• ceke

Vi över 30 som längtar efter första barnet

AnnJan! Men va skoj! Måste in o kika på din kurva! Grattis!!

Irmelie: Bra gjort att ringa gyn! Hoppas de kan hjälpa till att sparka igång kroppen din nu!

Många med ÄL på G verkar det som. Kör så det ryker, eller sprutar kanske funkar bättre

Kroppen min sköter sig fortfarande Lägre temp idag dock, men fortfarande ok, nästan 0.3 över innan-ÄL-tempen.. Och åhhh.. jag har äntligen kommit igång och tränat ordentligt igen! Körde hårt nu i morse och det var såååå skönt! Blev både 40 min crosstraniner, gym, simning och sen både bubbel och bastu på det. Vilken må-bra-start på denna dagen! Och sol och skönt ute.. Livet är allt bra gött ändå

• ceke

Pingla: En grej kan ju va att ta alvedon innan, så tar det bort ev värk! Det kommer gå bra ska du se. Håller tummarna för det!

• ceke

Essa: Tufft när det är så där stressigt. Men va skönt att du har en semestervecka att se fram emot!

Haha... på badhuset idag.. det va rätt många mammor med sina telingar på 2-3 år där. En av småpojkarna tittade på mig när jag skulle klä på mig och sa "mamma, titta på dom tuttarna. de va stora!" hahahahaha.. Mamman skrattade till och sa lite förläget "gubben, de kan se ut på många olika sätt". Haha.. Jag kunde knappt hålla mig för ett asgarv. Ungar.. de är för roliga säger jag bara

• ceke

Kaprifolen: Sött gjort av din man Hmm... varför inte ta ett gravtest också o kolla Eller i a f den 9 om inte annat?

Ömma bröst.. det behöver man väl inte ha om man är gravid. Har en kompis som första graviditeten (som sen blev ma) hade superömma bröst.. och nästa gång va hon säker på att det inte var nåt för att brösten inte ömmade det minsta, inte ens som de brukar göra för henne innan BIM.. Så det behöver nog inte va nåt så säkert tecken..

Verkar jobbigt med så oregelbundna cykler! hur mycket strul jag än har med mina spottings, så är ÄL och BIM punktliga.. Verkar gå efter nån ganska exakt klocka typ Så det är jag glad för!!!

Och du, tack för att du tror att det är en liten som flyttat in! Oj va vi hoppas att det är så! Så här hoppfull har jag aldrig förr känt mig.. men det har ju med uteblivna spottings att göra Känns i a f som en liten vinst varje dag just nu oavsett slutresultatet.. Har fortfarnde hugg, ilningar etc, men glasklart än så länge! Fascinerande att jag kan bli så facsiinerad av nåt som borde va normalt!

• ceke

Polarlantis: Härligt med positivt på ÄL-stickan! Spruta på!

Ärligt.. Åh va härligt det är med en kropp som fungerar som den ska så här långt! Känns som jag flyger på några små fluffiga moln bara av det Allt blir så mycket ljusare och lättare! Och det hjälps väl helt klart av att även dagarna blir ljusare och längre!

Pingla: Lycka till idag!

• ceke
    Daniela01 skrev 2011-03-02 09:25:39 följande:
    Ceke: jag läste i en tråd att spottings innan mens, KAN tyda på progesteronbrist.
    Jaaa.. det var ju det  både jag själv och läkarna trodde tidigare, men tillskottet av progestron gjorde det ju bara värre och tydligen funkar det så här långt denna cykel utan tillskott.. så jag tippar på att det är nåt annat som ligger bakom för min del. Men.. nu hoppas jag ju att spottingsdjävlarna har visat sig för sista gången
  • ceke
    Polarlantis skrev 2011-03-02 09:30:13 följande:
    Lägger in en fråga igen ang illamående och ÄL, är ni många som har det så som jag har? Mår verkligen pyton under ÄL, urk! Någon som vet om detta sedan kommer bli illamående under graviditet? Hänger det ihop?
    Jag brukar också känna av ett lätt illamående.. även första dagarna under mensen.

Har dock inte en susning om det på nåt sätt är kopplat med illamående under en graviditet
  • ceke

Hej på er. Oj vad ni har skrivit sen jag va inne sist

Grattis alla födelsedagsbart och välkommen ni nya i tråden!

Här drog spottarna igång igårkväll, men de är bra blygsamma fortfarande, så även om hoppet dalat lite, så finns det kvar. Både om att de ska dra sig tillbaka igen och att det ska va nåt positivt som hänt denna månad! Nåja.. hur som är det positivt att de kommit senare än vanligt... Tempen är i a f fortfarande hög och fin, så min tes om att Proveran va onödig då jag producerar eget progesteron verkar stämma. Usch, inge mer provera för mig!

Pingla: Va skönt att det såg bra ut!!

Millan: Håller tummarna för att allt går bra... och att allt är som det ska med det lilla fröet där inne!

• ceke

Hej på er!

Saftis: Pajjer som du gör i förväg och fryser in funkar också Det hade jag när jag fyllde 30.. rätt smidigt och hade väl gjort 12-13 pajer av några olika sorter. Enkelt och uppskattat med en go sallad och bröd till.

Ansi: Man kan nog kalla det spottings när i cykeln det där bruna än kommer. Usch och fy!

På tal om spottings så har de nu dragit igång ordentligt. Blä.. Jaja.. det blev ju i a f 4 dagar färre än vanligt.. Hoppas att det är en positiv trend som startat och att det blir färre och färre dagar varje månad.. hmm Så nu väntar jag ivrigt att läkaren ska ringa och berätta hur de tänker gå vidare med den medicinska utredningen av mina spottingsbekymmer. Fick dock veta hos kuratorn idag att läkarna är underbemannade nu under sportlovet och därmed ligger efter.. så med andra ord kan jag nog vänta mig att hon ringer nästa vecka istället. Alltid bra att va förberedd på!

• ceke
    Lavendia skrev 2011-03-03 19:04:20 följande:
    Tjohoo, tjohoo!! Utredningen visade att inget var fel på oss och vi fick remiss direkt till IVF. VIlken härlig dag!! Skrattande
    Åhhh, va härligt!! Grattis! Sa de nåt om hur lång tid det kan ta??
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet