Inlägg från: DubbelAA |Visa alla inlägg
  • DubbelAA

Vi över 30 som längtar efter första barnet

hoppas på plus skrev 2012-02-09 19:23:10 följande:
    VI har gjort en insemination som inte funkade... Jag frågade vad som gäller med IVF. Hon sa att det är helt upp till oss. Idag ringde jag vårdgarantin och sa att jag har en remiss till IVF. Hon sa att en kallelse kommer hem om ca 3 veckor Hon kunde inte säga exakt vilken klinik än, de berodde på vart de var kortast kö...

Ring dit och kolla!! kan ju va värt det!  Numret är 08-12313200 begin_of_the_skype_highlighting              08-12313200      end_of_the_skype_highlighting  

Hoppas dock att ni inte behöver, men om ni skulle de så är det ju bra att ringa nu.
    Tiden går ju alltid att avboka

Håller tummarna för er!!  

Tack för telenummer o tipset!
    Jag tror nog de kanske skulle gå med på IVF direkt men är osäker på om jag vill. Det känns lite som att det är allra sista utvägen o tänk om inte den heller fungerar??? Det är på något vis skönt att ha något "kvar" om du förstår hur jag menar?
    En av läkarna vi träffat hon sa att det skulle bli 2 inseminationer o sedan IVF men läkaren efter det sa 3 försök (o det verkar vara det vanligaste iaf i Uppsala där vi går) så jag vet inte vad de skulle säga om vi tar upp det om det inte funkar nu. Kanske skulle de låta oss gå vidare till IVF men det är jag som sagt osäker på än. Eller också så skulle de planera in att jag fick mer hjälp vid inseminationen direkt istället för allt krångel som varit dessa 2 ggr. Får fundera på allt detta om det inte funkar nu:) KRam
  • DubbelAA
    Saftmedbulle skrev 2012-02-11 14:12:18 följande:
    Tack! Jag passar på att önska det samma! Min man ska bjuda ut mig på alla-hjärtans-dejt ikväll...blir spännande att se vad han hittat på :)

Tack själv! Vad roligt med en dejt! du får berätta allt sen kram
  • DubbelAA
    Jezzi80 skrev 2012-02-10 17:14:21 följande:
    (skriver från mobilen)
    Bim blir några dar senare. den 12/2 istället. tyvärr känns det som tanten kommer komma. mensvärkkänningar och pms
    Kram
    Jag hoppas hon inte dyker upp! Kram
  • DubbelAA
    Saftmedbulle skrev 2012-02-11 21:03:04 följande:
    Det blev tre-rätters på en fransk restaurang...
    Åh vad härligt! Det var du helt klart värd!:)
    L Maria skrev 2012-02-11 22:08:37 följande:
    Mumwannabe och DubbelAA - håller tummarna för att ruvning och insemination gör att ni snart har ett plus vardera!!

Ego - blir med största sannolikhet inget här den här månaden - fick ju bv, vilket innebär att miljön är för sur för spermierna och jag har testat ett negativt idag (testoman ju...Skäms). Däremot är jag försiktigt hoppfull angående en annan sak - jag mailade Dr LM, en läkare vid Helsingborgs lasarett som håller på med en studie kring innohep. Berättade att vi fått tre tidiga missfall och frågade om han gjorde utredningar; han hänvisade till gynmott och att vi skulle få en utredning där, om den inte visade på något fel så skulle vi höra av oss till honom vid nästa plus, så tar han sig an oss och ev. blir vi då med i hans studie! Han menade att det görs något enstaka besök i den utredningen - blodprover och en ultraljudskoll på livmodern. Märkligt att man inte kan få det i Lund...för jag antar att man kollar de flesta nödvändiga sakerna även där, då LM vill att man ska ha "oförklarliga" mf. I vilket fall som helst kändes det här som ett steg framåt - jag vågar inte ropa hej än, då de fortfarande kan säga nej på gynmott, men jag hoppas att det väger lite tungt att LM inte ens frågat om tidpunkten för mf:en, utan menar på att är det tre stycken så är det utredning.
    Tackar ödmjukast för tummarna dina!:)
    Har du blivit av med bv´n nu? Vad skönt att han verkar ta er på allvar. Självklart hoppas jag ju att det ska ta sig o stanna kvar så ni slipper ha mer ontakt med honom men det är ju alltid skönt med någon som inte bara avfärdar en utan att lyssna!
    Håller med dig om att Fb svämmar över, varenda en verkar ju bli på tjocken utom vi och de som inte är gravida har redan barn o skriver en massa om barnen deras. Skitjobbigt tycker jag det är!! Just nu känner jag mest "Blä för Fb!":(
    Kattflickan skrev 2012-02-11 22:25:15 följande:
    Låter bra Maria! Det känns ibland så jobbigt att man ska behöva kämpa för att få hjälp i vården. 

Det var därför jag blev så paff över att vi relativt snabbt fick hjälp. Dessutom så blev det inte ifrågasatt om vi skulle få PGD vilket jag var helt inställd på. Hade laddat med argument när vi träffade läkaren på RPC i Uppsala, men de behövdes inte! Jag blev positivt överraskad.

Saftis: Låter som en trevlig middag! Jag och sambon skippar helt alla hjärtans dag, jag fyller år i nästa vecka, men jobbar för ovanlighetens skull på kvällen på min födelsedag. Det är ett möte jag ska hålla för allmänheten. Så vi firar födelsedan nästa helg istället.

DubbelA: Hoppas det går den här gången så slipper du fler inseminationer.

Jag fick ju min mens i torsdags kväll, ringde Karolinska i fredags och fick reda på när jag ska börja med sprutorna. Tydligen så innebär det att jag är nedreglerad för att jag fick min mens? Jag greppar det inte helt, men nåja, får lita på läkarna. Mensvärken jag hade igår var dock från helvetet och mensen rejält riklig, hua, men nu mår jag bättre.

Träffade en jättesöt 4-åring idag, blir så sugen på att få ett eget litet barn!

Millan 
    Tack det hoppas jag med!
    Har du börjat med sprutorna eller sprayar du fortfarande? Hur funkar det med sprayen tar man den samtidigt som sprutorna eller slutar man med sprayen när man börjar med sprutorna? Känns som att jag kommer närmare IVF jag med så jag är ju lite nyfiken på hur allt funkar:)
    Hoppas mensvärken släppt nu att blödningen lugnat sig lite! Kram
  • DubbelAA
    Mum: Nej nej nej! Jag hoppas du har fel o att du får ett fint plus på fredag! Menskärringen ska bara ta o hålla sig borta!!!
  • DubbelAA
    Saftmedbulle skrev 2012-02-13 18:10:17 följande:
    Ljög en förälder rakt upp i ansiktet idag... Hade utvecklingssamtal  i skolan och mamman frågar om jag är gravid. Nej, svarade jag. Är du säker? kontrar hon. Vaddå, tycker du jag är tjock eller (det där funkar alltid för att markera att någon gått över gränsen)? Nä, alltså... vill ju inte förlora en fröken bara... Shit! Det syns alltså mer än jag tror och jag som inte tänkt komma ut för rektorn än på några veckor...
    Oj då! Syns det på magen eller har tuttarna växt? Vi har en på jobbet som precis berättat o alla har anat det ganska länge för hennes bröst har växt flera storlekar:)
    Tror du att du måste berätta för chefen tidigare?
  • DubbelAA
    Smiley skrev 2012-02-13 22:37:28 följande:
    Som mumwannabe skrev så ska jag börja andra IVF- försöket på måndag. Då är det spraystart, sen får vi se hur allt blir den här gången. På ett sätt känns det kul, men å andra sidan känns det som det inte kommer att funka den här gången heller. Men man kan ju aldrig riktigt veta... Har ÄL här i dagarna, får hoppas lite att det tar sig ändå Skriver i bloggen om ni vill följa med ?! annashemligheter.blogspot.com

Jag läser här fler gånger i veckan fortfarande även om jag inte skriver så mycket och kommenterar.

Stor varm kram till alla er goa tjejer!
    Lycka till! Följer dig sedan tidigare på bloggen o kommer fortsätta! Kram
    Mumwannabe79 skrev 2012-02-13 22:58:45 följande:
    Jag vet att man kan ha blödningar även när man är gravid. Men känner mig inte det minsta gravid. Brunt idag också och ganska rejäl mensvärk.

Har redan börjat fundera på hur vi ska fortsätta med denna bebisverkstad.. 
    Förstår att det känns tungt nu men jag håller fortfarande tummarna för att det ska bli ett plus på fredag! Lycka till o kram!!

Maria: Skrattade också en hel del när jag läste om vad som hänt, sorryFlört Hoppas du fått bagaget nu!

Jojjo: det kommer gå jättebra för er!!

Kiyona: Stort lycka till med operationen! O hoppas barnabiten löser sig snart för er ändå! Kram

Anwen: Skitmens! Hoppas den försvinner snart o stannar borta länge, länge!

Och en riktigt fin o härlig alla Hjärta-dag önskar jag alla fina tjejer här i tråden! Stor kram
  • DubbelAA
    NICU skrev 2012-02-14 16:57:50 följande:
    Absolut DubbelAA! Det gör jag! Jag ska INTE klaga och jag sa till mig själv innan jag blev gravid att "om jag blir gravid, då ska jag INTE klaga något alls"... fast det är fanken svårt när man kräkits och mått illa konstant i två veckor och är sjukskriven från jobbet och inte kan göra något alls ;)
    Fast nog är jag glad alltid - men jag längtar tills den här delen är över så att jag kan njuta - och det SNART för nästa söndag åker jag på min semester ;)
    Jag tycker inte att du har klagat något alls, jag hade garanterat gnällt merSkrattande Förstår att det måste vara jobbigt med illamåendet din stackare men snart får du åka till sol o värme!! O det är kanske som Millan skrev att det går bättre när du har semester! KRam
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet