• ceke

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Om ni förreseten undrar varför jag formligen bor här i tråden idag, så är det för att jag ligger hemma i sängen med feber... så helt enkelt uttråkad och FL är räddaren i tristessnöden

• ceke

Här verkar det kört för denna månad, även om BIM inte är förrän 16:e. har massor med spottings nu, så det är bara att inse att det inte blir nåt detta försök. Bra att jag fick tid hos gyn 22!

• ceke
    Irmeline skrev 2010-12-10 12:00:16 följande:
    Har läst lite (i min "bli gravid bibel") om spottings och de verkar bero på att det är för lite progesteron mellan ÄL och BIM, som ska hjälpa ägget att fästa (hindrar även ytterligare ÄL och det ämnet i p-piller som förhindrar ÄL och därmed graviditet). Har läst om den del här på FL som blivit gravida efter att de ätit progesteron efter ÄL.

Kanske värt att kolla upp? Du kanske visste detta redan men om inte är det ju något du kan ta upp med BM.

Kram
    Va go du är! tack! jaa, barnmorskan jag pratade med sa också samma sak och utifrån det känns det toppen att jag kommer att träffa en gynläkare innan nästa ÄL som är/borde va 30 dec! Jag kommer definitivt fråga om det!

Jag har så många funderingar och jag hade ju en månad (typiskt nog den som vi enligt gyn inte fick bli med barn inför op) då jag inte började spotta förrän dag 11. Det känns ju ok.. och jag leker med tanken att det var en andra äggstocken som var i bruk då. Den här månaden såg det på VUL ut som att det var äggisen som cystan tidigare satt på som skulle släppa iväg ägg... och denna period mellan ÄL och BIM ser precis ut som den då jag sökte hjälp. Vem vet, jag kanske har fått en ny funktionell cysta denna månad. Hmpf.
  • ceke

Inna & Uppsara: Ett stort stort GRATTIS!!!!

essalady: BIM 16 men har tappat hoppet. har massor med ganska rikliga spottings, så har redan ställt in mig på att även det här försöket sket sig. Konstiga spottings dock. Det brukar bara va lite smått brunaktigt. Igår va det en klump levrat mörkbrunt. Aldrig hänt tidigare. Ursäkta detaljerna, men har nån varit med om det förut? Åh, jag längtar till GYNtiden 22 dec!

Ängla: Jag har också läst lite här och där att lutealfasen ska va relativt konstant och att det är tiden innan ÄL som varierar.

• ceke
    ifyouweremine skrev 2010-12-11 15:39:43 följande:
    EGO: Brukar ni få lite mera ont vid sex under ÄL? Om jag förstått det rätt sitter livmodertappen längre ner vid ägglossning, och jag antar att den är mer känslig också, så det kanske är därför det känns lite mer när det slår emot där. Övriga månaden brukar jag inte ha det minsta ont. Ganska opraktiskt att det ska göra mer ont vid ägglossning tycker jag...
    Absolut! Tror inte det är så ovanligt heller enligt andra trådar. En konstig nyck i evolutionen kan jag tycka! Fast jag tror att tappen brukar va högst upp i sidan vid ÄL, fast det kanske är det du menar med längre ned?...
  • ceke

Hej goa tjejer. Hurni.. hur ska man orka med denna bebisverkstad i längden? Hade ALDRIG trott det va så nervpåfrestande att försöka få barn. Blir helt slut. Går det en enda sekund utan att jag tänker på det? NÄ. Säger alla åt mig att tänka mindre på det? Jaa. ....men.... Hur gör man det??!?

Hur gör ni för att koppla bort det hela? Tips mottages MER än gärna. Håller på att bli totalt galen av det här!

• ceke
    Kattflickan skrev 2010-12-12 16:28:27 följande:
    Känns som om det är långt kvar till julafton. Känner mig förväntansfull men inte pga julklappar som man var när man var liten.

EGO: Har åkt längdskidor idag för första gången på 25 år. Är helt slut, men det var en fin dag ute!

Millan 
    Åhh va mysigt! Det ska jag också göra så snart jag blir kvitt feber o förkylning! Riktigt mys o superbra träning
  • ceke
    ifyouweremine skrev 2010-12-12 17:04:12 följande:
    ceke - Jag tycker enda sättet är att aktivera sig med andra saker. När jag jobbar intensivt eller har några roliga projekt på fritiden tänker jag inte så mycket på bebisverkstad. Annars tänker jag på det nästan hela tiden. Idag t.ex har jag inte gjort nånting annat än sitta här vid datorn och läsa om infertilitet, läsa trådar på FL, titta på filmer från olika stadier i graviditeten. Suck - blir trött på mig själv!
    hehe, då har vi pysslar med precis samma sak idag och säkert hamnat på en del samma sidor.

Jaa,, bara jag blir frisk ska jag ta tag i träning och kost igen. Har slarvat en del senaste halvåret och känner att det är dags att köra igång igen. Mår bättre då generellt. Så det blir nog bra!

Funderar på att prova akupunktur.. min kusins sambo är inriktad på just fertilitet, så funderar lite på att boka tid... man vet ju aldrig, det kanske kan hjälpa mot spotingsarna?
  • ceke
    Irmeline skrev 2010-12-12 17:26:45 följande:
    Mallanis: är på BIM+4 (om jag nu hade ÄL när jag såg geléklumpen) och testade senast igår negativt. Ingen mens ännu. Hade en liten spotting på BIM, inget mer. Börjar bli lite orolig för molvärken jag haft. Aldrig haft det förr förutom den gången som jag var gravid. Hoppas jag inte fått någon infektion av missfallet..
    Mest av allt hoppas jag att spottingen på BIM var en nidblödning pga att ägget fäst efter 2v. Inte så troligt tyvärr. 
    OJ va spännande! Jag skulle nog gå upp i limningen om jag va i dina skor! Hur tidigt testade du positivt förra gången?
  • ceke
    ifyouweremine skrev 2010-12-12 18:11:13 följande:
    Irmelie - Jag tycker det låter väldigt hoppfullt. De trådiga flytningarna ska ju för många komma flera dagar innan ägglossningen inträffar, så ÄL behöver ju inte alls ha varit den dagen. Kanske geléklumpen inte alls hade med ÄL att göra heller, du kanske i själva verket är bim-3 eller nåt! Ååh hoppas hoppas, det vore så rättvist!!

AnnJan - Jag hade hormonspiral i 5 år och ingen mens under den tiden. Dessförinnan p-piller i 7 år. Min första mens efter uttaget var precis som du beskriver.. sparsam och brun. Men månaderna efter blev den mer normal, rikligare och mer röd. Och vad jag förstår så blir den brun just för att den är sparsam - den dröjer sig kvar längre tid där inne och har därför hunnit levra sig lite när den kommer ut.

ceke - Ja idag känns det som det är du och jag som varit mest aktiva i den här tråden också. ;) Men det är lite kluvet.. mitt jobb gör att jag verkligen MÅSTE slappna av och inte göra så mycket på helgerna, vilket innebär att jag får all tid i världen till att grubbla..
    Mmm, grubbel borde förbjudas. Själv har jag varit sängliggandes med feber o en något irriterande ond hosta hela helgen, så har inte så mycket annat för mig än att typ attakera FLs alla möjliga trådar Skäms Jag som mest brukar hänga här har nog varit o kikat i lite precis allt möjligt Från LVU till självmordsmobare, till infertilitetstrådar, symptomtrådar och tja, gud vet allt!

Vad jobbar du med?
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet