Inlägg från: ifyouweremine |Visa alla inlägg
  • ifyouweremine

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Tack för svaren allihop. Det känns väldigt skönt att ventilera här till och med när det inte är ens eget barn. Jag skulle nog också ha valt att göra abort, inte minst för barnets skull. Din inställning Irmelie var väldigt, väldigt bra tyckte jag. Tack för den vinkeln. Det känns som det är så man måste se det, på nåt sätt.

Men gud alltså, att behöva genomgå en hel förlossning och ändå inte få ett barn.. så fruktansvärt hemskt! Men det borde ju logiskt sett vara det minst riskabla för kvinnans skull, ingen operation och så.

Nån som vet hur lång tid efteråt det dröjer innan man kan bli gravid igen? Tänker om det finns gravidhormoner kvar och så.. Frågan är också hur snart efteråt man är redo för det rent mentalt.

• ifyouweremine
    Längtan1980 - Vad härligt med lite positiva nyheter också en dålig dag som denna! Och inte så lite positiva heller.. Stort grattis!
  • ifyouweremine

Vad synd med mensen Ceke. Men skönt att börja om utan Provera nu, hoppas det blir till det bättre. Hur går det, har du fått nån mer tid för undersökning eller liknande?

Håller tummen för er andra med bim de närmaste dagarna. 2011 verkar ju vara ett kanonår för den här tråden, så den trenden tycker jag vi ska fortsätta.

Ego: Själv känner jag mig fortfarande lågmäld efter beskedet från nära vännen. Kan inte sluta tänka på det. Man blir väl extra berörd när man är inne i gravid-tänket själv kanske. Jag och maken är egentligen mitt i Stockholmsveckan, men de här två dagarna har det bara inte känts rätt. Vi får se om det blev nåt av försöken innan, men annars får det vara den här månaden.

Millan, vet att du tog en paus i försökandet efter din abort. Hur gick dina tankar i början, kändes det som om du aldrig mer skulle bli glad eller var du ändå rättså bestämd på att gå vidare? Hur tror du att det skulle kännas om du blev gravid nu, skulle du känna enbart lyckorus eller skulle det kännas konstigt? Känns som man skulle bli mycket mer nojig andra gången, men samtidigt är väl risken ganska liten att något liknande händer igen. Ursäkta att jag frågar en massa, du behöver inte svara om du inte vill. Jag försöker bara leva mig in i hur tankarna går efter att man varit med om något sånt här.

• ifyouweremine

Tack snälla Millan för svar på mina frågor. Jag tror jag faktiskt förstår precis hur du menar med att vara rädd för att vara för glad. Så har man känt i andra situationer. Man var "glad och dum" och därför blev besvikelsen större, inbillar man sig.

En annan jobbig fråga som jag tänker på, om nån vet.. Om man nu ska göra abort genom att föda ut barnet.. Avslutar man liksom livet innan abortprocessen börjar och isf hur? Eller dör barnet direkt när det fötts? Usch, obehaglig tanke hursom..

• ifyouweremine

AnnJan - Om du har iPhone rekommenderar jag appen Period Tracker.

• ifyouweremine

Ojoj vad spännande Saftochbulle!! :) Hur känns det i kroppen? Känner du igen nåt sen förra gången?

• ifyouweremine

Låter underbart Ceke. Både du och Kekke verkar vara så bra människor, är säker på att ni blir bra föräldrar när det väl är dags.

Jag känner mig faktiskt också ganska lugn trots snart 7 misslyckade försök. Borde nog börja bli orolig snart. Det kanske kommer efter resan, för nu har jag ju haft den som skäl till att "det nog var lika bra" ett tag..

• ifyouweremine

Själv känner jag mig väldigt nöjd med att ha en pausmånad. Så skönt att inte fundera över symtom och dessförinnan inte leta äl-symtom. Det var några månader sen man fick leva såhär fritt och flexibelt faktiskt. Gäller att passa på att njuta för nästa månad blir det på't igen.

Sen så fick jag veta att ännu ett par i bekantskapskretsen väntar barn nu, i v.11. Men precis nu reagerade jag kluvet med typ "oj, hoppas allt går bra" eftersom jag fortfarande är i starkt medlidande för mina vänners öde. Pratade för övrigt länge i telefon med min vän igår. Det kändes skönt, men samtidigt mycket hjärtsnörp eftersom det blev vanligt tal som då och då avbröts av snyftattacker. Det gör mig så ont att de lider så. :/

Annars ser jag väldigt mycket fram emot saftis fina plus imorgon ;)

• ifyouweremine

Härligt saftis, stort grattis!!
    Vilken SJUKT bra februaristatistik vi har också. Heltokigt.

• ifyouweremine

Nu är ju snart gravidlistan längre än bimlistan. Vi måste rekrytera mer folk! ;)

Hur går det för dagens bimmare  Uppsara, simtim och Zalia? Har det kommit nån tant än eller lever hoppet?

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet