Inlägg från: Irmeline |Visa alla inlägg
  • Irmeline

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Sanna77 skrev 2010-11-05 09:46:29 följande:
    Jag har ju några dagar kvar men tror inte det blev något denna månad..testa faktisk i morse eftersom de blir fest och vin hela helgen och de blev "inte gravid" CB digital, som jag trodde. Men mina bröst är alltid hoppfulla, de får nu inte ens plats i min stora mensbh (aldrig varit så stora och tunga förut) och de är ömma som attans. Kan meddela att Mannen gillar utsikten...suck
    Helgen innan jag plussade var jag nästan säker på att jag var gravid, var iväg på en helg med kompisarna.
    Smuttade och drack väldigt lite, kanske totalt 1,5 glas vin under hela kvällen.
    Du kanske kan se till att hålla ner konsumtionen nu när det är så osäkert?
    Kändes dumt att vara spiknykter ifall jag var skenis, men i efterhand så skulle jag gärna varit det.
    Hoppas det inte var det som gjorde att den dog... Man funderar ju. Jag har skyllt på allt från ett glas vin, förkylning till restaurangmat. Förmodligen var det helt enkelt ett kromosomfel..
  • Irmeline
    mallanis skrev 2010-11-05 11:07:57 följande:
    Trist med minus!

Irmelie- så tidigt så försörjer sig ägget själv! Så tänk inte på det! Det är celldelningen som är så himla komplext min läkare har sagt att det är smått fantastiskt att det kan bli barn över huvudtaget och att det är konstigt att det inte går mer fel! Irmelie, du kunde inte gjort någon skillnad gumman!!! Jag smuttade föresten också lite vin dagen innan pluss ;)

JAG ÄR AAAARG!!!! Skulle varit på vul 10.45 när jag skulle åka så hittade jag inte bilnyckeln det visade sig att den fanns i mannens jobb jacka PÅ JOBBET!!! Tack och lov fick jag ny tid i eftermiddag tur för min man......morrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
    Jo, ni har rätt med alkoholen, det gjorde nog ingen skillnad. Syrran var på fest helgen innan hon plussade, gjorde ett negativt test samma dag och festade på rejält. när mensen sen inte kommit på ytterligare ett par dagar testade hon igen och plussade.  Hon hade superångest, men ut kom världens sötaste lilla tjej som var helt perfekt!

Jobbigt att du fick vänta med VULet till em, förstår frustrationen när man räknat ner, tur i alla fall att du fick en ny tid så fort! Får gärna lägga upp en fin bild på den lille sen :)
    Lycka till! 
  • Irmeline
    mallanis skrev 2010-11-06 19:33:30 följande:

Japp vi firar! Mannen med en fin whiskey och jag ett stort glas mjölk!  hhhahhaha

Japp alkoholdiskussionen är intressant, jag drog också ner på min alkoholkonsumption inför graviditeten. Tänkte att det inte kunde skada? Men det jag läst och fått information om när man är ny plussad så vet man inte exakt När det kan vara skadligt för embryot med alkohol. Och det är därför att man rekomenderar att så fort man vet att man är gravid så ska man sluta med alkohol. Men enligt min läkare (överläkare på gyn) så finns det inga belägg alls för att alkohol påverkar i början på en graviditet. Ägget fäster i slemhinnan och gottar in sig och celldelningen inleds, först efter ett tag (kommer inte ihåg hur länge...) så börjar  mamman och embryot att dela blod och innan dess finns ingen koppling som kan överföra alkohol... Det är så himla komplext med celldelningen....och inte helt ovanligt att det går fel om man ska vara ärlig... men nu ska vi inte prata om sådana tråkigheter!

GRATTIS! Vad skönt att allt är bra, verkar ju väldigt lovande att det ska gå hela vägen denna gång.
    Mår verkligen bra av att höra sådana här solskenshistorier, är hoppingivande!

Stor Kram
  • Irmeline
    mallanis skrev 2010-11-07 21:35:01 följande:
    Tack men pustar inte ut ännu! Nästa gång Irmelie då kommer det säkert gå bra! Hoppas det är slut med tråkigheter för din skull! Hur går det med allt?
    Jodå det går bra, blöder fortfarande och ska på kontroll imorn.
    Hoppas jag slipper skrapning. Men om jag blir skrapad så är allt ute igen i alla fall.

Du som har lite erfarenhet, när får man ha sex igen?
    Måste man vänta tills det slutat blöda? Kan man få infektion annars? varför är risken för infektion större än vid mens? Vissa blöder ju tre-fyra veckor och jag är trött på celibat nu!
  • Irmeline
    ernlia03 skrev 2010-11-08 13:23:36 följande:
    Blir helt matt av hur mycket ni skriver. Flört Men det är intressant att läsa och i princip det mesta känner jag igen mig i. Tack och lov inte pratet om missfall, jag håller mig gärna ovetande om det ämnet också. Det är ju skrämmande hur vanligt det är, det hade man ingen aning om innan man började snöa in sig på "göra barn ämnet". Det är ju iofs bra att kroppen har ett eget system att rensa ut det som inte är ok. Men inte gör det ämnet lättare att tänka på för det. Usch, kan inte ens föreställa mig hur det skulle vara att få missfall nu när man ändå varit gravid i några veckor.

Jag vet inte riktigt vad det är med mig. Är inte direkt trött, men får ingenting gjort. Lusten till typ allt är borta, det mesta är bara tvång och jobbigt. Borde ju vara överlycklig och må skulle man tro. Men istället är jag mest bara irriterad och less på allt. Och om det beror på graviditet eller bara allmänt höstdepp vet jag inte, men jobbigt är det! Mår lite illa hela tiden, inte så att jag behöver spy, men lite molande så att man inte kan glömma det iaf.

Så, nu har jag gnällt av mig lite! Flört
    Känner igen det att inte sprudla av lycka trots att man borde. Man blir så trött att initiativförmågan försvinner.
    Men tänk på att det brukar bli bättre i trimester 2 (då är de största riskerna borta också) och de flesta brukar få mer energi, mer sexlust etc och bli sådär mysgravida som man föreställt sig!

Det kommer snart! Glad
  • Irmeline

Hej tjejer,
    Måste bara säga att jag är så lycklig!
    Var på återbesök idag och allt var ute så jag slapp skrapning.
    Blöder väldigt lite nu också och hon sa att vi kunde köra på igen om fem dagar!! Tungan ute

Ingen aning om BIM eller liknande så svårt att vara med i listan, men nu är jag i alla fall snart med på banan Glad 

Trist sanna att det inte blev nåt, får bli överraskning i december istället.

Kram 

• Irmeline
    mallanis skrev 2010-11-09 15:16:25 följande:
    =) så skönt har väntat på ditt inlägg!
    Tack för stödet!

Ska snart ta ett gravtest för att se om hormonerna är på väg ner också, så man vet om man skulle ha turen att bli gravid fort.. Känns skönt att vara återställd. Och att snart slippa ifrån celibatet. Cool
  • Irmeline
    Pingla35 skrev 2010-11-09 19:19:53 följande:
    Vad skönt att få komma hem idag!
    Fick skjuts hem idag av sambon, vi fastnade i två köer, vände i en och höll på att orsaka mer köer genom att fastna mitt i emellan filerna.
    Hoppa ur bilen och gjorde dagens gärning genom att hjälpa en kvinna i en bil som satt fast på europavägen.
    I morgon ska jag köpa nya reflexer, en liten reflexion efter kvällens bravader. Min i vanliga fall fem minuters väg hem från jobbet tog det idag drygt en timme. Jäklars vad snö det har kommit!

Irmelie: Vad skönt att höra att allt har gått bra! 

Sanna77: Det är bara att blicka framåt!

Själv är jag en feg liten skit. Ingen tant röd men jag har ännu inte testat mig, e så feg! Känner mig lite svullen över magen och det moler lite grann hela tiden. Blir kissnödig fast jag kanske inte ens behöver gå. Annars kan jag ju hålla mig hela dagen innan jag måste gå.Känns som att hon ska komma mest hela tiden. Humöret e instabilt men det e inget ovanligt innan mens. Får tänka på än mer än annars hur mycket jag äter just nu, äter jag för mycket mår jag illa.
    Skenis, helt klart möjligt! Men hoppas givitvis på annat. 
    Nu är vi sååå nyfikna att du helt enkelt måste testa imorn! Flört
  • Irmeline
    Pingla35 skrev 2010-11-09 22:29:55 följande:
    Tjejer, tjejer! 
    Här har ni tjejen med en vilja av stål i vanliga fall. Men här är det uppenbart att nyfikenheten tar över.
    Efter en uppfriskande promenad i stormen så här på kvällskvisten så kunde jag inte stå emot. En anledning är oxå den något mer åtstramande överdragsbyxan. Brukar visserligen blåsa upp inför Mens. Men vad i hela fridens namn inget stämmer just nu.
    Testet visade naturligtvis ett stortMinus  igen!! Så då har jag inga braiga CBtester kvar!
    Så mycket för karaktär och feghetSkrikandes !

Nej, Nu ska jag dyka ner i kalendern och kika ordentligt för att se om man räknat fel någonstans men jag tror inteObestämd !!

Men tjejer vad gör jag om tanten inte kommer på några dagar??? 
    Oj,nu fick jag också dåligt samvete..
    Tråkigt med minus, men det behöver ju inte betyda något..
    Köp billiga tester på nätet vet jag, då kan man slösa lite utan att få dåligt samvete.
    Kram
  • Irmeline
    Saftmedbulle skrev 2010-11-10 11:49:23 följande:

Hej tjejer!

Nu är det jag som behöver pepp och styrkekramar... Var på gynakuten idag efter att ha blött i ett dygn och ja... jag vill inte förstöra stämningen här i tråden (gillar ju verkligen er) men jag har fått missfall (eller ja MA, kanske det heter, what the fuck) i v. 7 (skulle ha varit i v. 10 nu). Det var lite för bra för att vara sant ändå...

Får helt enkelt joina er som mäter med ÄL-stickor (som jag ju propagerat för så mycket) och nedräkning till BIM. Får se om jag hittar något av Irmelies guts och komma igen (fast man måste ju vänta en menscykel, så det är väl det man får göra...

Nej, Inte du också!! Förstår precis hur du känner, det är för jävligt!! Skrikandes
    Och en sådan chock! Hur mår du? Jag kände mig lite förvirrad i början, som om det som hände var overkligt. Nu känns det nästan som om jag inbillade mig att jag någonsin var gravid, eftersom jag knappt fattat det ordentligt innan det inte var så längre.

Har hållit de mest negativa inläggen om detta i andra forum (MA-trådar) där man verkligen kan skriva av sig utan att förstöra stämningen för de hoppfulla i den här tråden. Man måste bearbeta och känna för att sen gå vidare.

Mitt foster hade också dött flera veckor innan, vecka 6 och upptäcktes v 8, fick bekräftelse och tabletter v 9, skulle n u varit i v. 9+6 dvs nästan gått in i v 11.. och ja, man ska inte tänka så egentligen men det är svårt!! man har ju planerat så mycket, vilket tillfälle man ska berätta etc sen plötsligt står man där med lång näsa. 
    För mig var upptäckten en chock eftersom jag inte blött innan och fick ett oplanerat VUL för att se graviditetslängd, inte ens hunnit förbereda mig på att göra ett VUL, men är glad att jag fick det så det upptäcktes så fort som möjligt. Har hört om de som går till RUL och upptäcker där att det dött i v 7 men att livmodern fortsatt växa. 

Har du fått tabletter eller är det på gång av sig självt? Hoppas det kommer ut snart och allt läker bra. Själv har jag i princip slutat blöda helt efter 1,5 vecka så det känns bra, mer som en lite längre mens. Det är mest det mentala som är jobbigt, även om det tar ett litet tag innan kroppen känns som innan, egentligen nu som det börjar kännas så.

En positiv sak är ju att man ofta har lätt att bli gravid precis efteråt (om du orkar på den igen direkt). En av mina läkare sa: vänta inte för länge, nu har du chansen att det går extra fort. Och jag tänker inte invänta någon mens även om vissa rekommenderar det.

Kanske känns lite tidigt för dig att tänka framåt på sådana här saker redan, förstår att du är chockad fortfarande. jag fick ju två veckor på mig att smälta tanken innan bekräftelsen kom, även om det var skitjobbigt det med, att gå och vänta. 

Ta hand om dig och unna dig något gott och trevligt. Själv ska jag snart på champagneprovning som jag hade tänkt skippa pga graviditeten. Precis efter jag fått mina tabletter unnade jag mig dessutom blodig biff och rödvin, men mögelost till efterrätt, sådant som jag inte fått på länge. Se lite ljus i mörkret.

Tänker på dig.
    Stor KRAM från en som vet hur det känns.
    Nalle 
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet