Inlägg från: Kattflickan |Visa alla inlägg
  • Kattflickan

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Jojjo: Du kommer ju också att ha en "Stockholmvecka" när det "sprutas mycket" Jag tror det kommer gå superbra för er! Du får gärna berätta hur det känns, vilka biverkningar etc. man kan få. Om lite mer än en vecka får vi reda på om vi får remissen till ivf pgd. Jag är lite spänd. Sen ska jag ju skrapas på måndag och sen hoppas jag blödningen försvinner så jag kan träna ordentligt. Just nu så blöder det jättemycket när jag försöker träna, så jag vågar inte riktigt. Samtidigt vill jag vara i bra form om vi ska få göra ivf om ett antal månader. 

Ett hett tips: Det är tomt på återvinningscentralen och Byggmax en fredagkväll  

Vi har precis ätit indisk take-away och nu ska jag somna i soffan till en film!

Hare bra flickor! 

Saftis: Jag håller tummarna! 

Millan

• Kattflickan

Ha en bra helg du också Marsflickan! 

Jag ska snart ut och snickra lite!

Millan 

• Kattflickan

Vi snickrar på innertaket i carporten, sen ska jag gräva/vända landet lite idag. 

Beskära buskar skulle nog vi också behöva. Hmm...nu är sambon redo att gå ut så nu måste jag gå. Ha det så bra allihopa! 

• Kattflickan

Råttentottan: Jättetråkigt! Fy, vad jobbigt det är med ett missfall, även om det är tidigt. Nu vet ni att det funkar iallafall. Jag har hört att det kan vara så att man bli lättare gravid efter ett tidigt missfall. Min syster hade ett tidigt missfall, mensen blev bara ca 5 dagar sen. Hon blev gravid månaden efter och det gick bra. Har hört om flera där det hänt, så om jag vore ni skulle jag försöka så snart som möjligt igen.

DubbelA: Jätteskönt att läkaren lyssnade på dig. Ingen idé med Pergo om du har bra ägglossningar!

Millan 

• Kattflickan

Råttentottan, när jag hade mitt missfall i vecka 7 (det hade nog slutat tillväxa i vecka 5, så det var MA) så kom min ägglossning bara 2 dagar senare än vanligt! Eftersom jag blödde i ca 13 dagar så var det knappt jag hann sluta blöda innan jag hade ägglossning. 

Polarlantis: Varje graviditet känns olika. VId min sista graviditet var jag orolig över att brösten inte var lika ömma, då sa barnmorskan att det kan ha berott på att jag hade varit gravid 2 gånger tidigare det året och att körtlarna redan "expanderat". Så var inte orolig i onödan! 

Marsflickan: Spruta på! Eller det är kanske inte du som ska göra det förresten.

Idag har jag blivit skrapad. Blöder redan lite mindre, vi får väl se hur det går. Infektionsproverna från min livmodertapp hade kommit och de såg bra ut, ingen infektion. Jag har nog haft "tur" att inte ha fått infektion med tanke på hur länge jag gått omkring med resterna i livmodern.

Sitter och äter choklad, läser era meddelanden och tittar på tv! Känner mig lite trött efter att ha varit sövd men mår annars bra!

Millan

• Kattflickan

Jag måste bara delge er tjejer de drömmar jag haft på sistone!

Jag har nu vid två tillfällen drömt att jag haft tvillingar. En gång var det en förlossningsdröm när det kom ut två barn istället för ett, det konstiga var att de kom ut exakt samtidigt, med huvudet först och de höll varandra i handen??? Helt orealistiskt!

I den andra drömmen trodde jag att jag hade ett barn, som jag bar på i famnen, men det visade sig efter ett tag att jag bar på ett på ryggen också, som jag glömt bort???

Sen har jag drömt om "djurungar" också. Drömde att jag hade en liten lejonunge som bara sprang och gömde sig hela tiden, jag sprang runt i huset och letade överallt, hela tiden i drömmen för att hitta honom.

Jag är inne i en period när jag drömmer mycket. Vet inte hur jag ska tolka drömmarna annat än det uppenbara, att jag längtar efter barn. Egentligen vill jag inte ha tvillingar då graviditeten är mer riskfylld, men för vår del skulle det lösa en del problem om vi fick två friska tvillingar. Jag vill gärna ha två barn, men har insett att om vi får ett friskt barn, så får vi vara nöjda.

Millan 

• Kattflickan

Jojjo: Ibland får man verkligen sig en tankeställare! Vad är viktigast i livet egentligen? För mig är det familjen och vännerna. Men varför tillbringar jag isåfall ibland hela helgen med att renovera istället för att träffa mina vänner? Det är egentligen inte riktigt klokt! Livet är skört och kan bli kort! Det är därför man inte ska skjuta upp saker man vill i livet för länge. Kramar! 

Lilla plopp kanin: Låter tufft med flera släktingar som är sjuka.

Marsflickan: Låter bra att du är taggad den här månaden, hoppas inte din sambo smittar dig med förkylningen nu! 

MariaF79: Min andra BF är på fredag, känns lite tungt, det var den graviditeten som blev missfall, så jag förstår dig.  

EGO: Jag har i princip inte blödit något sen igår. Har bara kommit lite, lite bruna flytningar, inget färskt blod alls! Helt otroligt! Trodde inte att det skulle bli bättre så direkt efter skrapningen? Jag vågar inte ropa hej än men hoppas på att det nu är på väg att upphöra. 

Millan

• Kattflickan

Pingla: Jag började gråta inför min chef igår när vi kom in på vad som hänt det senaste året. Blev arg på mig själv, vill inte gråta. Förstår dig helt och fullt, det är jobbigt att bara få vara glad för andras skull. Jag hoppas det snart är er tur. Jag tror din vän förstod också. 

Maria: Tycker du ska få göra det där testet. Det är jobbigt att ni ska behöva genomgå 3 missfall innan de börjar utreda.

Jag trodde att om slemhinnan var för tunn så fastnade aldrig ägget? Men det är kanske så att det kan fästa men inte fortsätter växa???

Blöder fortfarande lite, idag kom det lite mer mitt på dan och jag kände mitt tålamod tryta, tänkte "nu är det på gång att börja igen". Men sen upphörde det. Hoppas det fortsätter så. Men sambon och jag kan ändå inte ha sex till helgen, för på måndag ska han lämna spermaprov och 3 dar innan ska han vara avhållsam.

Polarlantis: Låter jobbigt med hemorojderna!

Millan 

• Kattflickan

Prodigy: Låter hemskt! Jag har blivit väl bemött av de läkare jag träffat, men varit med om att de har olika bedömning. Synd att du inte kan göra allt i Uppsala, det är ju inte så långt från Västerås (pendlade dagligen mellan Västerås o Uppsala i 5 år).

Det verkar som om olika personer upplever IVF olika. Min syster tyckte inte det var så jobbigt, utom det mentala att det dröjde innan hon blev gravid. Hon och jag har diskuterat det en del och vi är nog överens för min del. Tusen gånger hellre ivf pgd och veta att barnet inte har DS än att fortsätta försöka på egen hand, vänta tills vecka 12 innan man får veta om barnet är friskt eller inte. Särskilt med mina dåliga odds (50%) .

Kaprifolen: Min sambo känner sig lite stressad över att behöva prestera kl 7 en måndag morgon. Hoppas han inte stressar upp sig för mycket så det blir en låsning. Pinsam fråga: Kan man hjälpa honom lite innan med oralsex? Har för mig att saliv inte är det bästa för spermierna, men det är ju innan de kommer ut? Usch, vad pinsamt att fråga det här.

Har inte blödit sen igår, hoppas,hoppas.

Millan 

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet