Inlägg från: L Maria |Visa alla inlägg
  • L Maria

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Irmeline skrev 2011-08-14 22:40:07 följande:
    Jag har hört att vissa som inte påvisats ha koagulationsproblem ändå blivit hjälpta av blodförtunnande ändå (genomgått fullgångna graviiteter) så kanske det inte alltid går att mäta?
    Så är det säkert - att man "oförklarligt" hjälps av Trombyl/blodförtunnande också. Jag tänkte mer att det nog är standard att man tar det provet för att kunna konstatera om det är så - då "vet" man ju att Trombylen (kan) hjälper/a.

Ego - sjukt ömma bröst och den här gången har jag inte smort med progesteronkrämen (tänkte inte göra det förrän jag får ett plus, annars kommer den ju ta slut på nolltid), så det är ingen bieffekt av det. Eftersom jag testade positivt på äl+8 sist så har jag såklart testat idag - negativt, vilket gör mig frustrerad. Har lite molvärk också - så här kändes det i första graviditeten runt äl+12-14... Obestämd Kommer bli så oerhört besviken om det inte blir något plus i dagarna...
  • L Maria

Ego idag: Tji fick jag - 8 dagar efter äl och med en 25 dagars cykel så fick jag mens IDAG?! Fattar ingenting. Om jag tittar på FF där jag ju har alla min uppgifter så har jag haft lutealfas på 9, 10, 11 och 12 dagar - en på vardera förutom 11, som jag haft tre gånger. Och nu ÅTTA?! Cykellängden har legat på 28 och 29 dagar - nu TJUGOFEM?! Förvånad Jag tror inte att FF räknat ut äl:en fel heller, den kom på dag 17 och den brukar komma på 17, 18 eller 19, så den var som vanligt...
    Just nu är jag så förvånad och förvirrad över hur min kropp beter sig så jag har inte ens blivit ledsen för att jag hade så jäkla fel - jaha, då ligger nästa äl runt den 2 september ser jag istället i FF...

Men f-n, nu är jag rädd att kroppen kaikat ur fullständigt och att vi inte kommer att bli gravida fler gånger... Varför gör den så här?!

• L Maria
    Kattflickan skrev 2011-08-16 19:20:58 följande:
    MariaF79: Är du säker på att det inte är en nidblödning då? Vanligen så fäster väl ägget 6-10 dagar efter äl? 

Jo Ceke, den där kuratorn var inte särskilt medkännande. Det är lite jobbigt också att få kämpa för att få hjälp när man tycker allt är jobbigt.

Jag hoppas också på genetikern. Jättebra att vi fick en tid så snabbt.

Millan 
    Ganska säker - jag har rätt mycket mensvärk nu (vilket jag brukar ha i förväg, men inte den här gången), och det känns som att det är för mycket och för klart för att det ska vara en nidblödning. Jag har dessutom testat negativt både igår och idag, på dag 8 och 9, och sist plussade jag ju redan på dag 8.

Men scheisse, vilken typ ni råkade på, att ni ens behövde upprepa att ni ville komma innan - hon borde ju bara tagit emot er!! Det är ju otroligt viktigt att man känner förtroende för personen i fråga, så då lär det väl bli någon annan hela vägen sen...?
    Vad skönt att ni ska få komma till och prata med genetikern ganska snabbt också, kanske de kan ge er några bra svar och förklaringar och hjälpa er vidare till nästa beslut!
  • L Maria

Många vi var som var på försök 11 - ska vi säga att det är ett tur-försök...?

{#emotions_dlg.flower} Solig BIM, Vi över 30 som längtar... Baby {#emotions_dlg.flower}

{#emotions_dlg.flower} Augusti {#emotions_dlg.flower}
    3 -- ViVillHaBarn (3:e försöket, 30 år)
    11 -- Finlandssvenskan ÄL 28 juli (10:e försöket)
    17-- Polarlantis ÄL 3 augusti (förök 2 efter MA, 4 innan)
    18 -- Pingla77 (försök nr 13, Pergomånad)
    19 -- Essalady ÄL 5 aug (11:e försöket)
    28 --Saftochbulle ÄL 14 augusti (11:e försöket, tre MF tidigare)

{#emotions_dlg.flower} September {#emotions_dlg.flower}
    1 -- Lilla plopp kanin ( försök över 40, 30 år)
    3 -- Jezza80 (försök nr 8 ÄL ca 21/8)
    4-- Smiley
    6 -- Annelie77 ÄL ca 20 augusti (försök 5 efter MF i v11 tidigare 4 försök)
    7 ca -- Prodigy79 (14:e försöket)
    8-- DubbelA, ÄL 24 augusti (försök 11)
    13 -- MariaF79, äl ca 2 september (försök nr 11, två mf i v 5 på försök 5 och 7)
    15--mliten, ÄL 29 Aug(försök 13)mf Dec-10
    19--Kaprifolen1979 ÄL ca 6 sep (försök nr 8)
    25 ca?--  Sophy80 ÄL godknowswhen (försök 15, 7:e m bra simmare, 2:a e spolning)

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    2011
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77: BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit: BF 11 juli (Tredje försöket)
    Acinna: BF 25 juli (Första försöket efter X)
    Inna: BF 19 augusti (5:e försöket) 
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
    ernlia03: BF 17 sept (försök nr 1 efter ma i v 11) 
    Fru KM: BF 23 sept (fjärde försöket)
    Längtan81: BF 26 sept (försök nr 12) 
    Daniela01: BF 6 oktober (2 års försök) 
    Frifantasi: BF 11 oktober (4e försöket) 
    Längtan1980: BF 13 okt (7:e försöket) 
    AnnJan: BF 5 nov (3:e försöket) 
    Marre80: BF antingen 15:e (4:e försöket) 
    Lavendia: BF 1 dec (9.e försöket efter mf, totalt 16 försök)
    Ceke & Kekke: BF 12 dec (10 försöket) 
    simtim: BF 18 dec (9:e försöket) 
    Ansi30: BF 23 dec (10e försöket)

2012
    PeLeKo: BF 9 jan (6e försöket) 
    Astrogirl: BF 28 januari 2012 (försök 2 efter MA; försök nr 13 totalt) 
    Zalia: 17 februari (9:e försöket) 
    Irmelie: BF 18 feb (Totalt ett års försök med ett MA, andra pergokuren) 
    Fröken Ellen: BF 26 februari (13:e försöket, 2:a med Pergo) 
    Marsflickan: BF 29 februari (2:a försöket) 
    Marja 78: BF 16 mars (försök nr 3, 1:a barnet 33 år)
    Nemi76: BF 8 april (Försök nr 2 med Pergotime)
    MissOlsson: BF 8 april (Försök nr 1, första barnet)
    Kiyona: BF 18 april 2012 (försök nummer 7, X 2009, MF 12/5)

• L Maria
    Saftmedbulle skrev 2011-08-17 17:40:11 följande:
    Maria: Va? Mens nu? Vaffodå? Verkligen skumt. Det verkade ju så lovande, eller hur? Vi får väl hoppas, som du säger, att försök 11 är ett turförsök.
    Eller hur, jag fattar ingenting?! Och jag sa ju det - det här får jag säkert äta upp!
    11 får vara turnumret - elfte försöket och år 2011...eller nåt...

Hörde precis på radion att sessan var gravid - jag blev inte heller bitter alls... Samtidigt som jag skulle tro att de börjat försöka vid bröllopet de också - och de gifte sig två månader innan vi, så de har kanske inte heller haft någon enkel match... Men i alla fall, nu kommer man ju att matas med hennes växande mage i alla tidningar och på tv. *Maria-bitterf-a*
  • L Maria

Åh, vad det är skönt att ha er här och Saftis, du har ju rätt - Vickan skulle kunna vara här hon också, 30+ som försöker med första barnet. Om du är det Vickan, så vet du att vi inte missunnar någon - det är bara våra egna känslor som sitter utanpå!
    En sak som jag funderar på är hur tusan man löser det när man är kronprinsessa - du kan inte gå på apoteket och köpa ett graviditetstest, du kan inte skicka Daniel eller syrran, du kan inte beställa hem över internet "Vikoria Bernadotte, Haga slott" liksom - hur får man överhuvudtaget tag på ett graviditetstest utan att hela världen får veta? Och ja fy om de också haft det svårt, fått missfall eller hon har undrat och undrat varför det inte tar sig förrän efter nästan ett år - vem vänder man sig till då?

Millan - det enda jag läste i ditt inlägg var att genetikern var positivt till att ni kan få ett friskt barn! Hur skit det än känns nu, så glöm inte det - ni kan få ett friskt barn, håll kvar vid det! Du har hela gänget här som försöker stötta så gott vi kan, även om det aldrig går att föreställa sig vad ni går igenom, men vi finns här!

Prodigy79 - härligt att det rör på sig!

Ego - av någon anledning så tänker jag oerhört mycket på barn just nu, jag vet inte om det är det faktum att vi snart närmar oss vår bröllopsdag och därmed är inne på ett års aktivt försökande. Inte fan trodde man för ett år sedan att man skulle sitta här och inte vara gravid. I princip skulle vi ju till och med kunnat ha fått ett barn redan... Vi tillhör helt enkelt inte de där 80% som lyckas inom ett år... Min största önskan nu är att vi ska ha blivit gravida och hunnit längre än fem fulla veckor den 16 oktober - det var bf för graviditet 1...

• L Maria

Och så tittar jag i kalendern och inser att då måste det ta sig nästa gång, annars hinner vi bara till v 4... Ironiskt om jag skulle få ett tredje mf på samma dag som förstas bf... Tungan ute

• L Maria

Kiyona - nej, vad ledsen jag blir för er! Jag vet inte hur det är, om utomkvedes "räknas" som missfall - ta kontakt med gynmottagning och berätta som det är, sätt gärna lite press, det verkar vara receptet.. Fruktansvärt att vi är ännu fler som fått flera missfall nu... *kram*

Vad gäller Vickan och Daniel - naturligtvis är även jag glad för deras skull - eftersom det är mer än ett år sedan de gifte sig så kan man väl räkna med att de inte haft det lätt och att det varit en tuff tid för dem också, klart att man är glad för deras skull! Det är ju en rent egoistisk känsla man får utöver det - nu ska vi, som också kämpar, som fått missfall och som bara längtar efter att få ge samma besked till våra familjer, få se bild efter bild på en växande mage, höra media prata om bebislycka, namnspekulationer, vagninköp, osv osv... Det gör ont. Inte för att jag vill ta ifrån dem sin lyckobubbla, utan för att jag också vill ha en.

• L Maria

Kiyona - vad skönt att det gått så fort ändå och att de tog emot er "utan tjat"! Jag vet inte hur mycket klokare man blir av utredningarna (ofta kan man väl inte hitta något fel), men på något vis känns det kanske ändå bra att "finnas i rullorna", det händer liksom ändå något! All lycka till!!

Ego - gårdagen slutade helt åt helskotta här; jag läser rätt mycket i ett annat forum (inte barn/bebis/föräldrar, utan ett med annat tema) och där är det en tjej som blivit gravid efter att bara ha försökt i någon månad. Jag kan inte hjälpa det, men det känns bara inte rättvist... Jag kunde inte förmå mig att gratulera där och då, får smälta det lite först. Maken såg på mig att något var fel och vi pratade när vi gått och lagt oss, bara låg och höll om varandra och jag grät - nu är det faktiskt inte vi som har dåligt tålamod, nu har det gått ett år sedan vi började försöka och det ÄR faktiskt lång tid! Nu tillhör vi de 20% för vilka det dröjer längre än ett år och inte vet vi hur länge vi ska behöva vänta tills det blir något som stannar kvar. Skit också.

• L Maria

Hoppas på plus - precis så är det, inte f-n trodde man för ett år sedan, när vi slängt p-pillerna, att vi skulle tillhöra kategorin som fortfarande efter ett år inte är gravida, hade man lyckats på första-tredje försöket, som ju många gör, så hade vi suttit här med en bebis nu! Vi ska på bröllop den 27 aug, dagen innan vår bröllopsdag, och aldrig hade jag trott att jag skulle kunna dricka vin på det bröllopet...
    Jag förstår hur du känner angående det här med missfall - och på ett sätt har du ju rätt, jag vet att makens simmare fungerar och hittar rätt, men ändå - vi är lika barnlösa du och jag...
    Det måstemåstemåste vara vår tur snart!! Och tack för att ni finns här!

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet