Vi över 30 som längtar efter första barnet
änglabitch - hur lång lutealfas har du...? Jag har tidigare nånstans i tråden funderat på det där med att vissa test säger att man kan testa si och så många dagar innan BIM - det är ju helt beroende på hur länge det är mellan äl och BIM... Jag, som räknar med att jag har 12 dagar mellan äl och BIM, skulle med de testerna du använt kunna testa fem dagar efter äl, men en person med 14 dagar emellan skulle då testa sju dagar efter äl, en med 16 dagar emellan nio dagar efter äl osv.
Om jag inte tänker helt fel borde man väl räkna dagar efter äl, dvs säga att ett test kan visa positivt 7 dagar efter äl tex., för det är väl den tiden som bör vara densamma för alla - hur lång tid det tar från äl till dess att det befruktade ägget satt sig på plats? 
Essalady - har du nyligen slutat med p-piller...? Jag trodde att jag skulle klara mig den här gången, men nu, tre-fyra månader efter p-piller-stopp så har jag så jäkla mycket finnar...
Åldersnoja - jadå! Eftersom min make är flera år yngre än jag är, så har han kompisar som i sin tur har flickvänner som är yngre än dem - en av de närmsta är 8 år yngre än jag... Hehe, ibland känner man sig som värsta pensionisten, samtidigt som hon för ett tag sedan konstaterade "...jag träffade på en tjej som var 31 och som var så jäkla tantig i beteende och utseende och då tänkte jag, vilka andra känner jag som är 31, så tänkte på dig och du är ju inte aaaaalls sån!" Fick visa leg på systemet när jag var där för ett par veckor sedan och inte bara att hon tittade på datumet och sedan ett urskuldande leende, som det brukar vara, utan hon tittade på leget, sen på mig, sen på leget igen och sedan gav hon tillbaka det utan att röra en min...
Men även om jag har mycket roligt ihop med de yngre flickvännerna också så märks det - jag (vi) är i en annan fas, även om vi nu inte gått ut och berättat det...men jag lovar, det är ingen av dem som tänker äl och BIM!