• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • Frk Svår

Lite personligt/ego/kroppsvätske-inlägg:

Begriper inte vad det är med min kropp, jag har "snart dags för mens-flytningar" men ska man tro FF så hade jag ÄL för kanske en vecka sedan... Förra cykeln fick jag utslag på ÄL-sticka och ca 14 dagar senare fick jag mens. Så lutealfasen borde vara ca 14 dagar, den kan väl inte helt plötsligt bli typ 4-5 dagar kortare?!?

Ja, det är väl bara att avvakta och se, men man blir ju lite fundersam..

Min FF-sida:
    http://www.fertilityfriend.com/home/3315bf

• Frk Svår
    Frk Svår skrev 2011-02-09 11:49:18 följande:
    Lite personligt/ego/kroppsvätske-inlägg:

Begriper inte vad det är med min kropp, jag har "snart dags för mens-flytningar" men ska man tro FF så hade jag ÄL för kanske en vecka sedan... Förra cykeln fick jag utslag på ÄL-sticka och ca 14 dagar senare fick jag mens. Så lutealfasen borde vara ca 14 dagar, den kan väl inte helt plötsligt bli typ 4-5 dagar kortare?!?

Ja, det är väl bara att avvakta och se, men man blir ju lite fundersam..

Min FF-sida:
    www.fertilityfriend.com/home/3315bf
    Tillägg: dag 18-20 hade jag feber, därför har jag inte räknat de dagarna
  • mallanis

Hej girls är inne och läser om era äventyr och hoppas att den positiva trenden med pluss håller i sig!!! Det var ju helt stilltje ett tag men nu ser det bättre ut! Lycka till nu tjejer och sexa på ordentligt (är just nu lite avundsjuk på er som har stockholmsveckan att se fram emot..... här är det inte så mycket sthm längre.... är inte ens i uppsala...=/ )

Frk svår- Kollade på din kurva men än har ju FF inte satt ut någon äl än vad jag kan se? Fast troligen hade du den där i samband med eggwhite flytningen.

Essalady- Uch så bedrövligt besked din vän fått!
    ingen aning vad det inebär för risken men att behöva föda fram det kan väll vara tragiskt nog... Försök bara att finnas och lyssna det hade jag uppskattat som kompis iaf ...

Tredje gången gillt!?
  • Kekke
    Varför kallar kvinnor det för "PMS"?
    "Galna ko-sjukan" var redan upptaget.

Varför fjärtar män mer än kvinnor?
    För att kvinnor inte håller tyst länge nog för att bygga upp ett tryck.

Vad är det för likhet mellan kvinnor och laxermedel?
    Båda irriterar skiten ur dig.

Vad är värre än en mansgris?
    En kvinna som inte gör som hon blir tillsagd.

Vad är skillnaden mellan en fru och en flickvän?
    25 kilo ungefär

antingen så har jag fått nån att le eller någon att bli irriterad..
    står inte för alla åsikterna, inte helt iaf.. dom stämmer delvis..    ;)
  • Fru KM

Fixade lite med listan så jag hamnade rättSkrattande

SoligBIM Vi som längtar...  Baby 
    Katt Februari {#emotions_dlg.flower}
    3 -- frifantasi   ÄL ca 19 jan (4e försöket)
    4 -- Längtan1980 ÄL 21 jan (7:e försöket)
    8 -- Saftochbulle ÄL 25 jan (försök nr 8)
    10 -- Ceke ÄL 26 jan (försök 8, 2 månaden med provera under lutealfasen)
    12 -- Uppsara ÄL 29 jan
    12 -- simtim ÄL ~29 jan (sjunde försöket)
    12 -- Zalia ÄL ~1 feb (fjärde försöket)
    14 -- Kia78 ÄL ~ 31 jan (10:e försöket)
    15 -- Jojjo55 -- ÄL 1 feb (försök 4)
    16? -- AnnJan ÄL~ 2 feb (3:e gången gillt)
    17 -- Millan75 ÄL ca 2 februari (försök nr 4 (på det fjärde ska det ske! )
    17 -- Pingla77 - ÄL 2-4 feb(8:e gången)
    17 -- Polarlantis ÄL 3 feb (tredje försöket, första barnet)
    17 -- Frk Svår ÄL 27/1
    18 -- Gris78 ÄL 4 feb (försök nr 6)
    20 -- Essalady ÄL 6 feb (försök nr 6)
    22 -- Ansi30 (struntar i äl-koll och kör på varannan dag till nästa mens)
    23 -- Irmelie  ÄL  9 feb (MA på 3:e försöket, 2:a försöket efter MA)
    23 -- Lavendia ÄL 9 feb (Försökt i 1 år. 8:e försöket efter MF)

Mars
    9 -- Kaprifolen1979 ÄL ~21 feb ( försök nr 3)
    5 -- Finlandssvenskan ÄL 19 feb( 4:e försöket igen eftersom det inte blev nåt försök förra månaden...)

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)
    Inna: BF augusti (5:e försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
    Fru KM: BF 23 sept, fjärde försöket
    Längtan81: BF 26 sept (försök nr 12)
    Daniela01: BF 6 oktober (2 års försök)
    MariaF79: BF 16 okt, försök nr 5

• Frk Svår
    mallanis skrev 2011-02-09 12:14:19 följande:
    Hej girls är inne och läser om era äventyr och hoppas att den positiva trenden med pluss håller i sig!!! Det var ju helt stilltje ett tag men nu ser det bättre ut! Lycka till nu tjejer och sexa på ordentligt (är just nu lite avundsjuk på er som har stockholmsveckan att se fram emot..... här är det inte så mycket sthm längre.... är inte ens i uppsala...=/ )

Frk svår- Kollade på din kurva men än har ju FF inte satt ut någon äl än vad jag kan se? Fast troligen hade du den där i samband med eggwhite flytningen.

Essalady- Uch så bedrövligt besked din vän fått!
    ingen aning vad det inebär för risken men att behöva föda fram det kan väll vara tragiskt nog... Försök bara att finnas och lyssna det hade jag uppskattat som kompis iaf ...
    Jag vet inte om FF sätter ut ÄL enbart på tempen? Jag har hur som helst slutat kolla flytningar och livmodertapp osv just för att det gjorde ont att pilla på den hela tiden...så nu kollar jag bara temp.... Detta är första ggn jag använder FF en hel cykel så jag har ingen aning om hur den sätter ut ÄL...
  • Frk Svår

mallanis: F'låt om jag är lite tjatig och spammar tråden Kikade lite på kurvan...du tror alltså att jag kan ha haft ÄL dag 14? Hade ju en höjning därefter men sedan en dipp dag 16....i så fall ska jag har BIM om två dagar och då stämmer ju "snart är det dags för mens-flytningarna". Men som sagt, det är väl bara att vänta och se...

• Frk Svår

Spammar vidare...fan vad jag känner mig ego som bara pratar om mig själv men...jag hade en jättespotting den 26e, dvs dag 12....Åh, jag försöker upprepa det där mantrat "det är bara att vänta och se" men just nu känns det lite otåligt faktiskt...

• Polarlantis

Vänta och se är världens värsta uttryck!
    Förstår att du är otålig nu Frk Svår! Håller tummen för dig!!!

EGO: Ok...hallå kroppen...mensvärk NU??? Lite väl tidigt...typ en vecka...hmmm...

• Irmeline

Grattis Läntgan1980!!! Superkul med mer plus Solig

Frk Svår, om du har oregelbundna cykler så kanske du helt enkelt hade ÄL den 12:e, då kan man ju få spotting.

Polartlantis: Mensvärk (molvärk som det också kallas när det inte är mens) är ett vanligt symptom vid graviditet. Jag fick det en vecka innan BIM. Håller tummarna!

Saftis: Låter superspännande!! Håller tummarna superhårt!!

Ego: Om menscykeln normaliserat sig denna månad efter missfallet borde jag få ÄL imorn, men inga tecken på det. Negativt ÄL-test och inga flytningar. Blir så trött. Nu har jag ju ingen aning om när jag kan få ÄL! Hoppas jag inte får en sån där 11v cykel igen.. Kanske dags att besöka gyn igen. Har ju försökt i snart 9 månader och bara haft 4 försök. Så här kan vi inte ha det, då blir det ju aldrig nån bebis! 

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet