Inlägg från: Marsflickan80 |Visa alla inlägg
  • Marsflickan80

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Annelie: trist med sköra slemhinnor och olust kring ÄL. Har du testat lite lutsmat? T ex jordgubbar, vattenmelon, ostron osv?

NICU: Hur går det? Är jättenyfiken! Dags för plus här i tråden

Sophy: det var tråkiga nyheter på babyfronten. Kramar om! Däremot så håller jag tummarna för dig så att du får jobbet kanske är det det du skall satsa på ett tag framöver?  Lätt att säga, jag vet

DubbelA: Jag tror också det handlar om okunskap hos dem och de blir lika glada för barnbarnet oavsett om det kommer "naturliga" vägen eller via IVF. Skriver naturlig inom citationstecken då det känns så lamt att använda det ordet. Vad är naturligt egentligen? Om 20 år kanske alla skaffar barn via IVF och det är det som blir naturligt. Är allergisk mot sådana ord, ett annat hatord är normal

Lilla plopp kanin: håller tummarna

Misstessan: tråkigt, men än är det ju inte kört så vi hoppas ju tills vi blir överbevisade av din tant  själv så plussade jag ju på BIM+1 så vi får hoppas på att din hcg nivå är lite seg i början bara

• Marsflickan80

Har nu skrivit i alla trådar jag är med i, men får ju inte glömma fråga experterna.
    Vad tror ni om detta: jag blev skrapad efter MA 21/8, hade min mens 14/9 och ÄL nu i onsdags. Hur som helst så testade jag med grav.stickorna för 2 helger sedan och fick ett väldigt väldigt svagt + utslag, vilket ju var efter mitt förra (döda ) barn. Gyn sa att det kan ta ett tag innan hcgt försvinner helt, jag gick ju nästan till v.13. Imorse testade jag för skojs skull, mest för att jag trodde att det skulle bli helt blankt (jag hoppades på det så jag var säker på ett "riktigt" plus när jag väl plussade. Men... det var fortfarande ett väldigt svagt streck, samma som sist. Funderar på om det är det gamla eller om jag faktiskt har ett nytt + på G. Ärligt, vad tror ni?

Jojjo: ja, vem vet? Nu har ni inte lika mycket press på er om man säger så, så kanske just därför blir det? Annars, tjoohoo för att börja med sprutor

carramaena: välkommen, vi hejar på dig med. Har tyvärr inte testat fertilitetsmonitor

NICU: Men vad faaan, det såg så lovande ut  tråkigt gumman, håller tummen för nästa försök

Annelie: lyssna på kropp låter bra tycker jag

Misstessan: men det är ju bra, för då kanske de kan känna att du är gravid

Saftmedbulle skrev 2011-09-29 19:39:44 följande:
    Tycker, precis som Anneli, att det är dax för plus i tråden snart...
    Kunde inte sagt det bättre själv
    L Maria skrev 2011-09-29 22:15:42 följande:
    Puh, ja vi jobbar på det!!
    och även det

• Marsflickan80
    lilla plopp kanin: vad seg jag är. Tråkigt med tanten

Daniela: tack för ditt snabba svar, vi får väl se om det blir starkare. Hoppas så klart
  • Marsflickan80

Misstessan: trist med tant. Nu får det vara slut på röda tanter här i tråden, det räcker med oss riktiga tanter

Millan: stegringen har inte ökat än, men… maken sa att ägget fäster ju inte förrän ca 1 vecka före BIM så då finns ju hoppet kvar. Jag testade imorse och då fanns det bara ett streck, alltså var det andra helt borta. Fast när jag ”råkade” titta på testet efter ca 1,5h så var det två tydliga streck men snacka om att greppa efter halmstrån. Det verkar ändå som om blödningarna verkar ge sig för dig, det är nog det allra sista som skall ut nu, snart är du på banan igen skall du se

Jojjo: man SKALL vara glad för det lilla, det är jättebra om du kan det. Kul med att det flyter på för dig. Tack för tum och tåhållning

Saftis: trist med sådana svarta tankar. Jag önskar verkligen att jag kunde säga att det inte kommer att bli så, jag önskar att alla tjejerna i tråden blev gravida och fick barn. Tyvärr så kan jag inte lova det, men… idag finns det hur många möjligheter som helst att få barn: vissa blir gravida genom samlag, andra genom IVF, en del via surrogatmamma och några får barn genom adoption. Dessa var bara några bland andra alternativen som finns därute. Även om det inte alltid blir som man har tänkt sig så tror jag starkt på att de flesta, kanske rent av alla, har möjlighet att få barn framöver - och kommer att ha barn framöver Nalle

TeaTime: är du verkligen säker på att det är spökstreck? Och hur vet man att det faktiskt är spökstreck eller ett riktigt streck? Har aldrig förstått skillnaden. Har hört att om detta streck fastnar på bild är det ett riktigt streck

Sophy: jag tycker det är bra att du kan fokusera på annat ett tag, det mår du nog bra av. Håller tummarna stenhårt för att du får det jobbet som är bäst för dig

EGO: Känner mig gravid på ett sätt, svårt att förklara men det bara känns så.Tungan ute Boobisarna värker och spänner något, kissar något oftare tror jag, är svullen över tjejmagen och har "mensvärk" emellanåt. Men... sist jag mådde så här så var jag inte gravid + att jag ju inte haft mens på några månader och har lyckats förtränga hur det är innan, det kan ju vara menssymptom. Testade imorse (ÄL+4) och fick bara ett streck på grav.testet imorse, alltså ingen stegring, men det positiva är att när jag väl får två streck så vet jag säkert att jag är gravid och att det inte är gamla hormoner som spökar. Vill inte plåga mig själv med påhittade symptom, ändå så gör man det. Varför? Är dessutom lite fundersam kring tjejgegg (som sagt, minns inte hur jag hade det innan). Har för mig att jag förr hade flytningar kring ÄL och så någon dag före mens, däremellan ingenting, nu trots att ÄL har varit så har flytningarna fortsatt. Kan det vara ett tecken eller är det bara jag som är desperat efter att få ett plus? Hade egentligen bestämt att inte testa förrän BIM men tror bestämt att jag kommer att testa på BIM-7, alltså på onsdag

• Marsflickan80
    TeaTime: a, ok då tror jag att jag förstår fast. Sist när jag plussade så hade jag ett sånt tunt streck och då var det ju ett riktigt plus
    Tack, vad gullig du är! Frågade maken nyss om han tror att jag är gravid eller bara känner efter för mycket och då svarade han att han trodde att jag kände efter för mycket {#emotions_dlg.djavulsk} inte det svaret jag hoppades på.
  • Marsflickan80

Engagerade maken i boobtest, som inte slutade så som jag hade hoppats.
    Jag: Är de större tycker du?
    Maken: De är stora
    Tungan ute Glad Dessa karlar!

• Marsflickan80
    Kattflickan skrev 2011-10-02 22:04:29 följande:
    Personligen så har jag ingen magkänsla. Första gången jag var gravid var väl den enda månaden efter att vi hade börjat försöka som jag inte trodde jag var gravid. Jag trodde också att vårt andra barn var friskt, enligt magkänslan och jag hade fel. Så, jag litar numera enbart på vetenskapen, min mage får inte vara med och tycka

Att göra boob-testet på min sambo har alltid slutat på samma sätt...i sängen. Samma sak när jag en gång frågade om klänningen jag hade på mig var för uringad, roligt att han är så enkelspårig

Teatime: Har du inte fått mensen än, och ett tunt streck på testet så finns ju chansen att det blir ett riktigt plus!

Jag håller tummarna för er båda!

Millan- snörvlig och ska gå i säng! 
    Samma med min magkänsla. När jag kände att jag var gravid så var jag inte det, när jag kände att jag var ogravid - ja då var jag gravid. Haha, man skulle kunna tro att vi är ihop med samma man Krya på dig! Tack för tumhållningen
  • Marsflickan80

Ärligt nu, var det nån som på allvar trodde att jag skulle kunna hålla mig till onsdagen? Hahaha, klart jag testade imorse!!! Fick ett jättestarkt streck, dock bara ett Obestämd mitt mål är nu att vänta till BIM men förmodligen så kommer jag att bryta det flera gånger om

• Marsflickan80

Sophy: ja, jag vet. Försöker det men det är omöjligt! När jag är på jobbet så är det lugnt men väl hemma så tänker jag hela tiden

Annelie: Å vad glad jag blir! Sitter här med tårarna i ögonen. Nu kan du äntligen njuta av graviditeten

Jezza: tråkigt med tant, stärkande kram på dig 

TeaTime: det låter ju jättebra!!!

Polarlantis: själv så har jag för lite att tänka på och tänker för oss båda Flört

Råttentottan: tur det gick bra, nu håller jag tummarna!

Baby: trist med negativt test men det är som du skriver inte omöjligt att fortfarande plussa. Jag har också varit fruktansvärt trött, tror det är hösten men hoppas så klart det är bebben som gör det¨

Maria: hoppas det inte är någon ÄL lös månad för dig, vad skall det vara bra för?

EGO: Trött och uppriven. Är jag, är jag inte. Jag vill veta NU! Idag är det i alla fall nåt kul som händer: desperate housewives har premiär för säsongen. Nån mer som skall se? Kram på er alla kämpande kvinnor!  
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet