• ceke

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Yes... än verkar det inte nå galet med progesteronproduktionen här, om man ser till morgontemepn Hoppas det fortsätter så. Och i s f var det ju inge konstigt att Proveran inte hjälpte nåt heller...

• ceke
    Kattflickan skrev 2011-02-26 10:47:17 följande:
    EGO: Jag testade igår morse med billigt gravtest och då var strecket nästan lika starkt som kontrollstrecket, det har alltså ökat och jag har lugnat ner mig lite. Blir det missfall så blir det, inget jag kan göra. Just nu är jag gravid iallafall och ska försöka vara glad!

Millan 
    Skrattande Härligt!
  • ceke

Preeseed finns här hemma hos oss också Inte så dumt, så det kan rekommenderas!

Välkommen tillbaka Astro!

• ceke

Jojjo: Du kan nog lugnt äta kåvepeninet och fortsätta tima din ÄL Det ska inte ha någon inverkan om det inte står på förpackningen. Jag googlade massor om sånt i julas då jag åt penicillin och sen ersättnignsmedicin för penicillin då jag blev allergisk mot det. Ingen aning dock om ÄL påverkas/försenas.. Det är nog lite individuellt skulle jag tro.

Här har spottingsarna startat, som jag trodde.. Eller, det är pyttelite ljusrosa när jag går på toa och gör nr 2.. annars inget där emellan, men det drar väl igång när som helst. Det verkar dock inte ha nåt med basala kroppstemperaturen att göra då den fortsätter att stiga och är hög jämfört med innan ÄL.... Så med andra ord får jag inte spottingsarna av en underproduktion av progesteron, för det verkar min kropp än så länge klara av att producera som det ska. Då är det nåt annat som det är vajjsing på. Nåja. Orkar inte bli så uppriven denna månad. Läkaren ska ju ringa tillbaka i veckan och berätta hur de tänker gå vidare med utredningen om blödningarna. Känns bra!

• ceke

Polarlantis: Låter bra det där! Kör på Skrattande

Saftis: Bra nödlögn tycker jag! Hehe, och härligt att de gick på den också!

Jezza: Välkommen till en av familjelivs definitivt härligaste trådar! Hoppas din kropp klarar avhoppet från p-ringen bättre än vad min gjort!

Millan: Åh.. jag skulle nog inte lita så mkt på den där veckoindikatorn. Usch vilken nervpress det måste va innan du får veta vad hur det står till. Håller alla tummar för att allt är som det ska och att du får kolla upp det så snart det går.

Mina spottings var det ja.. konstig dag idag. Hade liiite lite imorse när jag gick på toa, men det kan ha varit en eftersläng efter toabesöket igår.. Sen nu idag har jag vid flera tillfällen trott att det kommit en hel del, men nej då. Klart igen men däremot rätt mkt flytningar. Öhhh va? Detta är nytt.. och mycket trevligare. Hoppas det fortsätter med vanliga flytningar men tror inte hoppet är så stort.. Men vi får väl se. Ilar konstigt ont runt livmodern i a f och igårkväll var de vanliga brännande känslan som brukar komma i samband med spottingsarna.. så tja.. på den fronten är det som vanligt i a f. Har ju världens hårdaste kista under lutealfasen och det underlättar inte spottingsarna vid toabesök, men har lyckats utan att få nå spottings nu ikväll. Känns ju som ett underverk typ.

Är det nån av er som fått veta att ni har en bakåtlutande livmoder? Det har jag.. ska tydligen va rätt vanligt. I min spottingstråd är vi många som har det. Hmmm, spännande sammanträffande tycker jag!.. Så därför tänkte jag kolla här bland en massa icke-spottare om det är några som har det?

• ceke
    ernlia03 skrev 2011-02-27 20:21:52 följande:
    Jag var tydligen något av ett original enligt gynläkaren, extremt bakåtriktad och dessutom snedvriden på något sätt... Men den enda gången jag har haft problem med spottings är när jag bytte p-pillermärke en gång. Blev bra när jag bytte tillbaka... Dock verkar det ju som jag har problem med blödningar under graviditet istället. Ännu en rosa flytning igår och paniken är fullständig. Men bara att vänta, inget mer idag än iaf...
    Där ser man! Som jag förstått det är det rätt vanligt med spottings i början av graviditeten så förhoppningsvis är det "bara" det som händer för dig. Har du ont när du har sex? Det ska tydligen kunna göra att man är öm vid djup penetration då penis kommer åt baksidan av livmodern. Inte vet jag..
  • ceke
    ifyouweremine skrev 2011-02-27 21:04:23 följande:
    ÄL-tider här nu.. Känner mig rätt taggad som sagt! Men kör utan temp o tester den här månaden också. Åker ju utomlands om en vecka! Hoppas värme och avslappning gör underverk för bebisverkstaden. Dock tänkte jag inte avstå från alkohol faktiskt. Är det dumt tycker ni?
    Jag tänker så här: Njut, njut och njut och gör det som faller dig/er in. Om det inbegriper alkohol så shooot! Tror det gör mer susen att koppla av och njuta än att fundera över vad som är rätt och fel faktiskt.. och det är inte varje försök man är utomlands och bara kopplar av
  • ceke

OJ vad ÄL verkar spela spratt med många. Ingen höjdare!

Lavendia: Trist att det inte blev nåt denna månad heller.. Bara att ta nya tag efter att besvikelsen lagt sig!

Visst är det rätt fascinerande ändå hur humöret, inställningen och allt repar sig månad efter månad efter att mensen kommer? När den väl kommer kan man liksom inte tänka att man snart kommer känna sig pepp igen och ha tron på nästa försök.. men på nåt sätt hamnar man där snart igen och så rullar det runt, månad efter månad...

Här är det nya rekord. Dag 20 och vad jag vet just nu inga spottings... ett ganska hårt tränignspass till trots! För bra för att va sant tror ajg nästan.. fick ju i o f sig ÄL en dag senasre än de två-tre senaste månaderna, men ändå! Ganska mycket flytningar dock så tror hela tiden att skiten satt igång, men än så länge verkar jag ha klarat mig.

Min käre kekke kom och kramade om mig bakifrån igår när jag stod i köket och smekte min mage och sa att han längtar tills han kan hålla om mig så bakifrån och smeka en stor fin gravidmage... åhh...Hjärta

• ceke

Tack Polarlantis! Verkar som om min kropp vill provspela i matchen denna månad... än så länge i a f Får se om en avbytarkropp borde slängas in snart eller om den jag har får spela hela matchen...

Jag är helt förundrad över att jag klarat mig så här långt! Sagolikt! Men tror som sagt hela tiden att det är nåt då det känns så hela tiden, men än så länge allt bra... och Åhh, har lyckats börja träna igen också! Har ju varit förkyld sen i september typ, men nu har jag lyckats träna 3-4 gånger i a f! Även det rekord utan att förkylningen tagit om... bara bra idag med andra ord! Och plusgrader ute! Och sol! och en god köttfärssås.. hehe

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet