Inlägg från: L Maria |Visa alla inlägg
  • L Maria

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Millan - styrkekramar, hoppas verkligen att ni får bra hjälp och att ni snart har ett barn hos er - inte behöver du ge upp hoppet om att bli mamma... KRAM!!

• L Maria

Grattis Kioyna!

Och här är ännu en medlem som nu är inne på försök 10!
    Har testat lite i FF och det verkar som att om jag får en temphöjning imorgon så hade jag äl den 7 aug, vi har high score på sexandet, så nu är det bara att vänta och se!

(Har vi förresten inte någon lista där det står vilka som har fött - Mallanis mfl har ju fått sina bebisar nu?)

• L Maria
    Sophy80 skrev 2011-08-09 14:50:22 följande:
    Maria
    Hoppas ni slipper fler mf. Har du funderat på att pröva barnalbyl o progesteron?
    Yes, om/när jag får ett plus igen så ska det knapras albyl och smörjas ProgesterAll! Eftersom vi bara haft två mf så har vi ju inte gjort någon utredning och därför kör jag på egen hand, dvs inga "riktiga" vagitorer eller Trombyl.
  • L Maria

Saftis - som Irmelie säger så är det dosen det hänger på; googla acetylsalicylsyra och missfall så kommer du säkert att hitta mycket info om det.

Sophy - attans, vi som var i Italien nu för bara någon vecka sedan! Överhuvudtaget så är det väl bara Sverige som är så oerhört anala när det gäller att recpetbelägga saker. Vi var i Tyskland också och hälsade på en kompis, hon var riktigt nöjd med allt man kunde gå direkt till apoteket och köpa. (Hade för övrigt mensvärk de lux där nere och de har speciella värktabletter för "Frauen-schmärzen" (stavning?)...
    Jag testar i alla fall med krämen nu och skulle vi få ett tredje så ska jag be om det.

• L Maria

Annelie - är det inte tvärtom med ägglossning eller ej vs cykel och riklighet? Jag har hört att om man inte har äl så blir cykeln längre (antar att kroppen inte "fattar" att den ska stöta ut något) och menstruationen mindre. Har man haft äl så blir väl livmoderslemhinnan tjockare (?) och därmed blöder det mer när den ska ut...? Eller...? Är inte hundra, just den här biten har jag inte "forskat" närmare i, eftersom det inte tillhör mina problem; har korta cykler och riklig mens och därmed tänkt att jag har äl.

Sophy - nåja, jag klarar mig på krämen tror jag, händer det fler så får jag kräva att få utskrivet. Min kompis i Tyskland (som är svensk, sambo med en tysk) vet inte om att vi försöker, så jag vill inte be henne, inte i nuläget i alla fall...

• L Maria

Ha det så trevligt i natt Saftis!
    Jag ligger bara fyra dagar före dig på äl:en - hoppas att vi plussar båda den här månaden och att de stannar!

• L Maria

Kekke - otippad inriktning på din entré här...

Här är läget bra, äl+6 och ömma bröst, vi får se om det leder någonstans den här gången...

• L Maria

Haha, var får du allt ifrån...?

Stockholmsveckan är aktiv, så aktiv att man inte orkar mer sen... Ja det är inte utan att man håller tummarna för att detta var sista gången det var schemalagt!

• L Maria

Millan - det gör mig så fruktansvärt ont om er situation!! Hjärta
    Vad är nästa steg - har ni fått träffa någon och prata om det hela (psykolog/kurator) med? Har ni fått någon form av ok på att sätta igång en utredning eller väntar ni på att de ska återkomma eller var står ni?

• L Maria

Saftis - har du någon koll på vad det är som testats, vad är det de kollar liksom...? Antar att de tar någon form av "koagulationsprov" eftersom det verkar vara standard att man försöker lösa det hela med Trombyl? Tänker alltså att "alla" ju får det och då är det väl lämpligt att man faktiskt också kollar om det är det som är problemet...

Ego - Jag kommer säkert att få äta upp det här, men just nu tror jag verkligen att det tagit sig den här gången. Annars blir jag - återigen - fruktansvärt besviken...

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet