• ceke

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Stort GRATTIS Längtan!     {#emotions_dlg.flower}    Solig

Vilken härlig start på 2011 det varit här i tråden på plussidan!!

• ceke
    Längtan1980 skrev 2011-02-08 22:13:30 följande:
    Tack Ceke! Håller tummarna att det är din tur snart! Hjärta
    Tack! Jag med

Men nu längtar jag efter mensens intåg så vi kan starta på nästa försök snart...!
  • ceke

kekke är helt underbar.. han är bara så mysig.. för att inte säga hur underbar han är i sängen..  :)

• ceke
    ceke skrev 2011-02-09 07:05:48 följande:
    kekke är helt underbar.. han är bara så mysig.. för att inte säga hur underbar han är i sängen..  :)
    Älskling, sluta lek med min dator!!
  • ceke
    SoligBIM Vi som längtar...  Baby 

Katt Februari {#emotions_dlg.flower}
    3 -- frifantasi   ÄL ca 19 jan (4e försöket)
    8 -- Saftochbulle ÄL 25 jan (försök nr 8)
    12 -- Uppsara ÄL 29 jan
    12 -- simtim ÄL ~29 jan (sjunde försöket)
    12 -- Zalia ÄL ~1 feb (fjärde försöket)
    14 -- Kia78 ÄL ~ 31 jan (10:e försöket)
    15 -- Jojjo55 -- ÄL 1 feb (försök 4)
    16? -- AnnJan ÄL~ 2 feb (3:e gången gillt)
    17 -- Millan75 ÄL ca 2 februari (försök nr 4 (på det fjärde ska det ske! )
    17 -- Pingla77 - ÄL 2-4 feb(8:e gången)
    17 -- Polarlantis ÄL 3 feb (tredje försöket, första barnet)
    17 -- Frk Svår ÄL 27/1
    18 -- Gris78 ÄL 4 feb (försök nr 6)
    20 -- Essalady ÄL 6 feb (försök nr 6)
    22 -- Ansi30 (struntar i äl-koll och kör på varannan dag till nästa mens)
    23 -- Irmelie  ÄL  9 feb (MA på 3:e försöket, 2:a försöket efter MA)
    23 -- Lavendia ÄL 9 feb (Försökt i 1 år. 8:e försöket efter MF)

Mars
    5 -- Finlandssvenskan ÄL 19 feb( 4:e försöket igen eftersom det inte blev nåt försök förra månaden...)
    8 -- Ceke ÄL ca 21 feb (9 försöket)
    9 -- Kaprifolen1979 ÄL ~21 feb ( försök nr 3)

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)
    Inna: BF augusti (5:e försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
    Fru KM: BF 23 sept, fjärde försöket
    Längtan81: BF 26 sept (försök nr 12)
    Daniela01: BF 6 oktober (2 års försök)
    Längtan1980: BF 13 okt (7:e försöket)
    MariaF79: BF 16 okt, försök nr 5
  • ceke

Just det.. uppdaterade listan då tanten som väntat bullrat in idag. Och det med just buller och bång. Känns dock rätt skönt att den kommit igång så vi kan starta ett nytt försök och hoppas på en MYCKET lugnare cykel denna gång... och UTAN provera. ALDRIG mer provera för mig, hoppas jag! Är liksom inge besviken över dess intåg idag då jag vetat sen förra veckan att det var som kört denna gång.

Ser nu med nervös spänning fram emot läkarbesöket imorrn, så även kuratorsbesöket. Känner mig dock bra mycket mer pepp nu än förra månaden. mer beslutsam liksom.. Så känns underligt att gå till kuratorn.. MEN jag ser henne dels som en frist där jag kan pysa om alla tankar så jag kanske klarar av att fokusera mer på jobbet etc när jag är på jobbet.. men även som en mycket bra väg in till läkarna...

Sen Åhhhhhh va jag ser fram emot uppvärmningen inför nästa stockholmsvecka, och själva stockholmsveckan för den delen Har insett att ÄL är på en måndag, så det blir en riktig myshelg med en massa härligt sex helgen innan. hehe..

OM man nu ska se nåt positivt med dessa fördjävliga spottings så är det väl att det känns som en vinst att kunna ha sex

• ceke
    Längtan1980 skrev 2011-02-09 20:32:15 följande:
    Lycka till på läkarbesöket imorn! Tror att det är bra med kuratorn också! Pys på Flört Gillar din beslutsamhet!
    Tack Hehe.. är som före detta socialsekreterare van att kämpa och kriga för dem jag träffat i jobbet (t.ex mot FK, sjukvården. psyk etc)... nu har jag börjat plocka fram de takterna för mig själv. Inte alls lika vant och bra mycket jobbigare, men det känns bra! Känns bra mycket mer kreativt än att gräva ner mig själv i "tycka synd om mig själv"-träsket som jag halkade in i tidigare... Skrattande

Och jag är en envis jävel när den sidan väl slagit till.. med en viss förmåga (eller last, se det som man vill) att snöa in på vissa saker.. så nu är jag nog lika svårstoppad som ett tåg som far fram...

Men F_N vilken mensvärk som kommit nu på kvällen! Den tar stundvis andan ur mig! Kekke funderar på vad jag sysslar med när jag plötsligt drar efter andan och böjer ihop mig! Provera provera, jävla skitprovera!
  • ceke

God morgon alla goa

Tack för peppen och stödet inför idag. Jag kommer precis från kuratorn. Känns bra. Känns som jag fått en bra coachning inför läkarbesöket idag, för att få fram det jag vill. Hon har ju tillgång till journalerna och där står det bland annat "patienten har inte ont vid djup penetrering"... Vad säger du om det Kekke? Skitsnack säger jag och det är nog nåt jag sagt varje gång jag är där, fast tvärtom: "jag har ont vid sex och därav går många ställningar bort"...

Suck.. Så det är en av de saker som de tagit fasta på när de sagt att jag inte är en typisk endometriospatient. Nåja. Bra att få reda på saker ur journalen så jag kan rätta till det vid besöket idag. jag menar, så de kan göra en vettig bedömning på rätta grunder...

Jag har i a f lovat kuratorn att va där i god tid (är obotlig tidsoptimist), ta det lugnt, ta tre djupa andetag innan jag börjar prata, prata lugnt och sakligt och därigenom få fram att jag är orolig över mina blödningar, att mitt huvudsyfte med besöket inte är att få hjälp att bli gravid, utan att det är blödningarna som är mitt bekymmer och anledningen till att jag söker hjälp, att lugnt och sakligt berätta hur de sett ut, smärtor etc.

Luuuugn och fiiiiin.. haha.. defintivt INTE jag i ett nötskal, speciellt inte när jag är nervös.. Haha.. hon har fått en bild av en virvelvind som yr in, pratar snabbt och forserat, innan jag kommer till ro och blir den mer sakliga Ceke... Och sån är jag när jag är nervös... yr och forserad..

Jojjo: gillar ditt filosofiska bidrag

Frk Svår: Det är både nackdelen och fördelen med att tempa.. man vet liksom vad som ligger på lut innan de synliga tecknen kommer.. Själv tycker jag dock om att ligga steget före, så dämpas ett onödigt hopp lite, liksom.. Kram på dig!

Essa: Förstår att det inte känns helt rätt med sex just nu, med alla tankar som flyger runt efter kompisarnas tuffa besked. Har du pratat mer med din vän?

AnnJan: jag har också Menstrual Calender. Gillar den! Men har mer och mer gått över till att enbart använda FF..

• ceke
    Kekke skrev 2011-02-10 13:52:55 följande:
    ceke är det underbaraste som finns. kan inte sluta älska en sådan underbar person.
    Och du är den underbaraste som finns för mig, älskling!

Nu har jag varit på läkarbesök. Ett bra besök blev det! Grundligt! Hon lyssnade, tog emot mina "journaler", noterade att jag är öm vid sex (!) och tja.. det märkte hon i gynstolen också, då hon gjorde den vanliga gynundersökningen och tröck upp emot livmodern. jag formligen hoppade uppåt i stolen, så det gick inte att undgå att det gjorde ont... Jag har tydligen lite vätska under livmodern, men inte mer än vad som kan räknas som normalt.

Trots att jag har mens, gjorde hon en grundlig undersökning som hade fokus på ultraljud och livmodertappen. Hon tog cellprov (trots att det bara var 1,5 år sen sist), infketions och inflammationsprov, klamydiaprov (trots att jag vet att det är neg).. sen tvättade hon tappen med ättika och jod och tittade på den med nåt mikroskop och tillslut klippte hon av en bit av tappen som skulle skickas till nåt lab. Hon sa att allt som hon såg, såg bra ut, men hon ville göra en grundlig undersökning som en början på utredningen varför det är som det är för mig.

Jag kommer få provsvaren senast vecka 9. tidigare om det är några icke bra provsvar. Om proverna är ok vill hon konferera med andra läkare innan de bestämmer sig för hur utredningen av mina blödningar och smärtor går vidare.

Känns på det hela väldigt bra att de gör det hela grundligt denna gång! Lyckades få fram att det är blödningarna jag vill ha hjälp med, inte att bli gravid, även om det är mitt slutmål.

Puuusssst. Är helt slut nu.
  • ceke
    Irmeline skrev 2011-02-10 11:58:47 följande:
    Ni som har FF, har ni köpt VIP medlemskap?
    Är det att rekommendera? 
    Japp, jag har köpt 3 månader... känns bra att registera vad kroppen har för sig. För att ta med till läkarna om inte annat.
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet