det gjorde ju det. Försöker komma på om vi använde glidmedel då eller ej, men kommer verkligen inte ihåg Vi använder det ibland, inte alltid så det är omöjligt att säga. Enligt maken själv så är hans simmare jättesnabba och bra, men ni vet ju hur ego män är när det gäller deras grejer  

Polaris: är du i maskopi med min man? Ni tycks ha samma argument Hur mår din pappa? Har han fått komma hem nu? Vad underbart att det är VUL snart. Det kommer gå så bra, du skall få se! Jag kan ha BIM på onsdag (om jag går efter min förr cykel) så då blir det 2 underbara nyheter den dagen Håller tummarna hårt för er!

Jojjo: Tack GladHjärta 

NICU: BIM+6 idag alltså? Nu måste vi få se på plusset Tänk om jag var hälften så disciplinerad som du, det hade inte varit fel Håller tummarna

EGO: skitförkylning. Kan inte sova för hostan. Blääääää 

• Marsflickan80
    NICU: Beklagar tanten

Misstessan har också fått besök vet jag så inget plus den här gången för henne heller Obestämd hur går det för Lilla plopp kanin? Nån som vet? 

Nya tag i November!!! 

Ego: Testade imorse, tror det är 3 dagar före BIM (alt. 7) så det kan vara för tidigt (hoppas) för att se nåt. Nu blir det inget test förrän tidigast på onsdag, om nu inte kärringen råkar komma innan jag hinner testa. Tror dock inte det har blivit något. Har väldigt mycket flytningar nu, men inte såna där krämiga utan mer vattniga nästan som vid ÄL. Har för mig att jag hade så förra månaden några dagar före mens. Nåja, återstår att se... 
  • Marsflickan80
    Jojjo: tack för tumhållningen

Millan: Sist jag plussade så var det på BIM+1 men du vet hur man är när man får för sig saker WOW! Grattis till sexet. Kommer ihåg hur det var för oss, precis som du skriver nästan som om det vore första gången. Lite mysigt samtidigt Så sexa på nu så ni inte kommer ur form till ÄL Vad duktig du är som har börjat träna! Själv så vill jag så gärna men vågar inte så länge som jag har ont i halsen/hosta varför är man som mest sugen när man inte kan? Skulle verkligen behövt det med tanke på min dåliga kosthållning de senaste två veckorna.

Nu tar jag en paus igen, har egentligen FL förbud fram till vi plussar säger maken hihi. Han kom på mig flera gånger förut, oops! Men jag skall försöka hålla mig borta någon dag, om inte annat för att se om jag klarar av det. Håll nu tummarna för plusset på onsdag. Pleeeeease! Ha en bra vecka allihop! Hjärta 
  • Marsflickan80

NICU: Hahaha, nädå, inga prestationskrav alls Fast det blir ju så att man själv sätter det på sig, för man vill sååååååååå. Jag tänker också så som du beskriver att tända ljus på gravarna och prata med dem. Det blir ändå fint. Förresten, kul idé med landskapslista

Millan: Det låter som om ni har haft en kanonhelg! Helt rätt att bara vara och mysa och slappa, det behöver ni nu när ni snart skall sätta igång med karusellen igen.

Ang. all helgona: usch, det är alldeles för många ljus du har att tända L för mig blir det första allhelgona som jag tänder ljus för min pappa, men… på nåt konstigt sätt så blir jag lugn av att gå och hälsa på honom på kyrkogården, samtidigt som jag blir ledsen eftersom han var alldeles för ung när han gick bort (56). Har era mammor varit ”borta” länge? Jag fick en idé av dig och skall tända ett ljus för vårt lilla foster i minneslunden också. Visserligen är h*n inte spridd där (jag valde att inte begrava resterna, kanske hade det varit annorlunda om jag fick MA hemma) men ändå en fin tanke, tack Hjärta

Polaris: haha, det har han allt gjort några gånger, samtidigt som han lite retsam påpekar att jag har FL-förbud. Hahaha, jag laddade ner FL appen till min mobil, men eftersom jag använder hans användarnamn i app storen så kommer allt jag/han laddat ner till sin telefon även till den andres, men jag lyckades radera appen i hans telefon innan han såg den. Känner mig som om jag smygrökte eller nåt

Stora dagen imorgon, jag kan bara föreställa mig hur rädd du är! Det är ju bara naturligt och jag hoppas också att ni får en bra BM som förstår er, det gör så mycket. Jag kommer tänka på er hela dagen och hoppas att mina fina tankar påverkar resultatet. Men det är säkert ingen fara, jag tror ni får se en fullt frisk och kry liten bebis imorgon. Håller även tummarna för din pappa, hoppas han blir bättre snart

Råttentottan: underbart att cykeln har blivit kortare

Pingla: Grattis till huset! Hoppas du får uppkopplingen färdig snart så vi får träffa dig snart igen

TeaTime: Herrejävlar, nu är du redo. November: here we come! Jättebra att du har tagit ledigt och myser hemma. Ta nu hand om dig ordentligt, var snäll mot dig själv och ta den tid du behöver! Många kramar!

Maria: men det var väl ändå bra? Nu behöver du inte oroa dig för att dina släktingars hjärtproblem påverkar bebben

Finlandssvenska: jag tror att det är mycket var man är i livet  och vilka krav man har på sig om man får ålderskris eller ej.

• Marsflickan80

{#emotions_dlg.flower} MEDLEMMAR i gruppen {#emotions_dlg.flower}
    NICU - Född 1979, Västra Götaland
    Finlandssvenska - Född 1975, Österbotten, Finland
    MariaF79 - Född 1979,  Skåne
    Jezza80 - Född 1980, Södermanland
    Prodigy79 - Född 1979, Västmanland
    Jojjo55 - Född 1977, Närke
    Kiyona - Född 1979, Södermanland (Stockholm)
    Kaprifolen1979 - Född 1979 - Västra Götaland
    Tea Time - Född 1979, Halland 
    Marsflickan - Född 1979, Västra Götaland

EGO: Vilken antiklimax! Det visade sig att jag har BIM på torsdag och inte alls imorgon så bara för att jävlas (oj så vuxen man är ) så testade jag imorse men fick ett fett minus. Symptom? Som vanligt: ömma tuttar, öm i tjejmagen. Same old. Utöver detta så mår jag pyttelite illa men tror det är förkylningen. Sen så har jag haft ganska mycket, nä: väldigt mycket flytningar, det har känts som om jag skall flyta bort eller nåt. MEN, de har varit väldigt vattniga (lite som vid ÄL). Hm... intressant.
    Var hos doktorn i fredags och de tog lite prover och bakterieodlingar från min hals, det såg bra ut. Dessutom tog hon ett prov på sköldkörteln och återkommer om den är i obalans. Tack och lov fick jag även hostmedicin (höll på att hosta ut lungorna hela helgen) och vet ni vad... ta i trä: känns som om det är något bättre idag. Får se hur länge det håller i sig innan nästa virus dyker upp

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet