• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • Irmeline

Vi fick bara en längtan kvar på listan, la tillbaka den andra! :)

SoligBIM Vi som längtar...  Baby 

Katt Februari {#emotions_dlg.flower}
    3 -- frifantasi   ÄL ca 19 jan (4e försöket)
    4 -- Längtan1980 ÄL 21 jan (7:e försöket)
    8 -- Saftochbulle ÄL 25 jan (försök nr 8)
    10 -- Ceke ÄL 26 jan (försök 8, 2 månaden med provera under lutealfasen)
    12 -- Uppsara ÄL 29 jan
    12 -- simtim ÄL ~29 jan (sjunde försöket)
    12 -- Zalia ÄL ~1 feb (fjärde försöket)
    14 -- Kia78 ÄL ~ 31 jan (10:e försöket)
    15 -- Jojjo55 -- ÄL 1 feb (försök 4)
    16? -- AnnJan ÄL~ 2 feb (3:e gången gillt)
    17 -- Millan75 ÄL ca 2 februari (försök nr 4 (på det fjärde ska det ske! )
    17 -- Pingla77 - ÄL 2-4 feb(8:e gången)
    17 -- Polarlantis ÄL 3 feb (tredje försöket, första barnet)
    17 -- Frk Svår ÄL 27/1
    18 -- Gris78 ÄL 4 feb (försök nr 6)
    20 -- Essalady ÄL 6 feb (försök nr 6)
    22 -- Ansi30 (struntar i äl-koll och kör på varannan dag till nästa mens)
    23 -- Irmelie  ÄL  9 feb (MA på 3:e försöket, 2:a försöket efter MA)
    23 -- Lavendia ÄL 9 feb (Försökt i 1 år. 8:e försöket efter MF)

Mars
    9 -- Kaprifolen1979 ÄL ~21 feb ( försök nr 3)
    5 -- Finlandssvenskan ÄL 19 feb( 4:e försöket igen eftersom det inte blev nåt försök förra månaden...)

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)
    Inna: BF augusti (5:e försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
    Fru KM: BF 23 sept, fjärde försöket
    Längtan81: BF 26 sept (försök nr 12)
    Daniela01: BF 6 oktober (2 års försök)
    Längtan1980: BF 13 okt (7:e försöket)
    MariaF79: BF 16 okt, försök nr 5

• ceke
    SoligBIM Vi som längtar...  Baby 

Katt Februari {#emotions_dlg.flower}
    3 -- frifantasi   ÄL ca 19 jan (4e försöket)
    8 -- Saftochbulle ÄL 25 jan (försök nr 8)
    12 -- Uppsara ÄL 29 jan
    12 -- simtim ÄL ~29 jan (sjunde försöket)
    12 -- Zalia ÄL ~1 feb (fjärde försöket)
    14 -- Kia78 ÄL ~ 31 jan (10:e försöket)
    15 -- Jojjo55 -- ÄL 1 feb (försök 4)
    16? -- AnnJan ÄL~ 2 feb (3:e gången gillt)
    17 -- Millan75 ÄL ca 2 februari (försök nr 4 (på det fjärde ska det ske! )
    17 -- Pingla77 - ÄL 2-4 feb(8:e gången)
    17 -- Polarlantis ÄL 3 feb (tredje försöket, första barnet)
    17 -- Frk Svår ÄL 27/1
    18 -- Gris78 ÄL 4 feb (försök nr 6)
    20 -- Essalady ÄL 6 feb (försök nr 6)
    22 -- Ansi30 (struntar i äl-koll och kör på varannan dag till nästa mens)
    23 -- Irmelie  ÄL  9 feb (MA på 3:e försöket, 2:a försöket efter MA)
    23 -- Lavendia ÄL 9 feb (Försökt i 1 år. 8:e försöket efter MF)

Mars
    5 -- Finlandssvenskan ÄL 19 feb( 4:e försöket igen eftersom det inte blev nåt försök förra månaden...)
    8 -- Ceke ÄL ca 21 feb (9 försöket)
    9 -- Kaprifolen1979 ÄL ~21 feb ( försök nr 3)

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)
    Inna: BF augusti (5:e försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
    Fru KM: BF 23 sept, fjärde försöket
    Längtan81: BF 26 sept (försök nr 12)
    Daniela01: BF 6 oktober (2 års försök)
    Längtan1980: BF 13 okt (7:e försöket)
    MariaF79: BF 16 okt, försök nr 5
  • ceke

Just det.. uppdaterade listan då tanten som väntat bullrat in idag. Och det med just buller och bång. Känns dock rätt skönt att den kommit igång så vi kan starta ett nytt försök och hoppas på en MYCKET lugnare cykel denna gång... och UTAN provera. ALDRIG mer provera för mig, hoppas jag! Är liksom inge besviken över dess intåg idag då jag vetat sen förra veckan att det var som kört denna gång.

Ser nu med nervös spänning fram emot läkarbesöket imorrn, så även kuratorsbesöket. Känner mig dock bra mycket mer pepp nu än förra månaden. mer beslutsam liksom.. Så känns underligt att gå till kuratorn.. MEN jag ser henne dels som en frist där jag kan pysa om alla tankar så jag kanske klarar av att fokusera mer på jobbet etc när jag är på jobbet.. men även som en mycket bra väg in till läkarna...

Sen Åhhhhhh va jag ser fram emot uppvärmningen inför nästa stockholmsvecka, och själva stockholmsveckan för den delen Har insett att ÄL är på en måndag, så det blir en riktig myshelg med en massa härligt sex helgen innan. hehe..

OM man nu ska se nåt positivt med dessa fördjävliga spottings så är det väl att det känns som en vinst att kunna ha sex

• Längtan1980
    ceke skrev 2011-02-09 17:26:26 följande:
    Just det.. uppdaterade listan då tanten som väntat bullrat in idag. Och det med just buller och bång. Känns dock rätt skönt att den kommit igång så vi kan starta ett nytt försök och hoppas på en MYCKET lugnare cykel denna gång... och UTAN provera. ALDRIG mer provera för mig, hoppas jag! Är liksom inge besviken över dess intåg idag då jag vetat sen förra veckan att det var som kört denna gång.

Ser nu med nervös spänning fram emot läkarbesöket imorrn, så även kuratorsbesöket. Känner mig dock bra mycket mer pepp nu än förra månaden. mer beslutsam liksom.. Så känns underligt att gå till kuratorn.. MEN jag ser henne dels som en frist där jag kan pysa om alla tankar så jag kanske klarar av att fokusera mer på jobbet etc när jag är på jobbet.. men även som en mycket bra väg in till läkarna...

Sen Åhhhhhh va jag ser fram emot uppvärmningen inför nästa stockholmsvecka, och själva stockholmsveckan för den delen Har insett att ÄL är på en måndag, så det blir en riktig myshelg med en massa härligt sex helgen innan. hehe..

OM man nu ska se nåt positivt med dessa fördjävliga spottings så är det väl att det känns som en vinst att kunna ha sex
    Lycka till på läkarbesöket imorn! Tror att det är bra med kuratorn också! Pys på Flört Gillar din beslutsamhet!
  • Lavendia

Stort grattis igen Längtan1980!! Skrattande

Essa: Usch vad hemskt för dina vänner. Obeskrivligt tragiskt liskom de andra historierna ni berättat. Varm kram

Stockholmsveckan avslutades ikväll och nu är det bara att ruva och hoppas på bästa! Utredningen börjar om 12 dagar, känns läskigt, spännande och skönt.

• ceke
    Längtan1980 skrev 2011-02-09 20:32:15 följande:
    Lycka till på läkarbesöket imorn! Tror att det är bra med kuratorn också! Pys på Flört Gillar din beslutsamhet!
    Tack Hehe.. är som före detta socialsekreterare van att kämpa och kriga för dem jag träffat i jobbet (t.ex mot FK, sjukvården. psyk etc)... nu har jag börjat plocka fram de takterna för mig själv. Inte alls lika vant och bra mycket jobbigare, men det känns bra! Känns bra mycket mer kreativt än att gräva ner mig själv i "tycka synd om mig själv"-träsket som jag halkade in i tidigare... Skrattande

Och jag är en envis jävel när den sidan väl slagit till.. med en viss förmåga (eller last, se det som man vill) att snöa in på vissa saker.. så nu är jag nog lika svårstoppad som ett tåg som far fram...

Men F_N vilken mensvärk som kommit nu på kvällen! Den tar stundvis andan ur mig! Kekke funderar på vad jag sysslar med när jag plötsligt drar efter andan och böjer ihop mig! Provera provera, jävla skitprovera!
  • K1978
    Ansi30 skrev 2011-02-08 13:38:50 följande:
    Kia78: Jag hade cellförändringar vid cellprov, fick återkomma igen för nytt efter några månader. Förändringen var kvar så jag blev kallad för en biopsi. Skönt nog var svaret på den att allt var helt okej. Nu går jag och tar cellprov lite oftare.
    Cytologprov? Är det det vanliga cellprovet eller är det biopsin? 
    ok va skönt, menade cellprov vet inte var jag fick cytologprov ifrån :S får hoppas jag har samma tur, vill inte böka mer med lilla underlivet än nödvändigt, visst har jag läst att ev konisering inte ska påverka men ändå
  • K1978
    Jojjo77 skrev 2011-02-08 15:01:43 följande:
    Vad jobbigt med cellprovet, hoppas att det ordnar sig. Försök att njuta av resan , kan säga att jag är väldigt avundsjuk, näst bäst efter pluss tror jag och det är ju inte fy skam!!! Kanske blir plus när ni kommer hem
    tack!!!!! jag hoppas det, resan ska förstås bli underbar, börjar äntligen få lite resfeber och det är ju positivt. Ett plus på alla hjärtans hade förstås varit fint d med :)
  • L Maria

Ceke - lycka till hos doktorn!
    Kekke - du fick maken att flina här i soffan...

Och så hoppas jag att jag slipper stå sist i listan så länge till nu!!

• K1978
    frifantasi skrev 2011-02-08 18:44:27 följande:
    Vad jobbigt med så lång väntat på besked Kia! All denna väntan som tär på oss alltså! Hoppas ni får en riktigt härlig resa även om tanten skulle dyka upp tills dess. Är ni borta tillräckligt länge för att träffa ÄL igen eller?
    Tack! Ja det räcker med oro som det är över ägglossning, plus och allt annat. Vi är på Maldiverna under ägglossningen alltid något, gott om tid för mys :)
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet