Vi över 30 som längtar efter första barnet
Saftis: driftig, vet jag inte om det stämmer i mitt fall. Blev ingen buskbeskärning, hann inte ![]()
DubbelA: Vad kul med lite bra nyheter! Så skönt när man äntligen blir hörd hos läkarna. Nu jäklar!
Råttentottan: men Råttis! Vad tråkigt!
Jag är uppriktigt ledsen för din skull men som du skriver, nu vet du att det funkar i alla fall! Jag har hört så här: om man har varit gravid tidigare så känner kroppen igen en graviditet, vilket vissa kan tolka som att det är lättare att bli gravid. Men det är så individuellt så svårt att säga. Det viktiga är att man slutar blöda innan man sätter igång för annars finns det risk för infektioner som i värsta fall kan drabba fostret. Se till att vila ut dig ordentligt nu innan ni sätter igång så kan du superplussa sen. Jag tror absolut att ÄL kan komma tidigare efter ett missfall, kroppen börjar ju så att säga om från noll, men det är bara egna spekulationer utan grund. Styrkekramar till dig.
Jojjo: men det hade varit lite komiskt (och så klart underbart) om det ändå bet nu, bara för att ![]()
Miamej: sexa, sexa, sexa
DansElle: håller med dig! Det gör väldigt mycket när man vet att andra har varit i samma sits och tagit sig upp igen. Det och stödet här på FL hjälpte mig väldigt mycket och gjorde att jag redan är på banan igen. Beklagar verkligen ditt missfall, ta nu hand om dig, gosa med maken, var snäll mot dig själv, gråt när du behöver och kom tillbaka till ditt liv när du är redo men stressa inte, det tar tid att läka sådana sår. Kram
TeaTime: skönt att du äntligen slutat blöda. Klokt att strunta i ÄL testerna och bara ta det lugnt ett tag. Det där med testandet är ju så svårt. Man vill helst vänta men är samtidigt sååååå nyfiken ![]()
Polaris: Nu skärper du dig!
Man kan inte må FÖR bra! Det sa psykologen till mig som jag pratade med efter MA:t. Jag förstår att du nojjar, mycket väl, men försök snälla att slappna av och njuta av din nästintill symptomfria graviditet. Min syster har 2 barn och hon mådde väldigt bra när hon var gravid, inget illamående bara trötthet med den ene. Min mamma mådde visst bättre när hon var gravid med mig än någonsin annars (enligt henne själv). Du har förmodligen turen att få en sådan där problemfri graviditet som alla bara drömmer om – och vet du vad, det är du väl ändå värd! Så nu slutar du nojja och börjar glädjas. LOVA! Ang. hemorrojder (uuugh), när jag var gravid så var jag hård i magen och var livrädd för just hemrodisar och då fick jag tips av BM om ett medel som man dricker tre gånger om dagen om inte jag minns fel. Man köper det på apoteket, undrar om det inte hette Laktulos Meda men dubbelkolla det för säkerhets skull

behöver en sådan tankeställare emellanåt
jag blir ju nervös bara jag tänker på det
hoppas det inträffar ett mirakel och du får komma dit tidigare. Ang. sexet är det väl inte så mycket att göra, ni får väl köra med fjortissex helt enkelt