Inlägg från: DubbelAA |Visa alla inlägg
  • DubbelAA

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Aruba skrev 2012-01-22 15:48:54 följande:
    Hej!

(har bytt nick fd Åsali)...Fråga...om man inte hittar något "fel" på någon av oss, vad kan då vara första steget? Spolning, inseminering? Jag har inte fattat turordningen än...Eller går man direkt på IVF?
    I vår utredning tog de först blodprover på oss båda o sen fick jag göra kontrströntgen som är det samma som spolning. När de inte hittar några fel i ÄL så tror jag de ofta skriver ut PErgotime som boostar ÄL (eller har jag fel?) men vi gick direkt på inseminationer och jag har tagit sprutor med Puregon, samma som brukar användas för vissa som gör IVF fast en mycket lägre dos. Om man efter 3 insem fortfarande int lyckats så går man vidare till IVF. Så gör de iaf i Uppsala o jag gissar att det ser hyfsat lika ut i resten av landet. En av läkarna jag träffade sa att IVF inte är något man gör som första åtgärd då det dels är en ganska jobbig o i vissa fall smärtsam process för kvinnan och del dels är en kostsam historia.

Kanske någon annan som har andra exempel på hur det kan gå till eller rätta mig om jag snurrat till det:)

Kram
  • DubbelAA
    Jezzi80 skrev 2012-01-22 23:15:54 följande:
    Känns lite halvdant att fylla år imorrn. Så många år jag längtat efter att bli mamma... trodde inte jag skulle fylla 32 och fortfarande inte va det
    hoppas det blir "rätt ålder" för mig...
    Kram
    Missade ju att gratulera på födelsedagen Jezzi! Så...GRATTIS!!
    Vet hur jobbigt det är att fylla år o ännu inte fått sitt efterlängtade barn men du ska se att det snart kommer. Tror som dig att det är vid 32 det händer för dig! Kram{#emotions_dlg.flower}
  • DubbelAA
    Millan: Äntligen!!! Gud vad skönt o vad skönt att det gick bra att sticka dig själv:) Det kommer gå galant detta!
  • DubbelAA
    Saftis: Vad skönt att VUL gick bra!

Jojjo: Kram på dig!

EGO: Har BIM på söndag o redan i början av veckan började de vanliga symptomen poppa fram. Lite småont på sidorna av brösten (som vanligt) o lite "mensvärk" ibland (som vanligt) så antingen kommer mensen tidigare än den ska eller så har jag en sjuhelsikes mens att se fram emot. Hoppas den kommer tidigare:) både för min o sambons skull:D
    Hade ju hoppats att jag skulle fått en något försenad födelsedagspresent (fyllde 34 i tisdags) men jag visste ju att vi inte lyckats denna månad heller tyvärr. Får se fram emot att börja med sprutorna istället:)

Kram på er!
  • DubbelAA

Millan: Bor i Uppsala län (men inte inne i Uppsala) så vi går på RPCGlad Har iof bott i Uppsala för 1000 år sedan då jag gick gymnasiet men det räknas nog inteFlört Har du varit nöjd med dom på RPC?

• DubbelAA
    Jaha så kom mensen en dag tidigare än beräknat. Skitdag! O gårdagen blödde jag näsblod, vilket jag inte gör ofta, verkar som att jag är helt slut i kropp o huvud! Trött trött trött!! Nu är frågan om jag ska orka börja med sprutorna i morgon? Känner mig så himla less på att gå o hoppas så jag vet inte om jag orkar bli ledsen igen:(

{#emotions_dlg.flower} BIM - Vi över 30 som längtar {#emotions_dlg.flower}

BIM - BERÄKNAD ICKEMENS

Januari
    30 - Kristin10 (försök nr 5)

Februari
    4 ca - Tea Time
    (försök 12, MF på försök 1 och 8)
    9 - Jezza80
    ÄL ca 27/1 (försök nr 14)
    12 - Kiyona (försök 1år+, X 2009, MF 12/5, MF 20/8), ÄL typ 29/1
    14 - Anwen (ca 22:a försöket)
    15 - MariaF79 äl ca 3 feb (försök nr 16, mf i jan, maj och dec -11, utredning påbörjas jan -12)
    20 - Kaprifolen1979 (ÄL ca 6 feb, försök nr 11, tredje m Pergo)
    26- DubbelAA ÄL ca 14 feb,( försök 18?)

IVF
    Smiley,
    börjar 16/11. Äggplock/ återinförande v 50 (försökt i 4 ½. MF sept. 2009)
    Mumwannabe79, började med korta metoden 18/1. (försökt sedan juli -10)

Gravid GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid

2012
    PeLeKo: BF 9 jan
    (6e försöket)
    Astrogirl: BF 28 januari 2012
    (försök 2 efter MA; försök nr 13 totalt)
    Zalia: 17 februari
    (9:e försöket)
    Irmelie: BF 18 feb
    (Totalt ett års försök med ett MA, andra pergokuren)
    Fröken Ellen: BF 26 februari
    (13:e försöket, 2:a med Pergo)
    Marja 78: BF 16 mars
    (försök nr 3, 1:a barnet 33 år)
    Nemi76: BF 8 april
    (Försök nr 2 med Pergotime)
    MissOlsson: BF 8 april
    (Försök nr 1, första barnet)
    Annelie77: BF 15 maj
    (försök 5 efter MF i v11 tidigare 4 försök
    Polarlantis: BF 19 juni
    (försök 8, MA på nr 4)
    Råttentottan: BF 30 juli
    (försök nr 15,1:a efter mf)
    Marsflickan BF 23 aug
    (försök nr 5, MA på 2:a)
    Saftochbulle BF 25 aug
    (försök nr 15, 3 mf tidigare)
    NICU BF 22 sep (försök nr 15, 2 MF tidigare)
  • DubbelAA
    Mumwannabe79 skrev 2012-01-31 10:58:40 följande:
    EGO: Igår plockades 10 ägg ut. Fick idag veta att 6 ägg blev befruktade Skrattande och ska nu långtidsodlas. Förhoppningsvis får jag tillbaka ett guldägg på lördag.
    Vad härligt! Nu håller jag tummarna för dig o äggen!!!
  • DubbelAA
    Jojjo77 skrev 2012-01-31 16:55:26 följande:
    Varning för depp-ego-inlägg!!! Är så galet trött på allt just nu. Har ett hemskt menshumör och känner mig äcklig och fet. Tycker att pluffset över magen sitter i sen alla hormoner och misslyckad graviditet... Tog en sväng på stan när jag var på väg hem från jobbet och tänkte, dum som jag är, att jag skulle prova jeans. Varför var jag såååå dum! Usch vad ful och fet jag kände mig. Behöver jag säga att jag INTE köpte dem...På jobbet är det värre än galet och man hinner knappt hälften av alla måsten. Blä vad allt är tråkigt. Skulle vilja fly till sol och värme och skita i allt. Känner att jag snart sätter mig på golvet och skriker och dunkar huvudet i väggen. Pest, kolera? Pest, kolera? Ähh va fan, jag kör på båda. Så känns det nu. Sorry, behövde bara gnälla rejält...
    Inge vidare att känna så vännen! Hoppas du känner dig lite piggare o mindre deppig i morgon! O jeans är ALDRIG kul att prova. Tycker alltid de sitter som skit rent ut sagt men jag förstår att det känns extra trist om du har kvar svullnaden. Du ska se att den snart är borta o att du ist får nytt "pluffs" pga en lyckad graviditet! Stor kram o massor med pepp!!!Hjärta
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet