Inlägg från: L Maria |Visa alla inlägg
  • L Maria

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Och vad skönt att höra Millan!!

• L Maria

Vi är också 'tråkiga' - i princip har vi en gång "för skojs skull" precis när mensen är slut och man vet att det ändå inte lär ta sig, sedan blir det varannan dag + dagen för äl och efter det känns det som att vi går i ide... Eftersom jag har äl + 1 vecka nu så har det inneburit 4 gånger sen förra mensen (söndag, tisdag, fredag och lördag, pos ältest på fredagen), vet inte om det blir nånting i helgen också, annars blir det nog inte fler - vi är trötta mitt i veckan (eller jag är det - maken är arbetsbefriad och har sovmorgon!) och sen är det dag för mens igen...

• L Maria

Essalady - åh, hade ju varit dunder om du hade rätt!
    Irmelie - du pinpointade mig där - tjuvtestade igår - negativt, så tyvärr får nog inte Essalady rätt... :(
    Värsta är att jag verkligen bestämde mig för att inte inbilla mig några symptom och det går bra - fram till exakt en vecka efter äl när jag sitter i soffan och känner mensvärk i tio minuter, sedan får jag en svagt rosa flytning när jag går på toaletten - snacka om att hela hjärnan skrek niiiiiiiiiiiidblödniiiiiiiiiiiiing! När jag dessutom mådde illa både torsdag och fredag trodde jag... Men det har fortsatt med svagt bruna flytningar fortfarande och eftersom jag fått negativt igår har jag inga förhoppningar. Väntar mensen på torsdag tror jag, har den inte kommit så blir det test på lördag morgon först...

Mallanis - jätteroligt att höra, vi behöver goda nyheter här i tråden!

• L Maria

Irmelie - mmm, det kändes hoppfullt, men nu har jag mensvärken från hell, dröjer nog inte till läggdags innan mensen är här...

Egentligen är det ju helt sanslöst att vi inte har fler plus i tråden - vi är ju rätt många nu och tja...tre månader tror jag att jag har varit med och ändå bara en handfull plus på hela den tiden. För att inte tala om den otur som drabbat flera av plussarna *kram om er*...
    Undrar om vi kommer att drabbas av nån ketchupeffekt?!

• L Maria
    Solig {#emotions_dlg.flower} BIM-lista, vi som längtar.. {#emotions_dlg.flower} Baby

Tomte DECEMBER  Tomte
    X -- Saftochbulle (sjunde försöket)
    ~8 -- Irmelie Ev ÄL 21-24 nov (MA på 3:e försöket, 1:a försöket efter MA)
    10 -- Inna ÄL 28 nov (5:e försöket)
    12 -- Pingla77 ÄL 28 nov (7:e försöket)
    13 -- Uppsara (5:e försöket)
    16 -- FruKM ÄL ~2 dec (tredje försöket)
    16 -- Finlandssvenska ÄL 2 dec ( andra försöket)
    16 -- simtim ÄL ~2 dec (femte försöket)
    16 -- Ceke ÄL ~2 dec (sjätte månaden sedan p-ringstopp, ev 5 försöket)
    17-18 -- Lillamilla Äl 3 dec (15:e försöket )
    21 -- Fröken Ellen ÄL 7 dec
    22 -- Längtan81 ÄL 9-10 dec (11 försöket)
    23 -- Jojjo55 ÄL 9 dec (2:a försöket)
    24 -- Millan75 ÄL ca 7 dec (försök nr 2 )
    25 -- Gris78 ÄL 11 dec (försök nr 4)
    26 -- Essalady ÄL 12 dec (försök nr 5)
    26 -- Polarlantis ÄL 13 dec (första försöket)
    27 -- Astrogirl  ÄL 13 dec (försök nr 11) 
    27 -- emmafemma  ÄL ~ 11-12 nov (försök nr 3)
    30 -- Kaprifolen1979 ÄL 15 dec (försök nr 2)
    29 -- Daniela01 ÄL ~ 14 nov (massa försök)
    31 -- Bäbis201008  ÄL 14-15 dec (försök nr 5)

{#emotions_dlg.flower} Januari Skål  
    1 -- SannaK    ÄL 18 dec (flera försök)
    2 -- Sanna77  ÄL 22 dec (försök nr 4)
    2 -- Ansi30 ÄL 19-20 (9e försöket)
    2 -- änglabitch ÄL 19-20 dec (3:a försöket)
    5-6 -- MariaF79  ÄL 25 dec (försök nr 4)
    8 -- AnnJan ÄL 25 dec (2:a försöket)

PlusGRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 5 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)
  • L Maria

Jepp, mens här också - med besked... Blött igenom två plustamonger idag, så jag kan i alla fall sluta mig till att jag är en sån som blöder ut allt... Mensvärken från hell, ont i magen av nån annan anledning också, öm till höger både nere vid äggstocken och högre upp i midjan, besviken över att mensen kom och mycket på jobb - crappy day helt enkelt!

Ceke - funderar på att köra samma som du; nu har jag kollat med ältest i två månader och har då samma mönster med positivt äl på dag 17 och en cykel på 28-30 dagar. Tänkte också att jag skulle testa att tempa just för att se att det verkligen släpper något också - att det "börjar" vet man, med tanke på ältest och flytningar, men om det sen blir något... Kanske både temp och ältest den här månaden och sen temp en månad och sen köra på känsla...
    Du kan ju dela med dig av vad dom säger om det här med spottings; hade själv rosa och sen bruna flytningar från en vecka efter äl till nu - liknande vad du haft?

Ernlia - åh, vad jobbigt! Skönt att det inte var äggledarinflammation bara!! Och va bra att läkarna sa att det såg fint ut annars, måste vara lite lättande och få ett ok på att köra på sen...

lillamillan - inte roliga besked, men kanske ändå lite skönt att veta vad ni nu ska satsa på..?

Inna och Irmelie - hur går det, ni är vårt nästa hopp!

Ego: vi är inte så många unga på mitt jobb, men fyra tjejer (där jag är äldst, 5-7 år äldre än de) och en av dem väntar barn i januari och idag fick jag veta att en av de andra slutat med sina p-piller i helgen och den tredje vill inte ha barn just nu, men om några år - och det vill inte hennes sambo (han säger typ minst 5 år). Vi pratade lite sådär i allmänhet och jag sa något om att min man vill ha barn och då var det liksom svårt att neka till att vi faktiskt försökte på riktigt. Hon som slutade med p-piller precis sa att de tar det som det kommer - hon är 25 år, så de har ingen brådska. I det läget sa jag något om att om man snart fyller 32 så har man inte den tiden, så det kom fram att jag äl-testat... Och nu har jag lite ågren över att jag sagt något överhuvudtaget - hon som är gravid nu blev det på första gången, hon som "tar det som det kommer" kommer säkert att bli gravid inom en månad och så sitter man själv där sen... En månad är så lååååång tid, det känns som vi hållit på i evighet, fast det bara är försök fyra nästa gång... När man tittar tillbaka på det kommer man ju tänka att det gick fort (om det tar sig efter fyra-fem gånger) men nu känns ju allt som en evighet...

• L Maria

Essalady - jag faller också i jämförelsefällan alltför ofta - "alla andra" har lyckats så fort... Faktum är att väldigt många har lyckats fort bland de jag vet; gammal vän 1:a gången, en i kompisgänget 2-3 gången, kompis till min man 3 gången, gammal kursare först ett mf direkt efter oplanerat positivt, när de satsade första gången efter det tog det sig, tjejen på jobbet 1 gången, en annan kollega 2 gången, annan kompis 2 gången (1 med ältest)... I själva verket har jag bara en vän som fått kämpa lite - de har tre barn nu och fick vänta 7 månader på första, sedan har de inte skyddat sig mellan de andra och det är 2½ och 2 år efter ettan och efter tvåan.
    Åh, kom igen nu statistiken, nu får vi fixa det här!

(Hehe, jag har tom kommit till en punkt där jag skulle bli rakt igenom ärligt glad för den av er som plussar först! )

• L Maria

Förresten var var det man kunde köpa ett paket med grav och ältest för 259 kr...?

• L Maria

Grattis Inna och Uppsara!!
    Vi hoppas på ketchupeffekten nu så att vi ser under den här och nästa månad!!

Ego: vi har varit i Köpenhamn lördag till söndag, bara haft det lugnt och mysig - och så har man kunnat dricka vin, vilket ju varit gott... Idag fick jag ett ryck och klippte av en del av håret - har skaffat mig en page istället för mitt nedanför-axlarna-har-sett-likadan-ut-sedan-urminnes-tider! Maken har sett lite skeptisk ut när jag sagt att jag vill klippa av håret "du vet att man aldrig låter det växa ut sen, och då är man tant..." men tom han tyckte att det var snyggt!

Generellt är att sysselsätta sig med annat bästa sättet att undvika bebistankar, shopping, myshelg och familjsammankomst i helgen har fått mig att inte tänka så mycket i alla fall... Fråga mig igen när det blir dags för äl så finns det ingenting som får mig på andra tankar...

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet