Inlägg från: Marsflickan80 |Visa alla inlägg
  • Marsflickan80

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Saftis: driftig, vet jag inte om det stämmer i mitt fall. Blev ingen buskbeskärning, hann inte

DubbelA: Vad kul med lite bra nyheter! Så skönt när man äntligen blir hörd hos läkarna. Nu jäklar!

Råttentottan: men Råttis! Vad tråkigt! Jag är uppriktigt ledsen för din skull men som du skriver, nu vet du att det funkar i alla fall! Jag har hört så här: om man har varit gravid tidigare så känner kroppen igen en graviditet, vilket vissa kan tolka som att det är lättare att bli gravid. Men det är så individuellt så svårt att säga. Det viktiga är att man slutar blöda innan man sätter igång för annars finns det risk för infektioner som i värsta fall kan drabba fostret. Se till att vila ut dig ordentligt nu innan ni sätter igång så kan du superplussa sen. Jag tror absolut att ÄL kan komma tidigare efter ett missfall, kroppen börjar ju så att säga om från noll, men det är bara egna spekulationer utan grund. Styrkekramar till dig.

Jojjo: men det hade varit lite komiskt (och så klart underbart) om det ändå bet nu, bara för att

Miamej: sexa, sexa, sexa

DansElle: håller med dig! Det gör väldigt mycket när man vet att andra har varit i samma sits och tagit sig upp igen. Det och stödet här på FL hjälpte mig väldigt mycket och gjorde att jag redan är på banan igen. Beklagar verkligen ditt missfall, ta nu hand om dig, gosa med maken, var snäll mot dig själv, gråt när du behöver och kom tillbaka till ditt liv när du är redo men stressa inte, det tar tid att läka sådana sår. Kram

TeaTime: skönt att du äntligen slutat blöda. Klokt att strunta i ÄL testerna och bara ta det lugnt ett tag. Det där med testandet är ju så svårt. Man vill helst vänta men är samtidigt sååååå nyfiken

Polaris: Nu skärper du dig! {#emotions_dlg.djavulsk} Man kan inte må FÖR bra! Det sa psykologen till mig som jag pratade med efter MA:t. Jag förstår att du nojjar, mycket väl, men försök snälla att slappna av och njuta av din nästintill symptomfria graviditet. Min syster har 2 barn och hon mådde väldigt bra när hon var gravid, inget illamående bara trötthet med den ene. Min mamma mådde visst bättre när hon var gravid med mig än någonsin annars (enligt henne själv). Du har förmodligen turen att få en sådan där problemfri graviditet som alla bara drömmer om – och vet du vad, det är du väl ändå värd! Så nu slutar du nojja och börjar glädjas. LOVA! Ang. hemorrojder (uuugh), när jag var gravid så var jag hård i magen och var livrädd för just hemrodisar och då fick jag tips av BM om ett medel som man dricker tre gånger om dagen om inte jag minns fel. Man köper det på apoteket, undrar om det inte hette Laktulos Meda men dubbelkolla det för säkerhets skull

• Marsflickan80
    EGO: Då har vi börjat spruta,Stockholmsveckan är igång

Om allt stämmer bör jag ha ÄL på söndag men man vet aldrig med min kropp nu för tiden (och vi kör utan tester). Min mens tog slut först igår (hade sön-lör!!!), enligt min app så påverkas inte ÄL av mensens längd men personligen tycker jag att det låter konstigt om det inte gör det.

Varning för äckel: imorse hade jag genomskinnliga flytningar (så som vid ÄL) men nu på em så var de mer krämiga, lite tjockare igen. Kanske är det jag som överanalyserar? I helgen njöt jag iaf av att inte vara gravid och lyxade till med flera glas vin, brieost och massvis med choklad
  • Marsflickan80

Polarlantis: Much better!
    Men å, jag förstår att det känns tråkigt att de skriver ut en salva som inte bör användas om man är gravid. Varför gör de så??? Vad sa de när du sa att du är gravid? Finns det ingen annan salva du kan få istället, en du kan känna dig lugn med? I och för sig… om du inte vill så strunt i att ta den men säg att du har provat den men att den inte har fungerat  Stackars dig som har återkommande problem vet du vad det beror på? Kan man göra nåt åt det?

Kaprifolen: oj, vilken svår fråga! När hade du mens senast? Brukar den vara någorlunda regelbunden? Det kanske var en försenad eller för tidig mens eller tyvärr missfall, svårt att säga tyvärr. Jag har förstått att ju längre gången man är desto mer har fostret etsat sig fast, alltså ju tidigare MF desto större sannolikhet att allt kommer ut av sig själv, efter ytterligare några veckor behöver man kanske tabletter till hjälp och efter ytterligare några behövs skrapning

Millan: jag har ju inte så mycket att spruta med så Vad skönt att du äntligen har fått bort resterna, snart är blödningarna också borta. Sköt nu om dig och ta det lugnt ett tag 

Håller med NICU dags för fler plus snart, jättemånga BIM på G ju

Annelie: jag är också likadan själv, men det är ju lättare att läxa upp andra hoppas så klart att själv få en uppläxning snart

Catarina: Varmt välkommen till vår underbara tråd Hjärta

Maria: Pepp och kramar! Det måste ha varit tungt att passera BIM dagen utan att vara gravid, förstår det och är livrädd för det själv. Tycker det låter konstigt att ni inte får utredning, väldigt skumma regler! Har ni funderat på att kolla det privat? I värsta fall får du ljuga och säga att du precis fick ett tredje MF, fast väldigt tidigt (för då vänder man sig väl inte till gyn eller gör man det?) så då måste de väl hjälpa er

Kristin: trist med tanten. November är bra att plussa i har jag hört, har tänkt göra det själv, håller på och jobbar på det nu

Dansarkicki: När skall ni träffa läkaren inför IVF? Skönt ändå att få lite hjälp på traven kan jag tänka mig

Jojjo: det intressanta med ditt inlägg är att även jag har gått och tänkt på det de senaste dagarna. Ja, vad är meningen med livet? Jag tror att jag har kommit på det, åtminstone delvis. Meningen med t ex mitt liv är all den påverkan jag har på andra människor och vice versa. Många gånger har man så mycket större påverkan än man tror, förhoppningsvis för det mesta en positiv sådan.
    Ang. jobbet så har jag tänkt om. Förr var jag väldigt prestigefull och hög lön, status, fin utbildning, modernaste kläder osv osv var extremt viktigt. Många alltför dystra händelser i mitt liv har fått mig att tänka om. Idag stressar jag mindre och tänker mer: hur viktigt är detta, egentligen? Jag är mer avslappnad och tar hand om mina nära och kära, dessutom säger jag till dem att de är viktiga och betydelsefulla för mig, att jag älskar dem. För bara ett år sedan hade det varit svårt att säga till någon att de är viktiga för mig och att blotta mina känslor men nu kan jag det, för det mesta. Det är så befriande. Synd att det oftast skall till fruktansvärda och livsomvälvande händelser för att vi skall tänka om

Lilla plopp kanin: Men fy!!! Jag hoppas din morfar blir bättre snart och att även svärmodern får den hjälp hon behöver. Ang. zonterapi så var jag också sugen på det men hittade dock ingen zonterapeut i min stad, vilket i sig är lite konstigt då det är en mellanstor stad jag bor i, kanske inte kollade det helhjärtat?

EGO: Här sexas och sprutas det för fullt men vi får se hur länge. Maken är lite förkyld och även jag börjar få lite halsont nu. Kände nästan som om jag våldtog honom igår, men som han sa... om någon är frivillig så är det inte våldtäkt så då kändes det ju lite bättre. Vi har sagt att ta det lugnt och tar inga tester men ÄL slemmet har visat sig även idag, vilket ju är super! Känner mig väldigt taggad just den här månaden och samtidigt så känns det så jobbigt eftersom jag är så rädd för att bli besviken, tror jag hamnar väldigt långt ner då. Har dessutom ätit väldigt mycket choklad det senaste: både idag, igår och i helgen. Känner mig dålig och äcklig  

• Marsflickan80
    Irmelie + Misstessan: Vad kloka ni är!{#emotions_dlg.flower} behöver en sådan tankeställare emellanåt

Pingla: pepp till dig. Hoppas det känns lite bättre idag

Millan: Jo, det gjorde han! hur går det med ditt (förhoppningsvis) icke blödande

Polaris: tack för påhejningen hur mår du? När skulle du på vul?

Kiyona: tack vännen!

TeaTime: vad bra att du har fått tid. Hoppas de utreder dig ordentligt! Ang. chokladen så är det ju nyttigt men inte dessa mängder

L Maria skrev 2011-10-19 21:11:06 följande:
    Ville bara säga att ni tjejer är guld här inne, en sån trygghet - jag vet med säkerhet att ni förstår mig och - även om jag önskar att ingen av er någonsin fick missfall eller att alla blev gravida senast på försök tre - det är skönt att veta att man inte är ensam... {#emotions_dlg.flower} Hjärta
    Kan inte annat än att hålla med, och du Maria... du är lika underbar du <3

Jojjo: Jag VET ju inte men gissar på att det är samma som annars att vinet kanske påverkar hormonbalansen något, men kan inte tänka mig att det är nåt märkvärdigt. Ring doktorn eller en BM och fråga
  • Marsflickan80
    Mycket spännande vecka nästa vecka! Massor med BIM och jag hoppas på massor med Plus  jag blir ju nervös bara jag tänker på det

Polaris:
    Låter bra det, ingen tid till oro = bra vad kul, då räknar jag ner dagarna till ditt vul istället för mitt BIM, det känns lite mindre pirrigt på ett sätt. Vad trist att du skall behöva vänta så länge Obestämd hoppas det inträffar ett mirakel och du får komma dit tidigare. Ang. sexet är det väl inte så mycket att göra, ni får väl köra med fjortissex helt enkelt

Pingla: ja, det svänger snabbt i tråden, svårt att hänga med om man är borta bara någon dag vad tråkigt att du distanserar dig från dina vänner, jag förstår varför du gör det men trist att det blir så fast man förlorar på det själv. För några år sedan var jag tillfälligt arbetslös och under den perioden tappade jag kontakten med flera vänner. Anledningen var att jag kände mig misslyckad och ville inte höra vilket fint jobb de har medan jag själv jobbade som timvikarie i butik, trots min utbildning, så jag slutade umgås med dem och höra av mig, till slut gjorde de också det. Finns det några du kan prata med om era problem? Det kan vara skönt att ha några att gråta ut hos också. KRAM!!! 

Kiyona: kom igen nu, snälla, säg att du plussat Hjärta  

Nån som ser på drömmen om ett barn på trean? Jag gråter varenda gång
  • Marsflickan80
    Misstessan skrev 2011-10-20 20:55:32 följande:
    Först och främst: stor pepp-kram till allaHjärta Jag läser och känner med er och förstår alla, allas öde är lika orättvist.

Träffade en bekant som hastigast idag som hade med sig sin bebis på 6 månader. Han är ju världens sötaste, men kan ändå inte låta bli att tänka att det ska vara jag! Det ska vara jag som håller i det där barnet och går hemma och har en fantastisk mammaledighet.
    snart så, snart!!! 
  • Marsflickan80

Millan: var inte för hård mot dig själv, du har känslor = du är mänsklig. Grattis! Det är nog det sista som skall ut nu, gissar jag på och därför håller det på så här. Kan vara bra – även om ni klättrar på väggarna – att inte ha sex över helgen så du får ut allt ordentligt innan

Kaprifolen: skönt att du inte har några hormonrubbningar. Blir lite nyfiken på din cykel, hur lång kan den vara?

Maria:  usch! Pepp! fick också veta att en av mina kompisar väntar sitt andra barn Obestämd

Polaris: tack vännen! Vad go du är! Hoppas baken blir bättre snart. Ja, tänka sig att du har en liten växande bebis i magen, så underbart! Jag räknar ner dagarna till vul

Misstessan: Låter underbart! Är också sugen på att testa akupunktur men har inte hittat någon i min stad (håla?).  Låter som om du får en kanonkväll!

Kiyona: än har jag inte tappat hoppet, jag tror och hoppas på dig, stenhårt!!! 

Prodigy: nä, fy vad tråkigt!!! Man blir så upprörd och förtvivlad när man får olika bud från olika läkare, bra att ni stod på er iaf! Starkt jobbat! Jag tycker ni skall gå till en tredje läkare och se vad han/hon säger. Ni kan dessutom ifrågasätta det läkaren svarar genom att säga att den andra läkaren sa något annat. Jag hoppas det går bra nästa gång ni är där. Kram
  • Marsflickan80
    EGO: Och så blev man sjuk, bläää! Har sovit hela dagen så jag känner mig i och för sig lite piggare (???) men det blir nog inget sexande idag, maken ligger helt utslagen och sover i fåtöljen, stackarn. Själv känner jag mig öm i tuttarna och förbjöd allt klämmande vid myset igår Tungan ute 

Råkade dessutom läsa att glidmedel kan vara spermiedödande är det någon som känner till detta? Vi använder Pjur Woman Bodyglide och maken älskar att smörja in mig med det och eftersom vi båda blir upphetsade av detta så har vi använt en hel del i dagarna. Maken försökte trösta mig igår med att han inte fick på mycket på snoppen (han menar på att det då inte har påverkat spermierna, vad gullig han är som försöker )men när orosfröt väl är sått så börjar det gro. 

Förkylningen gör mig dessutom låg och det känns som om ingen bryr sig om mig (vilket jag så klart vet inte stämmer). Tror att det beror på att jag behöver nya vänner. Har växt ifrån mina gamla, vi har helt enkelt utvecklats åt helt olika håll och de få som jag fortfarande har stark vänskap med bor långt bort. Kanske just därför vi fortfarande är bra vänner, vi hinner inte gå varandra på nerverna {#emotions_dlg.djavulsk} Dessutom har jag upptäckt mycket dåliga egenskaper hos en av mina närmsta vänner. Hon är sååååå egoistisk!!! Men vi har väldigt roligt när vi väl umgås så jag vill inte släppa henne helt heller. Någon som har tips på hur jag kan träffa lite nya människor?  

Ha en fantastisk helg underbara tjejer! Kram Skål 
  • Marsflickan80
    Kaprifolen: oj, det var många dagar Obestämd 

TeaTime: vi får nog byta ut den mot babyoja istället, lite billigare

Maria: nä, så skall det inte vara, eller: så bör det inte vara. Kram!

Prodigy: Jättebra att ni skriver brev om att ni är besvikna! Bra jobbat, förhoppningsvis får de sig åtminstone en tankeställare

Polaris: tack gumman! I ärlighetens namn så tror jag inte att det är mina vänner som har förändrats utan det är snarare jag själv som har utvecklats åt ett annat håll än dem. Jag har faktiskt ansökt till två kurser nu i höst (vet dock ej när de startar än) och så har jag kommit fram till att jag får röra på arslet lite och besöka de vänner som är lite längre bort vad är det för en vofsing du har? Vad kul att det gick för er ( ) att ha sex igår, speciellt nu när ni behöver lite tröstesex. Men du... vad är det för dumheter att det inte skulle vara något i din mage??? det var det dummaste jag hört! Klart du bär på en helt underbar och perfekt bebis som du får pussa på i slutet på juni. Alltså: skärpning! Inga dumma tankar! Fick uppläxning av maken idag men det medförde ett gott tips som du också kan tillämpa. Istället för att tänka att du blir förkrossad om det inte är något osv så får du försöka tänka: vad lycklig jag blir när det går vägen. Skulle något hända blir man lika ledsen för det men man mår i alla fall bättre under tiden. 

Millan + Kaprifolen: Pinsamt? Äsch, det lilla? Vi har väl varit med förr kan man inte slicka lite överallt utom på toppen då? Brukar bli ganska uppskattat det med I teorin borde det funka eftersom saliven når ju inte spermierna. Jag tror tyvärr att en kraftig förkylning kan påverka spermieresultatet men vi får hoppas att det går bra ändå. Millan: underbart att du slutat blöda! Jippie!!!

Kiyona: Kram och pepp Hjärta ta nu hand om varandra

EGO: Förkylningen är något bättre, vi har haft en underbar och mysig dag (tittade bl a på en ny större bil) och unnade oss även lite massage med happy ending Fick skäll av maken eftersom jag sa att nu när vi har sexat varje dag så blir jag väldigt besviken om det inte tar sig. Han sa att jag får tänka tvärtom: vad lycklig jag blir om det tar sig. Visst är det svårt att bara byta sitt tankesätt men jag skall verkligen försöka, vad har man att förlora? Vilken tur att jag har en sån klok man Jag passar på och njuter av livets goda. Igår blev det vin, idag är det bailey's och praliner med sprit i. Man får passa på medan man kan  

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet