Vi över 30 som längtar efter första barnet
Låter bra NICU att det kan gå fort. Jag har telefontid med min läkare i början av veckan då jag ska säga att jag vill ha Levaxin!
Har äntligen kommit till skott och ska få prata med en kurator i veckan också. Jag pendlar mellan att må rätt bra till att må dåligt över allt som hänt och min situation.
Clementine: Om jag vore du skulle jag inte testa på julafton, jag har alltid skjutit på testandet till efter en viktig dag. Exempelvis när min syster gifte sig så testade jag dan efter för att inte vara ledsen på hennes bröllop. Nu testade jag iofs. positivt då, men ändå. Däremot så drack jag bara en mun med vin på hennes bröllop just för att jag var osäker på om jag var gravid.
Förstår att du lessnat på att tolka in symptom vid varje BIM.
Jag går själv och väntar på mensen, den borde ha kommit idag eller imorgon. Känns lite konstigt att inte försöka vid ÄL, särskilt när jag nuförtiden tydligt känner av den. Innan jag började försöka bli gravid hade jag aldrig tänkt på när jag hade ägglossningen, men när jag väl började känna efter och tolka signalerna (äl-flytningar, ökad sexlust mm.) så märker jag numera alltid av den, märkligt. Jag tror dessutom jag hade lite sen ägglossning och hade dessutom lite blodstrimmor i äl-flytningarna vilket för mig tyder på en "fertilare" ägglossning. Sen jag började äl-testa har jag alltid blivit gravid när jag haft äl på dag 16-17. Aldrig om jag haft äl tidigare. Jag tycker det är lite konstigt. Men å andra sidan har alla mina foster haft kromosomfel, det kanske hör ihop med det??
Känner att jag skulle vilja att en "house" läkare skulle titta på alla mina "symptom", lägga pussel och komma med en diagnos och tala om vad som hör ihop och inte. Påverkad sköldkörtel, lågt AMH-värde, foster med samma kromosomfel, mest fertil vid lite sena ägglossningar.
Millan