• ceke

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Maria: Vår är en gammal en från 1975 som går på diesel och typ inte snabbare än en segelbåt, så jag skulle snarare säga att den är rätt billig att åka runt i

• ceke

Kia: Kram på dig! Usch, ja.. ibland är det inte bra att googla.. och försök att lita på din läkare. Hon är expert på dessa frågor! Och så får ni ju prova med IVF också, även om värdet skulle innebära nedsatt fertilitet! så försök håll ut. Eller ring och fråga läkaren. Bättre det och få en förklaring på din oro än att fortsätta gå och oroa dig.

• ceke

Trist Mumwannabe! Kram på dig!

På tal om temp stordiggar jag min temp i morse.. 36.9. Nog var jag typ säker på att ÄL va igår el i förrgår, men hade inte hoppats på en sån fin temp Hoppas det håller i sig och att min gulkropp denna månad vet vad den har för uppgift... Imorrn börjar ju proveran igen dock.. Är egentligen väldigt nyfiken på att köra utan proveran för att se vad som händer. Den här cykeln har ju hittills varit så lovande med värsta äggvitan o nu en ordentlig skiftning i temp efter ÄL! Men jag "vågar " inte att inte köra proveran igen.. Lika bra att göra som läkarna säger och ge detta en ordentlig chans.. så får vi se vad som händer därefter sen..
    ¨
    Cherryblossom: Skit i vännerna som säger sådära! Bra att du hittat hit och inte behöver känna dig ensam som 30+ som först nu är i rätt tid i livet för att försöka få barn! Själv är jag 31 och får hela tiden höra av läkarna (och kuratorn igår) att jag är väldigt ung i sammanhanget och har många år på mig

• ceke

"Bibeln" är bra till mycket Var ett tag sen jag öppnade den nu.. kanske ska ta o kolla lite i den snart igen

• ceke

HIhi... men den är super bara för att lära sig hur kroppen funkar också! Slår dock vad om att du blir tempingfrälst om du köper den

Ni som tempar: Kör ni med en vanlig febertemp eller en med två decimalers noggrannhet? Har funderingar på att köpa en "riktig" till nästa cykel... men vet inte om jag ids...

• ceke

Det här om mensen... vi verkar ju va en bunt här inne som fått en allt konstigare mens sen vi börjat med bebisverkstad... pratade med en kompis för ett tag sen. Hon kände igen sig i det hon med.. nu har hon gått ifrån sin sambo och vips så blev mensen som vanligt igen.. dvs när hon slutade försöka bli gravid! Skuuuumt

Kan denna stressen ha nåt med saken att göra, tro????

Jag har också mensvärk de ´sista dagarna när det knappt är nåt alls..

• ceke

Fröken Ellen: Asch då! Ingen höjdare!

Ansi. hur går det för dig? Du har väl ÄL idag/igår?

Gris: Vart har du tagit vägen och hur går det för dig? Nåt plus i siktet?

Här ska det fredagsmysas LYX att kunna sexa till det tre dagar efter ÄL för vår del Än så länge spottingsfri. har en god känsla för denna månad, men mer eller mindre räknar med att snart få plocka fram trosskydden igen... men är glad så länge de itne behöver plockas fram!

• ceke
    cherryblossom skrev 2011-01-28 23:01:05 följande:
    SannaK- beklagar :(

Jag sitter här och försöker läsa på lite om epilepsi och graviditet. Råkar det vara nån mer i tråden som har ep? Nu är jag som sagt inte igång med bebisplaner riktigt än men läser att mödravården helst vill träffa en redan innan man börjar försöka bli gravid 
    Jag har inte ep, men har en kompis som har det och som precis fått barn. Hon var tvungen att byta medicin innan de började försöka få barn. Vet inte om samma gäller för dig, men kan va värt att kolla upp i a f. Sen fick hon lite trassel med ep under graviditeten, så tror hon fick kollar oftare etc också som gravid. Alt gick dock bra o nu har hon en fin liten tös
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet