Inlägg från: DubbelAA |Visa alla inlägg
  • DubbelAA

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Hejsan!

Tar nu mod till mig och skriver här hos er. Hoppas det är ok?
    Jag har läst lite sen i höstas men nu tyckte jag att det var dags att ge mig tillkänna:)

Jag är 33 och jag o sambon har försökt bli gravida sen i höstas, tråkigt nog utan att lyckas:( Börjar misströsta lite men vissa dagar känns bättre än andra:)

Hoppas att jag ska kunna avlasta mannen min genom att "prata" med er om allt som rör sig i huvudet.

Ha det bra!

• DubbelAA

Tack allihop för välkomnandet:)
    Känns bra att äntligen ta steget o skriva här, har som sagt läst till o från sen i höstas när vi började försöka på riktigt. Vi har dock kört utan att skydda oss i flera år och det är väl kanske därför som jag började misströsta redan efter ett par månader när inget hände. Denna månad missade vi dessutom ÄL så det blir inget nu heller:(

Min mens har alltid varit regelbunden som en klocka och jag har de senaste månaderna testat med Äl-test och haft ca 14 dagars lutealfas men förra månaden kom Äl senare (ca5 dagar) men mensen kom ändå som den skulle. Är det någon av er som råkat ut för detta? Jag trodde att man alltid hade lika lång lutealfas?
    Ja man blir ju lite knäpp av allt detta:)

Nu dags att släppa tankarna på detta och åka till jobbet:)

• DubbelAA

Ligger här på soffan o har en skitdag:( Vaknade med migrän o ingen av mina mediciner funkade så det var bara att ringa till jobbet o sjukskriva sig idag. Huar fortfarande ont i huvudet o som vanligt när jag inte är på topp så deppar jag över att vi aldrig lyckas bli gravida:(
    Försökte rycka upp mig o ringde gyn för att boka en tid för att iaf få prata med någon (berättade för sambon igår att det är dit man ska vända sig o han verkade positiv till det). Självklart hade dom bara öppet till kl.13 o jag ringde typ en halvtimme för sent, HELVETE!!!
    Då kom jag på att jag i förrgår drömde att jag var gravid o natten innan det att jag var ute med barnvagn o så kom tårarna:(

Vilken skitdag!! O det är ju fredag o borde vara en BRA dag:(
    Sorry för ett deppinlägg.

• DubbelAA
    Jojjo77 skrev 2011-04-08 16:11:24 följande:
    Man får deppa! Fördelen i den här tråden är att alla inte brukar vara depppiga samtidigt och det är bra Ta hand om dig idag och ät gott och onyttigt ikväll. Du kanske ska be mannen att köpa lite skumpa (?) som ni kan smutta på och så myser ni tillsammans i soffan hela kvällen! Gyn får du tag på nästa vecka. Pepp och stor kram! Hjärta
    Tack:) På kvällen kändes det bättre, vi var barnvakt o kollade på film o käkade ostbågar o hade det mysigt.
  • DubbelAA
    Smiley skrev 2011-04-08 16:15:31 följande:
    Du är inte den enda med depp idag, vi får deppa ihop eller kanske snarare
    Drömde oxå att jag fick barn i förrgår. En söt liten flicka var det, och vi var så lyckliga. Härliga tanke!
    Usch för migrän, jag har oxå det, men mina tabletter hjälper oftast. Har Sumatriptan 50 mg. Ibland får jag ta ytterligare en tablett efter en timme  eller så om det inte hjälpt, men det är ovanligt. Vad triggar dina migränanfall?
    Ja det är verkligen skit med den där förbenade migränenRynkar på näsan  Det blev bättre i fredagskväll men i går kom det tillbaka, Jag har nässpray o sprutor som jag tar själv när det blir alltför illa. Försöker att inte ta dom om det inte är absolut nödvändigt så igår var det nässpray o sömn som gällde. Jag får oftat migrän om jag är trött, stressad eller slappnar av efter en stressig period. Sen så kommer det ju ofta i samband med mens (vilket är ytterligare skäl till varför det vore bra att slippa menshelvetetSkrattande ). Vad triggar dina anfall?
  • DubbelAA

Vad less jag blir på min kropp!Rynkar på näsan
    Har bim på fredag eller lördag men sen i fredags har jag haft ont i brösten och de känns tyngre och större än vanligt (har ju ganska små så det är nog mer en känsla än att de har blivit störreGlad). Jag brukar aldrig känna så här med undantag av förra månaden.
    Vet att vi inte tajmade ÄL så bra så denna månaden har jag inte ens hoppats...förrän i fredags då förstås. Men idag kom de första flytningarna så mensen kommer väl på torsdag eller fredagRynkar på näsan
    Jäkla skitkropp!!! 

• DubbelAA
    Råttentottan skrev 2011-04-12 15:15:18 följande:
    Tar en paus med FL till efter vår semester (när ÄL förhoppningsvis infaller) och vårt första utredningssamtal. Har blivit så deppig på sista tiden när det inte tar sig och känner att jag surfar alldeles för mycket på gravidsidor i ställer för att jobba. Ska försöka koppla bort allt utom min temp-kurva så kanske det tar sig denna gång. Tänker hela tiden på att jag vill bli gravid och märker att jag inte mår bra av det. Funderar på att göra som Fröken Ellen, bara komma in här mellan Äl och mens när det iaf finns en teoretisk chans att det tagit sig.

Grattis Simtim och i fall jag missat någon, grattis du också. Har itne orkat läsa ifatt hela tråden sedan jag bröt ihop helt i torsdags när mensen hade kommit. Sköt om er så hörs vi tjejer. 
    Känner igen känslan så jag förstår om du tar en liten paus här hos oss. Lycka till o njut av din "ledighet":)
  • DubbelAA
    SmoochiePoo skrev 2011-04-12 14:09:34 följande:
    Här är det en 31 åring till som längtar tills den dagen jag får kalla mig själv mamma. Min biologiska klocka gör mig i princip döv så jag hoppas på att stort plus snart!

Vi är inne på försök 2 efter att slutat med minipiller 31 jan. Borde ha ÄL i helgen but who knows och BIM 2/5. Så jag hänger gärna på här!
    Välkommen:)
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet