• acinna

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Uppsara: Jag har valt att inte stå på pluslistan ännu eftersom min förra graviditet slutade så illa, och att vi inte riktigt ännu vågar tro på att vi ska bli föräldrar i juli-11, och att vårt aprilbarn-11 ska få syskon då!

• acinna

CajsaK: Ring och prata med dem. Om du inte fått mens på två månader, men fortfarande inget plus, så skulle jag också vara orolig. Men ring inte vc, utan gyn eller KK om det finns.

• acinna

Jag har alltid velat ha barn, men det passade inte för utbildning, jobb, och när jag väl var gift och skulle börja tänka på det, då kom det en annan man in i mitt liv... Och tyvärr så råkade jag bli gravid redan då med denne andre man och var tvungen till en abort i vecka 7+4. Nu är jag skild, lever med min nye man (vi är inte gifta) och så var det dags. Plockade ut spiralen i somras och blev gravid på första försöket, det bara skulle vara så. Opererades i vecka 10+0 för X (utomkvedes) och det tog hårt på oss båda. Jag tror faktiskt FL har räddat mycket för oss, eftersom jag har pratat av mig här.
    Så nu sitter jag här igen i vecka 7+3 och bara längtar tills juli, och nej denna gången tog det till BIM+9 innan jag fattade... Har nu varit inne på två blodprov och två VUL, och än så länge ser det bra ut.

• acinna

Millan. Oh, vad mysigt det lät med skidor! Har inte heller åkt skidor sedan jag var liten, och min pappa renoverade garaget, och byggde in skidor, pulkor och snowracrar... Undrar om han ska leta upp dem till nästa vinter? ;)
    Min pappa stod nämligen så glatt i en affär när vi skulle köpa en ny snösläde (eftersom vår gamla dog av utmattning förra vintern) och då frågade han om det inte var en pulka vi skulle ha. Nej, svarade sambon, men du kan få köpa en när du fått barnbarn. Han fick ett jätteleende tillbaka av min pappa som svarade att det gör han så gärna! Jag vågade inte titta på min pappa för att inte avslöja något. Han vet nämligen inte om att det faktiskt är barnbarn på gång igen, trots operationen 16:e september.

• acinna

*håller tummarna för er tjejer*
    Och det är tråkigt att läsa att mensen kommit för många idag... Vill juh ha sällskap av er!!! 

• acinna

Daniela: Det låter bra! Och jag som sagt att jag inte ville vara höggravid på sommaren eftersom jag har sol- och värmeallergi... Men, men, allt för att få bebis!

• acinna

Inna: Jag har varit gravid tre gånger, och egentligen bara känt det en av gångerna, och då var det utomkvedeshavandeskap. Denna gången fattade jag inte förrän i vecka 5+2 att jag var gravid, trodde bara ägglossningen legat sent, och att mensen försköts på grund av det. Det var första mens efter operationen och det är många som får ändrade cykler efter det. Men om jag ska tro läkaren rätt som gjorde senaste VUL:et så var fostret/embryot ganska litet, så jag kan faktiskt ha haft rätt med sen ägglossning, och i så fall är sambons spermier verkligen livskraftiga eftersom de överlevde fyra eller fem dagar...

• acinna

essalady: Jag hoppas du har rätt att det snart blir fler plus här, men jag hoppas på fler än två, trots att två känns ganska realistiskt! Vill ju faktiskt ha sällskap!

• acinna

Oj, efter att ha läst ditt inlägg AliceOlivia så känner jag mig ändå mer som ett unikum. Vet att det kan ta tid att få ut hormonerna ur kroppen, men inte så länge.
    Själv var jag hos BM för cellprov 20 juni i år och plockade ut min hormonspiral när hon ändå var där och rotade. 16 juli fick jag första mens, och blev gravid direkt. Tyvärr upptäcktes utomkvedeshavandeskap och efter nära 5 veckors tjat och frustration opererades jag 17 september (Då i vecka 10+0). Fick mens igen 13 oktober efter operationen, och... på BIM+9 fattade lilla spånet jag att jag var gravid igen. Så här sitter jag igen i vecka 8+0 och vet att fostret sitter i livmodern denna gången!!!

• acinna

ceke: Vad skönt att hon kunde lyssna och ge råd istället för att bara avfärda!

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet