• ceke

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Det där med ålder ska ju inte ha nån betydelse.. men rätt skönt med en tråd där man inte känner sig som en tant Hehe, är ju "bara" 31, men brukar känna mig gammal i vissa trådar , även om åldern väl inte har någon betydelse när vi alla som planerar barn har liknande tankar och funderingar

• ceke
    Gris78 skrev 2010-11-28 21:52:58 följande:
    Jag fyllde 32 i augusti och det klämtar som fan om jag får vara helt uppriktig! :) Tycker det är rätt ofta man upptäcker att man är gammal i jämförelse med andra. Tjejen jag jobbar med tex hon blev 25 i år!! - 25? Jag kommer knappt ihåg hur det var då?? Inte nog med att jag känner mig gammal men jag verkar vara rätt dement oxå, har ett minne av en schweizerost.  
    Du är bara för skön
  • ceke
    Gris78 skrev 2010-11-28 22:06:56 följande:
    Polarantis - heheheh ja ens förståndighet och förnuftighet gör en riktigt tråkig. Man verkar även använda ord som enl de yngre är ord från stenåldern...Jag kallar de yngre för ungdomar tom så enormt hemskt men sant. Man är ett levande facit för dem asså. 

Näe nu är det dax att hämta tvätten och sedan är det sängen som gäller för mig.

Fan det känns som att mensen ska komma hela tiden men som mest är det brun flytning. De bruna flytningar får mig att tro att mensen är antågande även om mensvärken lyser med sig frånvaro. 

Man fortsätter att hoppas....tror inte dock eller intalar mig att mensen kommer strax. Typ imorgon...

Natt natt 
    Jag tror den kommer stanna borta för dig! Känner det på mig

Nattinatti
  • ceke

millan: berättade för gubben om ditt inlägg om datorn och han flyttade genast ner den lite längre ner i knät 5od natt på er!

• ceke
    Irmeline skrev 2010-11-28 23:51:09 följande:
    Oj vad det har skrivits i helgen!!

Acinna- välkommen, känner igen dig från misfallstråden. Kul att mötas i en mer positiv tråd.

Gris: supersöt bild!!  Och jag tror det blir plus för dig nu!

Ceke: funkar appen till iphone?

Saftis: vad fint du uttryckte dig om att vi stöttar varann och inte ger upp. Håller med!!

Ego: Har haft en konstig molande känsla i livmodern sedan igår, funderar på om det kanske är ÄL som kommer senare, hade en ÄL-liknande flytning idag igen (inte haft på nån dag), jättekonstigt! Brukar ni ha ont vid ÄL, och hur länge håller det i sig i så fall? Hoppas ju såklart att det är ägget som borrat in sig tre dagar efter äl och som ger molvärk.. men det vore ju för bra för att vara sant.

Lycka till Gris och Sanna, ge oss plus!!
    Ingen aning om appen fnkar till iphone. Kolla

alltså, det där med äggisarna gör mig snurrig. Jag har ju trott att jag känt av cystan tidigare och det har jag säkert.. men nu vet jag ju att den när borta, men jag verkar va en sån här underlig människa som känner av dem till o från hela tin. Blir inte klok på detta. Och gravid vet jag ju definitivt att jag inte är denna månaden, utan väntar ÄL nu i veckan.

Men flytningar igen, det låter ju onekligen spännande För mig verkar sånt va bättre grejer att kolla än värk runt äggisarna! Men där är jag också så där fundersam... Alltså, när vet man att det är flytningar och när är det gamla spermier som tittar ut? Helt klart är det såhär: Jag blir snurrig av allt som heter att försöka förstå min kropp
  • ceke
    Gris78 skrev 2010-11-29 17:18:45 följande:
    Ceke - Du underbara människa, du e för kul. Du känns som en människa som jag önskade att jag kände face to face hmm....undrar hur det uttrycket uppfattas?? telefonappar för äl mm........härligt värre, ingen hejd på samtalsämnena här. Tack till dig med för att du känner på dig att det är min tur att bli lite xtra glad!! - hälsa snubben din oxå. Underbara sammanfattning av hur du uppfattar eller rättare sagt inte alls uppfattar din kropps språk. hehehe din slutsats blev ? precis som den var innan du började. hahahahaha 
    Jag känner precis som du Ceke, förvirringen är total det har den alltid varit.  

Precis va jag o snubben satt och pratade om igår! hehe.. alltså.. detsamma! Lustigt nog lärde vi känna en tjej via BT förra året som vi sen träffade ute i skärgården på smekmånaden i somras och vilken hit det va att ses IRL. En riktigt härligt par! 

Hehe, störtdiggar min nya "mens, ÄL"-app. Den berättade precis för mig att det är 3 dagar kvar till ÄL och dags att börja sexa. haha! Fast jag gillar även min kropp den här månaden, för den berättar samma sak! Det där med de där äggviteflytningarna kommer jag ihåg från tonåren innan jag började med p-piller, men det här är första månaden jag märkt av dem sen p-ringstoppet i somras. Och de kom idag... samtidigt som appens påminnelse Däremot säger teststickorna "inte än"...

Men nu ska här sexas. Och sen ska här göras allt för att "inte känna efter". Haha, ni hör ju hur det låter!

Gris: Gör ett test! För alla vår skull om inte annat! haha.. Du kan inte hålla oss på streckbänken längre nu! Och lite ego vill jag höra att de där förbannade bruna flytningarna kan va nåt positivt...
  • ceke
    AMC80 skrev 2010-11-29 19:51:12 följande:
    Ja men tack, då gör jag det =)

med önskan om att inte få dricka på nyårsfesten..
    Håller med alla tidigare skrivare om att du nog gott kan ta dig ett glas... jag sitter i lite samma dilemma och så tänker jag också.. Men jag kommer nog hålla mig till ett glas typ.. Har BIM ca 16 tror jag och ska ha en "nobelfest" hemma med en massa goa tjejer och tja... de vet ju i o f sig om att vi vill ha barn, men lite svårt att bortförklara med "jag ska köra hem" etc när vi är hemma hos mig Och så är väl ett glas inte hela världen en vecka innan BIM, hoppas jag...
  • ceke
    L Maria skrev 2010-11-29 22:32:12 följande:
    Sorry att jag spammar tråden nu, men Ceke - kan jag känna igen dig från BT - din man fanns också där med nicket KeCe...?
    Vet inte om vi hängde i samma trådar precis, men reagerade på ditt nick när du dök upp här!
    Absolut.. Kece är gubben min.. men han har inte orkat sig in på FL ännu Får se när han tittar in och tokar sig här. haha.. det blev en hel del humor i Julitråden på BT när han tittade dit Så tjejer, håll i er om han hittar hit och ta det mesta han skriver med en klackspark och en stor portion salt då han inte helt ogillar att driva med allt och alla.. Hmmm
  • ceke

Så Längtan, nu är du också med!

Det har med att försöka första månaden.. det tyckte jag va värst. Det har liksom lugnat ner sig en aning efter det.. men nu känns det nästan som "första försöket" för oss igen efter sjukhusbesöket förra veckan ÅÅh jag blir också avis på ett positivt sätt.... när jag hör och läser om folk som bli gravida. Känns liksom som om man borde kunna önska fram ett till streck på den där sabla stickan!! Hmmm, men det verkar inte gå riktigt :-\

Solig {#emotions_dlg.flower} BIM-lista, vi som längtar.. {#emotions_dlg.flower} Baby

NalleNOVEMBERNalle
    27 -- Gris78 ÄL 13-14 nov (försök nr 3) 
    30 -- Daniela01 ÄL ~ 14 nov (massa försök)

Tomte DECEMBER  Tomte
    X-- Saftochbulle (sjunde försöket)
    1 -- essalady  ÄL 16 nov (4:e försöket)
    2 -- emmafemma  ÄL ~ 16-18 nov (andra försöket)
    4 -- SannaK ÄL ca 20 nov (flera försök, 1 MA)
    6 - Ansi30 ÄL 21-23 nov (8e försöket)
    6 - änglabitch ÄL 21 nov (2:a försöket)
    7 -- Sanna77  ÄL 25 nov (försök nr 3)
    7 -- AnnJan ev ÄL 23 nov (1:a föesöket)
    ~8 -- Irmelie Ev ÄL 21-24 nov (MA på 3:e försöket, 1:a försöket efter MA)
    ~10 -- MariaF79  ÄL 26 nov (försök nr 3)
    10 -- Inna ÄL 28 nov (5:e försöket)
    12 -- Pingla77 ÄL 28 nov (7:e försöket)
    16-- FruKM ÄL ~2 dec (tredje försöket)
    16 -- Finlandssvenska ÄL 2 dec ( andra försöket)
    16-- simtim ÄL ~2 dec (femte försöket)
    16-- Ceke ÄL ~2 dec (sjätte månaden sedan p-ringstopp, ev 5 försöket)
    17-18 Lillamilla Äl 3 dec (15:e försöket )
    22 Längtan81 ÄL 910 dec (11 försöket)
    23 Jojjo55 ÄL-- 9 dec (2:a försöket)
    24 -- Millan75 ÄL ca 7 dec (försök nr 2 )
    26--Polarlantis ÄL 13 dec (första försöket)
    27 -- Astrogirl  ÄL 13 dec (försök nr 11) 
    30 -- Kaprifolen1979 ÄL 15 dec (försök nr 2)

PlusGRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 5 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket) 

• ceke
    Längtan81 skrev 2010-11-30 11:37:20 följande:

Tack ceke Glad!

Förstår att det måste kännas som att börja om från början men tänk vad skönt att du slapp operationen!

Visst längtar man så man kan gå av ibland och visst tänker man att allt förtjänar ett litet pyre i magen men tyvärr så är det inte graden av längtan som bestämmer när man blir gravid...då hade vi nog alla varit gravida för längesen....Men man kan alltid vända på det och tänka på hur efterlängtade dessa små liv kommer vara när de väl kommer...Solig

Så sant

Hittade intressant läsning om hur befruktning går till http://www.growingpeople.se/templates/Page.aspx?id=3989 
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet