Inlägg från: Irmeline |Visa alla inlägg
  • Irmeline

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Vilka äl tester använder ni?
    Tänkte börja köra såna vid nästa försök.
    Beställer ni på nätet? 

Nästa gång blir det inget kör på och se, då jävlar ska det göras barn snabbt som attan!
    Hört att folk blir besatta av att bli gravida fort efter mf, och det stämmer verkligen.
    Kroppen är så inställd på bebis.

Lycka till därute!
    Snart så är det vår tur! 

• Irmeline
    Jojjo77 skrev 2010-10-23 17:23:59 följande:
    Har precis skickat efter ÄL-stickor från nätet. Kanske låter löjligt men känner mig alldeles lycklig och förväntansfull över det Konstig känsla, kanske för att nu blir det riktigt allt detta som bara har varit prat. Mannen kan inte riktigt förstå min flickiga förtjusning över detta, men ler ändå, även om han inte anser att vi behöver använda oss av sånt. Ett bevis på att jag har ett större kontrollbehov?
    Glad
    Vilka beställde du och vart?
    Ska också beställa tänkte jag.
    Så fort jag fått def. besked att det inte blev nåt denna gång.

Längtar också till att få försöka igen, göra om göra rätt..

Tror inte killarna känner som vi, det är inte fysiskt på samma sätt.
    De fattar nog inte riktigt förrän den kommer ut Tungan ute
  • Irmeline
    Irmelie- Hur går det håller du humöret uppe? ( så gott det går altså) Jag förstår att det är frusterande att bara gå och vänta när skulle du in igen? var det till veckan?  Tror ABSOLUT inte att killarna känner som vi. Från dagen man plussar så börjar ju någon slags relation till det som växer där inne, jag trodde inte att jag skulle bli så påverkad som jag blev (har ju haft 2 ett ma och ett mf) . Hoppas så att du får behålla den lill* och att det inte är missfall. Om det nu är missfall så är det ju faktiskt så att det är (tyvärr) vanligt och ungefär 30% av grav (sa min läkare, jag tycker alla säger olika =( ) för de över 30 som slutar i mf/ma. Hoppas hoppas att du inte hamnar bland de 30 % håller tummarna stenhårt!

Irmelie - Har du bestämt dig för att inte hoppas? Låter så sorgligt, men å andra sidan, då blir ju glädjen desto större om allt trots allt är bra. Och så är man kanske mer beredd att börja om ifall det inte skulle vara bra. Det är nog sunt ändå. Men JAG hoppas i alla fall. ;) Har du några gravkänningar eller känns det ingenting? 
    Tack för att ni håller tummarna för mig, det känns lite bättre då.

Mallanis:
    Jag försöker hålla humöret uppe och sysselsätta mig. Det har nästan gått en av två veckor nu. Nästa måndag ska jag på återbesök.
    Essalady:
    Hur mycket hopp jag har varierar från dag till dag. När jag läser om normaltillväxten och räknar ut att jag måste ha plussat 3-4 dagar efter äl för att det ska stämma känns det dystert, när jag läser historier om andra som varit med om samma sak och där fostret vuxit ikapp sen och det gått bra tänds lite hopp.
    Visst har jag gravidsymptom kvar. Molvärk, bröstspänningar och just nu illamående. Därför jag sitter uppe och inte sover.. Känner mig hur gravid som helst, men svårt att vilja känna efter då det känns ledsamt.

inte tillstymmelse till blod än.
    en vecka kvar.. 
  • Irmeline
    ifyouweremine skrev 2010-10-24 01:08:37 följande:
    Irmelie - Jag tycker det låter rätt positivt ändå. Inget blod och fortf gravidkänningar. Särskilt molvärken tyder ju på att nåt växer. Har läst att om fostret dör så slutar man känna sig gravid.
    Hoppas..
    Men vågar samtidigt inte hoppas för mycket, så rädd att bli besviken.
  • Irmeline
    ifyouweremine skrev 2010-10-25 00:07:26 följande:
    Hmm brukar ni få en liten, liten blödning i samband med ägglossning? Det är tydligen vanligt, läste jag. Det är en blödning som uppstår när ägget släpps (det är dock vanligt att man inte märker av blodet varje månad). Och jag fick ju en liten strimma blod på pappret igår kväll som sagt. Men betyder det i så fall att ägget släppte redan igår? Det var ju först idag som äl-testet var positivt. Igår var det ju bara nästan lika starkt.. och som jag förstått det så sker ägglossningen inom 24-48 timmar efter att äl-testet visat positivt. Gud så förvirrande detta är.. och egentligen kvittar det ju, för vi sexade både igår och idag, men känns bara som det vore gött att veta.
    Jag fick lite rosa på pappret den dag jag kände att jag hade äl, vilket även stämde med äl-beräknaren, hade inte stickor.
    Hade sex samma dag och det tog sig, plussade två veckor senare.
    Inte 100% på att det var äl, men det kändes som om det var det, och stämde med plusset två veckor senare.
  • Irmeline
    mallanis skrev 2010-10-27 15:03:46 följande:
    Skönt att ni tycker det är ok, för ni är så sköna i tråden så vill gärna hänga på ;) Men blir det för mycket gravidsnack så SÄG TILL! Vi kan faktiskt prata om annat än gravidnojjor ;)

Jag hade nog sexat på även idag om jag var du ;)

Essalady- Ja du det där med stress är diskuterbart, vissa hävdar att det inte spelar så stor roll.... det föds ju barn i tex krigshärjade områden(snacka om stress där) !  Min akupunktör har dock skällt på mig ett antal gånger och hävdar att jag inte "klarar " att behålla ett barn om jag fortsätter att stressa som jag gjorde förut. Vad som är sant ...ingen aning?
    Apropå stress tror jag det är väldigt personligt hur känslig ens kropp är för stress.
    Jag får t.ex. ingen mens om jag är stressad, den kan ha uppehåll i månader (max jag haft är 6 månader) om det vill illa. Vissa andra kan stressa järnet och må dåligt på andra sätt, men mensen är superregelbunden som vanligt.
    Jag tror det är samma sak med graviditet, vissa kanske har lättare för att påverka negativt med stress. Jag har stressat järnet (nytt jobb sen augusti) och hoppas verkligen inte det var därför jag fick MA (om det nu är så).
  • Irmeline

Kul med mer plus i tråden! Glad

Imorgon får jag domen om min lilla lever eller inte.
    Om inte ska jag vara med och äl-testhetsa och vara på BIM listor :)
    Känns som om jag har börjat acceptera att det kanske inte gick vägen, och det är skönt.
    Dock jobbigt att ha hela abortproceduren framför sig..

Rapporterar imorn!
    Kram på er 

• Irmeline
    mallanis skrev 2010-10-28 21:55:29 följande:
    Jag håller alla tummar jag har för er! och hoppas hoppas att du kommer in i morgon med GLADA besked! Stor kram Irmelie har du mannen med dig som stöd?

Maria- va bra att du kom ihåg den "detaljen" att mannen skulle vara med också ;)

Japp, hör också till dem som fick höra av vänner som skaffat barn tidigare. När är det dags för dig? Jag har dock kunnat säga till vänner och familj (dock inte bekanta och alla arbetskamrater), jag vet inte om jag faktiskt vill ha barn. Trivs med livet som det är! Men en del tycker verkligen att man är en märklig människa som kan säga så....Men det är ju så klart mer accepterat att tycka så om man är av manligt kön... =(

Kunde inte se MIG som mamma har till och med frågat min gamla bästa vän, Kan du se MIG som mamma? Min gamla bästa vän började skratta och sa Nja du är så upptagen med allt annat... och det har nog varit så och jag har trivts med det.  Men efter 32 började jag bli sugen...
    Tack!
    Jo mannen är med.
    Har deadline på en sak på jobbet imorn så har jobbat hela kvällen så jag inte ska behöva göra så mycket imorn, om jag mår dåligt.
    Någon som frågade om utbildning tidigare, varför man väntat,
    jag är civilingenjör och har velat komma lite längre i karriären innan barn.
    Och så har jag varit som du Mallanis, inte så sugen innan.
    Blev egentligen inte riktigt sugen förrän jag plussade :)
    Innan tänkte jag mest på alla mina intressen som jag inte skulle hinna med.
    Nu längtar jag efter att han hand om någon annan.
    Så man kan ändra sig!
  • Irmeline

Hej tjejer,
    nu är det bekräftat, ingen bebis i juni för mig Rynkar på näsan 
    Hade iof ställt in mig på det redan även om BM hävdade att "vi vet ingeeenting ännu!"

Storleken stämde inte med äl och när jag plussat, och nu hade den inte växt något mer.
    Ska ta mig till gynakuten och få piller.
    Problemet är bara att de har jour from fre em till måndag så kan bli svårt att få pillrena innan måndag.
    All denna väntan..

Jag hänger gärna vidare i den här tråden som är min favorit, så kan ni hålla tummarna att jag plussar snart igen Glad  och ni andra med så klart! 

Kram 

• Irmeline

Spenderade fredagkvällen på gynakuten, fick tabletterna och har knappt sovit på hela natten då jag fick som "värkar" som gick i intervaller. Gjorde jävligt ont!

Lite småont och blöder nu, lite orolig att allt inte kommit ut då jag inte blödit så mycket och inte fått "klumpar" som andra pratat om. Det är på väg åt rätt håll nu iallafall!

Ska beställa lite äl-test och gravtest nu så jag kan följa när hormonerna går ur kroppen.
    och planera in kommande äl!

Nu är det dags att satsa igen!!! 

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet