Inlägg från: Saftmedbulle |Visa alla inlägg
  • Saftmedbulle

Vi över 30 som längtar efter första barnet

SmoochiePoo skrev 2011-09-11 20:09:03 följande:
    Gokväll tjejer! 

Har precis slagit ner mig efter en lååång bussresa till Tyskland! Missade ju att tag med mig albylen och krämen men har tagit det nu när jag kom hem. Borde ju vara okej nu eftersom det är 3-4 dagar efter ÄL. Haft lite konstiga känningar i tjejmagen har jag fått för mig men det är nog bara efter resan och att man suttit så mycket. Är dessutom tok täppt i näsan precis som efter Rhodos...men det är nog med bara efter AC'n på bussen! Solig

Väntar med spänning på att börja testa...kanske ska smyga med ett iövermorgon eller imorgon till och med!

Saftochbulle: Bra sagt till läkaren!! Det gäller att vara positiv! 50% chans till att man lyckas är ändå 50% SoligHoppas hoppas nu att det tar sig för er snart!!

hoppas på plus: Haha känner igen mig i det där med att klämma på tuttarna har bett karln flera gånger med att känna om det blitt större, han klagar ju inte Tungan ute

Polarlantis: När har du BIM? Jag ska med testa tidigt nu! Funderar på att börja i övermorgon! Har ju runt 30 tester att gå igen! Nu ska vi allt plussa! Håller tummar och tår för dig!
    Ha, ha, vilka testgalningar ni är! Tack för pepp, hur som helst. Här sitter jag nöjd och finnig (har ÄL) och väntar på att maken ska komma hem, så jag kan hoppa på honom. Dubbelt nöjd eftersom jag smet tidigt från jobbet och gick en tvåtimmars promenad i solskenet. Håller tummarna för massa plus i tråden - det är dax!
  • Saftmedbulle
    Tedax skrev 2011-09-13 10:23:02 följande:

Idag är en deppig dag, vår knodd var beräknad att födas idag... Gråter Känns bara tomt och tungt. Och på jobbet pratas det bara barn, orkar inte höra just nu.

Borde egentligen känna mig hoppfull och börja gosa loss med maken inför ÄL i helgen, men har liksom ingen lust. Orkar inte att hoppas och sedan bli besviken igen... Rynkar på näsan

Peppar lite...
  • Saftmedbulle
    Jojjo77 skrev 2011-09-13 20:55:51 följande:
    Vilket minne!!! Utredda är vi ju egentligen, men på tors så ska vi träffa läkare och barnmorska för att styra upp vår behandling. Hoppas att vi då kan få svar på frågor som snurrar och har snurrat ett tag... Har precis haft min mens, så hoppas, hoppas, hoppas verkligen att jag vid nästa mens får sätta igång med hormonsprutor o s v och att äggplock sen kan göras i oktober. Har tyvärr läst diverse olika trådar om att det kan vara högt tryck på klinikerna mellan varven och att man då sätter igång själva behandlingen ytterligare en månad senare. En månad hit eller dit, kläcker folk ur sig som blir "hoppsan-gravida", yeah right! En månad känns ju f...n som ett helt decennium när man är inne i den här snurren! Vet ju att alla ni vet det, men var bara tvungen att få ur mig det. Tack, nu känns det bättre

Vi var ju utredda och klara redan innan sommaren, så nu känns det som om vi väntat klart. Men förbereder mig ändå på negativa besked om utredningsstart, allt för att inte känna att ngn slår undan benen på mig. Förvänta dig det värsta och hoppas på det bästa, är liksom min livsfilosofi

Hur mår du och hur går det för er?
    Ha, ha...ja du...väntar gör man ju... HELA tiden känns det som. Vi är under utredning nu och det känns bra. Sen om de hittar något är en helt annan femma. Hysteriskt mycket på jobbet, men på ett sätt bra att tänka på andra saker än bebisverkstad. ÄL avslutad här och så inväntan av BIM...igen. Vi ger inte upp! Pepp till dig med!
  • Saftmedbulle
    Dansarkicki skrev 2011-09-14 19:03:13 följande:
    Mensen kom imorses....:(. Som om inte det var nog med att bli besviken över tant röd, som för övrig var fyra dagar sen, så kom min kollega och sa att hon ville berätta något underbart för oss andra idag...jag visste vad som skulle komma...grrr....är givetvis glad för hennes skull men idag av alla dagar....ville bara skrika rakt ut...förlåt om detta blev ett negativt inlägg....var bara tvungen att skriva av mig lite.
    Pepp! Förstår om du är besviken...
  • Saftmedbulle
    isadora81 skrev 2011-09-14 21:06:24 följande:
    Hej hej!

Tänkte bara presentera mig. Jag har lagt tråden med listan och kommer förhoppningsvis lägga in mig på BIM oktober. Jag slutade med p-piller för en vecka sen och väntar nu på att ägglossningen ska komma igång. Jag är 30 år och bor med min sambo (33) i Stockholm.  
    Varmt välkommen!
  • Saftmedbulle
    Irmeline skrev 2011-09-15 12:27:17 följande:
    Folk som inte haft problem själva med att få barn verkar inte ha någon förståelse! Att de inte fattar att du kanske försöker och det är jättejobbigt!!!
    Usch!

Själv är jag jättebesviken på mitt jobb nu. Jobbar på ett litet privat företag utan kollektivavtal. Frågade hur det blir nu när min mamma är på väg bort, noll dagar ledigt får jag! Inte ens för att gå på begravningen!! Eftersom det är min sista förälder är det mycket som ska fixat, sälja lägehnhet, boupptecka, arv, dela saker, förutom själva dödsannonsen, begravningsförberedelserna etc.. Fattar inte hur jag ska fixa det. Det är dessutom i en annan stad, och mycket behöver fixas på vardagar. Jag har ingen semester kvar heller.
    Känner mig helt tom.
    Usch, det där lät som en tuff sits... Skickar en riktigt tung styrkekram!
  • Saftmedbulle
    Fru xx skrev 2011-09-16 10:02:37 följande:
    Hej! Hittade precis den här tråden, får man vara med här? Är 30+ och vi har försökt få barn i över fyra år. Från början på det gamla vanliga sättet och sedan 7 försök med IVF/ICSI och nu med insemination med donerade spermier. Har gjort 6 inseminationer. Har aldrig sett ett plus på ett graviditetstest och nu börjar hoppet verkligen försvinna. De första 4 inseminationerna gjordes helt ostimulerat och på de 2 senaste har jag ätit Pergotime. Testade nu imorse, är på BIM -1, men det var det vanliga hånleende minuset där. Varför ska det vara såhär svårt att få ett barn!? Känner mig ledsen och nere idag, antar att mensen kommer imorgon som vanligt. Men det är väl bara att fortsätta försöka, för vad ska man annars göra. Förlåtmom det blev ett väldigt svart inlägg det här.
    Välkommen! Här får man skriva både vita och svart inlägg ;)
  • Saftmedbulle

MariaF79: Ja, jag har tagit prover, men vet inget mer än så länge. Läkaren skulle ringa mig senare (vilket kan betyda när som helst eller om tre/fyra veckor, antar jag). Jag har fått en remiss för att kolla formen på livmodern och då får man varken ha mens, vara gravid eller ha ägglossning (dvs dag 8-10 i cykeln). Jag hoppas ju så klart vara gravid ;) så då går det inte att genomföra just det testet.

EGO: Ja... då var det BIM-väntan igen. Lika galet som vanligt: "Känns det inte som om brösten spänner lite?, Sticker det inte till lite väl?" Känner ni igen detta?
    Jag har ju plussat på försök 6, 8 och 10 och nu är det försök 12... alltså, jag kanske har läst för mycket matte, men är inte detta en tallinje (jämna tal)? Dvs borde det inte bli plus på försök då? Hoppas gör jag ju, men vågar knappt. Maken vågar definitivt inte, för han vet hur otroligt ledsen jag blir om det inte går vägen.

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet