Inlägg från: L Maria |Visa alla inlägg
  • L Maria

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Millan - jag vet, jag vet att det inte är lätt att få fram precis vad man menar och jag tänkte också att det kanske lät lite väl bittert, men jag visste inte hur jag skulle formulera mig...

• L Maria

Jojjo - välkommen tillbaka och lycka till med IVF:en, hoppas du håller oss uppdaterade!

Ego - jag har funderat lite här nu, min förra cykel var ju helt kaiko - mensen kom på 8 DPO redan, mot vanliga 11 DPO. Det som jag reagerade på var att jag verkligen inte hade någon mensvärk alls, blev sjukt förvånad när jag var på toa och ser att jag fått mens, dessutom mycket tunnare än vanligt. Nu funderar jag på om jag har fått ett übertidigt missfall igen? Jag testade ju inte positivt, men det var samma grej som vid de andra två - jag började blöda helt utan att ha känt någon värk innan och den kom inte förrän senare. Är det alls möjligt att ha fått ett missfall innan man fått ett plus...? Funderar bara på varför jag fick en sån kort lutealfas där...
    Till detta kan man också lägga att jag då med största sannolikhet inte är gravid den här månaden, för det har inte tagit sig månaden efter de andra gångerna (något jag hört kan ske andra - större chans månaden efter mf). Crap.

• L Maria

Saftis - skönt att proverna hittills visat bra, eller ja, både ock - hade man hittat något som var avvikande kunde man ju "fixa" det... Får du progesteron också tror du...?

• L Maria

Polarantis - hoppas att du lyckas så att vi får 50% utfall på vår äl-dag; jag har testat negativt och börjar känna av värken i magen. Har dessutom råkat ut för lite spottings både igår och idag - händer i princip aldrig annars...
    Fick igår veta att en tjej på jobbet (inte någon som jag jobbar med eller träffar så ofta) var gravid och beräknad i början på februari, vecka 19, bara någon vecka efter oss om vi fått behålla nr två vill säga... Urk, just nu känns det bara tungt, tungt, tungt....

• L Maria
    {#emotions_dlg.flower} Solig BIM, Vi över 30 som längtar... Baby {#emotions_dlg.flower}

{#emotions_dlg.flower} September {#emotions_dlg.flower}
    1 -- Vi vill ha barn ÄL 17 augusti (försök 4)
    4-- Smiley
    8 -- Finlandssvenskan ÄL 25 augusti (11:e försöket) 
    11 -- dansarkicki, ÄL ca 28 augusti (försök 28, försök 5 med Pergo, MA maj -11) 
    11 -- MariaF79, äl 31 augusti (försök nr 11, två mf i v 5 på försök 5 och 7)
    14-- Polarlantis ÄL 31 augusti (försök 7, MA på nr 4)
    15-- mliten, ÄL 29 Aug(försök 13)mf Dec-10
    19-- Kaprifolen1979 ÄL ca 6 sep (försök nr 8)
    21 -- Kiyona - första försök efter mf (X 2009, MF 12/5, MF 20/8)
    21 -- Sophy80 ÄL 7 sep (försök 15, 7:e m bra simmare, 2:a e spolning)
    25 -- Saftochbulle ÄL 11 september (försök nr 12, tre mf tidigare)
    27 -- Lilla plopp kanin ( försök över 40, 30 år)
    29 -- Jezza80, ÄL ca 16 sept. (försök nr 9)
    29 - Misstessan, ÄL ca 13 sep (försök nr 3)

{#emotions_dlg.flower} Oktober {#emotions_dlg.flower}
    4-- Prodigy79 (15:e försöket)
    5-- Tea Time, ÄL ca 19 sep (försök nr 7 efter MF 10/1)

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    2011
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77: BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit: BF 11 juli (Tredje försöket)
    Acinna: BF 25 juli (Första försöket efter X)
    Inna: BF 19 augusti (5:e försöket) 
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
    ernlia03: BF 17 sept (försök nr 1 efter ma i v 11) 
    Fru KM: BF 23 sept (fjärde försöket)
    Längtan81: BF 26 sept (försök nr 12) 
    Daniela01: BF 6 oktober (2 års försök) 
    Frifantasi: BF 11 oktober (4e försöket) 
    Längtan1980: BF 13 okt (7:e försöket) 
    AnnJan: BF 5 nov (3:e försöket) 
    Marre80: BF antingen 15:e (4:e försöket) 
    Lavendia: BF 1 dec (9.e försöket efter mf, totalt 16 försök)
    Ceke & Kekke: BF 12 dec (10 försöket) 
    simtim: BF 18 dec (9:e försöket) 
    Ansi30: BF 23 dec (10e försöket)

2012
    PeLeKo: BF 9 jan (6e försöket) 
    Astrogirl: BF 28 januari 2012 (försök 2 efter MA; försök nr 13 totalt) 
    Zalia: 17 februari (9:e försöket) 
    Irmelie: BF 18 feb (Totalt ett års försök med ett MA, andra pergokuren) 
    Fröken Ellen: BF 26 februari (13:e försöket, 2:a med Pergo) 
    Marja 78: BF 16 mars (försök nr 3, 1:a barnet 33 år)
    Nemi76: BF 8 april (Försök nr 2 med Pergotime)
    MissOlsson: BF 8 april (Försök nr 1, första barnet)
    Annelie77: BF 15 maj (försök 5 efter MF i v11 tidigare 4 försök)
  • L Maria

Tea Time - med på listan!

Polarantis - har du testat idag...? Själv väntar jag bara på mens nu, har slutat smörja med progesteronsalvan nu och det verkar som att det blivit lite förskjutning, ingen mens än och den var väntad igår.

Kiyona - var det du som frågade hur mycket man ska smörja...? Jag tog ett snitt och smorde med 30 mg per dag; 15 på morgonen och 15 på kvällen. Första gången jag testade så tror jag att jag tog kanske 20-25 och bara en gång per dag, det enda jag kände då var att brösten blev ömma. Den här gången har jag uppenbarligen lyckats skjuta lite på mensen också. Bådar i alla fall gott för mig som haft lite väl kort lutealfas ibland. Vad gäller albylen så har jag också tagit det några dagar efter äl - man vill ju försäkra sig om att den har varit, så att man inte pajjar den!

En annan fråga - vi har pratat om att åka skidor (utför) nån gång i februari-mars; "problemet" då är ju om man skulle råka vara gravid... Hur långt gången kan man vara och fortfarande åka skidor egentligen...? Jag vill inte åka iväg om jag inte kan åka skidor - kul att hänga i butiker och på café, när alla andra drar runt i pisterna...

• L Maria

Råttentottan - önskar dig lycka till i nästa steg, blir spännande att höra om det!

Saftis - lycka till med Stockholmsveckan, go get him!

Millan - låter ju inte så bra med blödningen igen, du har ingen privat gyn du kan komma in till, om inte akuten vill ta emot dig...? Kram!

• L Maria
    ceke skrev 2011-09-12 22:13:03 följande:
    Om inte annat kan du ju åka längdskidor och få en massa härlig motion  
    Booooooring!! Nä, men skämt åsido, vi pratade lite här hemma och jag har googlat lite. Kommit fram till att nånstans kring v 18 får man nog stoppa - då har väl magen börjat komma lite mer och det känns lite osäkrare... Beroende helt på hur man mår - kanske mår illa som en gris eller har foglossning från vecka 6, vad vet jag. Om man ens är gravid i februari-mars...
  • L Maria
    SmoochiePoo skrev 2011-09-13 09:53:48 följande:
    MariaF79: Jo jag har kört 30 mg nu med så då kör jag med det med! Hur mycket flyttade du fram mensen? Kommer den på en gång när man slutat med krämen?
    Jag tror att jag tog sista dosen i lördags morse, på 10 DPO och jag har ännu inte fått mensen, nu på 13 DPO. Den är alltså förskjuten med i alla fall två dagar, eftersom jag brukar ha elva dagars lutealfas.

Polarantis - vet hur det känns när man nu testat tidigt, men ge det en dag till i alla fall!

Tea Time - åh, tungt med den dagen!! Kanske ni ska unna er att bara vara med varandra om det inte känns rätt att försöka just idag...
    Vi har första knoddens bf upcoming - 16 oktober och jag räknade nu, det blir några dagar efter nästa BIM, så jag hoppas veeeerkligen att det tar sig för oss nästa gång och att man är gravid på denna känslomässiga dag...
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet