Inlägg från: Pingla35 |Visa alla inlägg
  • Pingla35

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Vad tråkigt att tanten kom för er båda! , Frksvår och simtim

Själv går jag och väntar på henne jag med. Igår var jag helt säker på att hon skulle komma under natten till idag..
    Men än så länge håller hon sig borta.

Jag har varit lite konstig i magen de senaste dagarna. Men jag tror dock att det beror på den omläggning av diet som jag gjort den senaste veckan. Mer grönsaker och mycket mindre kolhydrater.
    Brösten ömmar som de brukar göra innan mens. Det är bara att plocka på sig skydd så man är beredd.

Igår kväll sa sambon något som jag inte tänkt på. Att jag har betydligt mycket mer "krämpor" innan, under och efter mens nu än när jag käkade p-piller. Förut visste han knappt om att jag hade det.  Tror visst att jag måste tänka mer på vad man häver ur sig. 
    Känner man efter mer nu för att man letar symtom?
    Han sa något annat som kanske också stämmer men som jag inte kommer lyssna till ordentligt. du sitter för länge och läser en massa om det här som bara gör dig förvirrad.Skrattande 
  • Pingla35
    ifyouweremine skrev 2011-01-15 16:29:33 följande:
    Tråkigt med tant simtim och FrkSvår! Rynkar på näsan

Hur känns det Irmelie, du som har bim idag? Och hur går det för alla våra måndags-bimmare? Åtminstone ett plus tycker jag det borde bli!

Själv är jag glad idag eftersom jag haft veckoinvägning och vågen visade att jag gått ner 2 kg på två veckor med LCHF-dieten. Bara 8 kg kvar till målet då.. fast blir nöjd om jag går ner 6 kg till.
    Vad kul med vikt nedgången! Själv provar jag på GI, fungerar rätt bra. har märkt av en lite viktminskning eller omfördelning av kroppsmassan. Har 3 kg till delmål 1 och 7 kg till slutmålet. Hoppas på att klara till delmålet innan graviditet eller då man börjar lägga på sig. Det visar sig snart om man är gravid eller inte!
  • Pingla35

Här börjar det bli typisk mensvärk strax innan läggdags.Rynkar på näsan Får hoppas att hon håller sig borta men hyser tyvärr inga hopp.

• Pingla35

Här har vi inga symtom överhuvudtaget. Mer än möjligtvis lite uppsvälld. Det kilo som jag tidigare under veckan var så glad över och som var borta är tillbaka.
    Har i vanliga fall problem med ryggen lite då och sen men har varit väldigt bra nu under en lång tid. Idag vaknade jag med molvärk i svanken?? Nåja, vi får se vad som händer imorgon. Ska handla  mer stickor på testlagret nu så att man är redo inför nästa månad.

• Pingla35

Ingen mens i sikte, men har en undran.Varnar känsliga läsare! 

Hur har ni det med flytningar innan mens?
    (Jag tror att jag borde börja anteckna lite mer än vad jag redan gör.)

Tänkte att om det är mens på gång så kanske det hjälper lite på traven om man myser lite. Så kanske det sätter fart. Men nehej!!
    får försöka förföra mannen efter jympapasset ikväll!
    Testa?? Det gör jag när paketet kommer om nu inte tanten knackar på förstObestämd 

• Pingla35
    ceke skrev 2011-01-17 16:54:47 följande:
    Då ligger vi exakt lika Slut på sattyget idag och nu får nog Kekke passa sig. hihi

Här är det massiv tränignsvärk efter 7 km längdskidor i lördags. Satan i gatan va otränad jag blivit. Och uschaimig.. hittade ett nytt batteri att stoppa i vågen i morse. Morr!!!! Här ska tränas...
    7 km är grymt bra om det är första efter din sjuka!! Jobbigt med träningsvärk men det är riktigt skönt samtidigt, eller hur!? Sist jag hade sån träningsvärk satt jag bara och garvade varje gång jag var tvungen att flytta benen.
    Vi var ut i spåret i lördags, blev 5 km. Det var för tur det nu när det är tö! får se när nästa tur blir av. 
  • Pingla35
    Saftmedbulle skrev 2011-01-17 17:18:23 följande:
    Har flytningar innan mens, fast å andra sidan hade jag det innan jag plussade oxå så jag vet inte hur tillförlitligt det är. Hoppas tanten inte har din adress...
    Irmeline skrev 2011-01-17 17:18:41 följande:
    Tror det ska vara torrt innan mens om man inte är gravid, Kan få flytningar om man är gravid.
    Om du hade det är det ju ett intressant tecken!
     Jag blir lite osäker på hur jag har det egentligen. Har för första gången inte tänkt så mycket på symtom och letat utan tänkt vänta till BIM. Och där är jag ju nu.
    Och så var det det där med uppsvälld. Det är jag ju inför varje mens och det är därför jag egentligen är rätt övertygad över att tanten iallafall hittar dit jag bor. 

• Pingla35
    Ansi30 skrev 2011-01-17 17:36:14 följande:
    Ang flytningar innan mens. Mina börjar tillta veckan innan och då är dem ganska ljusa sedan mörknar dom på till det att mensen kommer. Den gången jag var gravid (mf) fortsatte flytningarna att vara ljusa, nästan vita innan jag plussade.
    Jag känner nog igen mig i din första mening. Den andra återstår och se!

Hur går det för er andra BIMare?

17 -- Längtan81 ÄL 3-4 jan (12:e försöket)
    17 -- Kia78 ÄL 2-4 jan (9:e försöket)
    17 -- Uppsara ÄL 4/1
    17 -- AnnJan ÄL 2 jan (2:a försöket)

Javisst är det dags med plus i den här tråden! 
  • Pingla35

Kommit hem efter en skön jympatimme. känner mig mycket lättare. 

ceke skrev 2011-01-17 19:51:26 följande:
    Pingla: Skratt! Jodå, jag skrattar också.. eller gråter kanske snarare... varje gång jag ska röra bena Haha, har fått höra att jag ser ut som att jag inte kan va en dag under 80 idag med tanke på mitt gångmönster
    Hahaha, visst e de kul!! Man gråter för att det gör lite ont men samtidigt en berusande känsla över att man gjort något ordentligt som tycks se så j-la lätt ut på tv. De bara glider fram och en annan ser ut som en 80-åring med rädsla att halka på isen.
    låter jätte kul med nytt kök! Blåste ut mitt för några år sedan. Man blir så nöjd när det väl är klart.

Bra att ni håller era tummar! Själv har pessimisten i mig redan packat handväskan med O.B!  
  • Pingla35

Jag tror att jag är tvungen att joina, jojjo!
    Du tog orden ur munnen på mig!
    Här har tanten hittat mig, tror jag. Jag blir så jävla arg att jag inte ens orkar gråta. Satt tyvärr på konferens i sthlm idag och tappade helt fokus efter toa besöket på lunchen!!
    Jag har inte fått sådan riklig mens ännu.Men får definitivt svar i morgon, hur kroppen vill ha det.

Detta blir visst ett riktigt ego-inlägg!
    Varför kan inte JAG få gå med mage i vädret och gå lunchpromenader med vagn.
    Börjar ju fatta att mina "du-ska-bara-veta-hur-lång-tid-det-kan-ta-för-vissa-att-få-barn-"prat med sambon gäller mig oxå! 
    Jag tänker fan ta den där öppningen som tydligen finns på KK och boka ett möte för utredning.

Cykeln har tydligen bestämt sig för att vara 30 dagar. Tur jag köpt in fler stickor för nu vet jag inte hur jag ska räkna. Litar inte på kroppen för fem öre. Men det är helt normalt att kissa i en mugg varje morgon och stoppa en sticka i muggen och vänta på om det är grönt ljus för lite mys. Sorry för sortin! Men var tvungen att ge efter på ventilen lite.

Nåja, vidare i livet. Planerar ju en resa och desto närmare avgång vi kommer utan en graviditet desto säkrare blir jag på att jag får åka berg- och dalbana utan att vara orolig!! 

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet