Irmeline skrev 2010-12-14 13:15:39 följande:
Oj, vilken otur du verkar ha med din hälsa!
Hoppas det tar sig nästa månad istället, vore ju typiskt annars!
Ta hand om din väninna också. Hoppas hennes barn klarar sig, det gör det väl i v 28 nu för tiden?
Jaa.. haha. säger som mormor min: Får se det som sjukbesök inom vården... har blivit ett antal nu. Känns som att det räcker på ett tag...
Ja, de kan väl klara barn från v 23 eller nåt sånt. Hon verkar va vid gott mod enligt ett sms jag precis fick. Fanns med vid deras sida kring första barnet som dog (skjutsade tom in till BB den gången) och även andra som är en frisk o pigg liten pojk, så lovar. Finns vid deras sida. Men inte mycket man kan göra som vän just nu.. Hade jag varit frisk hade jag kunnat ta hand om lillgrabben, men just nu så bara ligger jag här o tänker på dem.
Kan berätta att akutläkaren vi träffade inatt va en skön man. Jag berättade att vi vill ha barn o att vi inte vet förrän på onsdag om det tagit sig eller inte, om ev endometrios o blödningar då han frågade om jag var frisk i övrigt.. Han sa så snällt: Du är så ung och du ska se att det antagligen inte finns nåt hinder för graviditet. Snart blir ni nog gravida, ska du se

Gillade honom. Har kommit på att de läkare som verkar orka ta sig tid att lyssna och stötta o förstå denna barnlängtan verkar va utländska män!