Inlägg från: Pingla35 |Visa alla inlägg
  • Pingla35

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Jaha, ännu en i kretsen som väntar barn...... 
    Idag kändes det nästan som om hon ville undanhålla det från mig. Jag är den enda i det här gänget som ännu inte fått barn och hon nu, är inne på sin tredje...  Demon

Själv har jag såna humörsvängninger att jag själv blir rädd för dem. Troligtvis en otrolig PMS...
    Eller frustration som bara måste ut någonstans. Stackars sambo!

Ni som skriver av er om allt möjligt. Både positivt och negativt, lättsamt eller jobbigt! Fortsätt med det! Jag blir glad (förstå mig rätt) när jag läser era tankar. För det får mig att känna mig normal.

Ringde i fredags till kvinnokliniken som jag skrev tidigare och frågade om de kunde "ta in mig för koll". Dels för cellprovstagning efterkoll men också för att kolla resten. Det lät inte helt omöjligt eftersom jag ändå skulle in. Vi får se om de säger samma sak efter juluppehållet. 

Tant Röd!? Ännu har hon inte hittat mig, hehe.. 

• Pingla35

Spännande?! Nja, här har brösten vuxit en storlek på ett dygn och det moler misstänksamt så jag tror hon bara väntar lite för att retas liteFlört!!

Jag ska inte testa denna gång!! Jag får ju inga utslag på ÄL-stickorna så det lär väl inte ge något utslag på grav heller om det skulle vara något!

• Pingla35

Oj, vad det skrivs här, kul!

Jag måste rätta mig själv. Skrev tidigare att jag inte ska testa mig. Men jag måste ändra mig!!
    Det är så att jag ska på fest i helgen och jag vill gärna veta om det är grönt med en drink eller två! Vi ska dessutom bort och sova på hotell i samband med festen så jag vore faktiskt väldigt glad om nu tanten ska komma så kan hon komma NU!
    Jag vill ju gärna ha lite hotellmys!! 

Ceke-låter otroligt trist med lunginflammation! Tur att du har en uppkoppling till världen utanför.

CajsaK- träligt med sambon som inte lyssnar ordentligt. Men har han inte stressigt eller upplevt det på arbetsplatsen så är det nog svårt att förstå.
    Jag har två arbetsplatser och de är som natt och dag. Den ena älskar jag att vara på medan den andra är under otrolig press. Där är sinnesstämningen något helt annat, skit trist. Men det är väl bara att acceptera just för stunden. Snart får väl alla några välbehövliga lediga dagar.

• Pingla35
    ifyouweremine skrev 2010-12-14 11:05:23 följande:
    ceke - Hur mås det idag? Något bättre eller bara samma? Angående folsyra och b-vitamin - äter du något tillskott av vitaminer och folsyra idag? Jag har gjort det sen jag började försöka, det ska ju tydligen vara bra. Sån där ACO Kvinna eller vad det heter.

Pingla77 - Bim+2 idag då? Hur går det, någon mens än? När har du tänkt testa om inte mensen dyker upp? Precis innan helgen eller tidigare? Fattar inte hur du kan hålla dig. :)

Saftochbulle - Hur går det för dig? Fortfarande ingen mens? Har hcg-värdet gått ner förresten? Vi får hoppas att mensen kommer den här veckan så ni kan ägna mycket tid i sänghalmen i mellandagarna. Eller också att mensen inte kommer för att du är gravid på nytt. :)
    Ja, hur håller jag mig??!! Jobbar länge så jag bara vill hem. Sedan kommer latheten och den extrema kylan gör att jag inte vill stanna på vägen att köpa test.
    Kommer inte tanten så måste jag ju testa på fredag eller lördagmorgon. försöker faktiskt hålla mig så mycket från mina egna tankar på symtom och läser om er istället och försöker hitta på julklappar.
    Pratade idag med min gravida kollega och sa till henne att jag vore glad om det kunde ta sig för då skulle man slippa jobba utan henne i höst. Trivs så bra med henne. Nåja, vi får se!!

Brösten ömmar och det moler till ibland i tjejmagen, Vi får se snart om det händer något.

uppsara- vad tråkigt om det inte är ett "riktigt"plus. Men jag håller med de andra att det positiva är att du kanske kommer "igång" snarare än vid ett mer långgången grav. styrkekram! 
  • Pingla35

Sitter här och ska vara lite snabb i min tanke. Ute i sista minuten till jobbet som vanligt. Jag har nu haft molande värk i flera dagar, idag, läs nu, så vaknar jag av riktig mensvärk och går snabbt till toa. 
    Men inget....
    Brösten känns större, tänkte på det igår när jag var tvungen att gå lite snabbare i korridoren på jobbet. Känns inte riktigt som vanligt. Men har för övrigt för mycket i huvudet för att känna efter för mycket.

För mig är brösten och molandet likväl tecken på mens. Men varför kan den inte bara komma?? 

• Pingla35

Jaha, då var det gjort... Testet alltså... Vad tror ni?

Nehej, då! Här verkar det inte vilja bli något plusRynkar på näsan 

Men heller ingen tant röd! Fattar ingenting!
    Kan det vara så att min cykel har blivit längre?

Jag är jätte trött så det blir bara ett litet ego inlägg. Sjukt mycket på jobbet som saft och bulle skrev.
    Återkommer med piggare tag i morgon istället.

Lycka till till alla BIMare!

• Pingla35

Härligt med lite liv i tråden!

Skönt att du är på bättrringsvägen, Ceke!

Kaprifolen. tack för uppmuntran!
    Här finns inga tecken på att hon ska komma. Bara en mage som sväller och blir större känns det som. Brösten ja, de är nu definitivt en storlek större.
    jätte kul om det nu är något! Men vad sjuttsingen jag ska ju på en fest där  syrran är jätte taggad och vill festa. JAg vet inte hur jag ska göra. Jag har ju inte fått något definitivt att det finns något. Visst, kan jag smyga lite senare på kvällen med annat men jag tror att den där fördrinken kan bli svår att smita från.

Något, det låter som om det skulle vara negativt om där vore ett litet fröFlört 

Tro mig, mitt huvud snurrar av förvirring. Det var ju likadant förra månaden. 

• Pingla35

Tänk om man själv kunde få skriva en förlossningsberättelseSkrattande

Men nehe, det lär dröja ännu längre nu än vad jag vill. För jag tror nog att hon kom den lilla röda tanten, samtidigt som jag skulle göra ett nytt test. Nu bryter jag trenden här och säger ett fult ord, FAAAN!

Jag har inte ens ork att att vara förbannad och ledsen.
    Får koncentrera mig på det positiva. Festen ikväll lär bli mycket trevlig. Magen kan kanske övergå till det normala. Men nu blir det ju inget hotellmysGråter

jag måste däremot ta och sätta mig och verkligen räkna på hur min cykel ser ut. Går man efter de sista två månaderna så har vi fler dagar att ta med i beräkningarna.
    Nu ska jag in på ÄL kalendern och synka med min kalender.
    Jag ringer nog BM på måndag. Jag måste få svar och hjälp, orkar inte tänka själv.
    Får väl prova en månad  till med stickor oxå.

Tack ermelie, för den intressanta texten. Bibeln verkar väldigt bra. 

Så trött jag blir på det här. Jag har slutat gått in på fb, blir så ledsen på alla statusar där bekanta skriver om vad barnen gör och hur gravida de är osv. USCH!!  
    Varför är det så lätt för vissa och tar sådan tid för andra?? 

• Pingla35

Hej på er fl-vänner!

här har det inte hunnits med att läsa något på flera dagar. Det har varit förberedelser och annat. Har inte ens hunnit vara inne och läsa. Jag kommer läsa om några dagar men vet att jag inte kommer hinna nu.
    Nu är det till att besöka  släkt och vänner i dagarna tre.
    Återkommer den 27e med nya friska tag och ska innan dess läsa ifatt vad som hänt i den här tråden.

Många julkramar till er alla! Hoppas att tomten kommer och hälsar på och att det är den enda röda oxå som kommer!

God Jul!!!!!!!!! 

• Pingla35

Kommer tillbaka som gumman i lådan!
    Här har julen brummat förbi i hundraåttio och jag har verkligen försökt att bara ta det lugnt de senaste tre dagarna. Tränat, fikat Kaffeoch bara slappat. Håller just nu på att sätta upp handfat och kommod. Det är lite klurigare och bökigare än vad jag hade föreställt mig men med lite jävlar anamma så ska det vara fixat innan kvällen.
    (Fick lite experthjälp igår av min rörmokarkompis med att böja rör och stoppa vatten mm.) Ska nu bara silicona och borra fast lite saker så kommer väl han ikväll och kopplar på vattnet igen.
    Renovering är kul i lagom doser.  Något att göra när mannen inte har ledigt samtidigt som mig.
    Njuter annars i fulla drag av den välbehövliga julledigheten som varar ända till 10 januari.

Vad gäller verkstaden så är den i full gång. Tanten kom så sent förra gången igen att jag har svårt att räkna ut vare sig ÄL och BIM denna månad. Men enligt kalendern här på fl, om jag förlänger cykeln till 30 dagar så har jag ÄL under nyårshelgen här. ÄL 1-4 jan och BIM 17 januari. 
    Skulle någon kunna hjälpa att få in på listan?(Hur gör man?)

Fick igår för mig att läsa hela tråden.....
    Men den är jätte lång, kom till inlägg 200 med några stora kliv och hade sedan inte tid att kolla dagsläget!

Men jag ser att det har hänt lite!

Grattis Astro till plusset!

Tantens närvaro är deprimerande men som någon sa till mig, bryt ihop, börja om. Sen det där sista, gör rätt, är ju det svårasteObestämd.

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet